Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:02:55 GMT

ایده‌های فناورانه حوزه آب ثروت آفرین است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۱۸۴۲

ایده‌های فناورانه حوزه آب ثروت آفرین است

تهران - ایرنا -دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: خلق ثروت در حوزه آب از طریق بهره مندی از استارت آپ ها فراهم می شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ نادرقلی ابراهیمی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محبط زیست معاونت علمی، با بیان اینکه بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در دستور کار است گفت: با استفاده از حضور شرکت های دانش بنیان و بهره مندی از تکنیک های نوپایه در حوزه آب و خشکسالی می توانیم به خلق ثروت و رفع مشکلات زیست محیطی در کشور دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش ایده پردازان، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در روند برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: به طور حتم حضور ایده های نوین و نمایش رشد فکری، علمی و فناورانه در حوزه آب و خشکسالی، در روند برگزاری این رویداد تاثیر گذار بوده است.
ابراهیمی در ادامه با اشاره به مشکلات و شرایط موجود کشور بیان کرد: تجربه نشان داده است که شرایط تحریم ها همواره می تواند نقطه شروع موفقیت باشد، این بار نیز می توانیم با بهره مندی از ایده های نوین، خصوصا شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها مشکلات حیاتی و مهم کشور را مرتفع سازیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و خشکسالی گفت: از زمان شروع برنامه ریزی دومین جشنواره و نمایشگاه آب طی سه نوبت تمدید ارائه پیشنهادات فناورانه تعداد ٢٠١ ایده دریافت شد که قابل توجه است و به طور حتم این میزان گستردگی ایده های فناورانه نشان از بزرگی و اقتدار کشورمان در حوزه های علمی است.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب إسلامی ایران اظهار کرد: در عرصه تعاملات بین المللی با حضور مقتدرانه مدیریت صحیح منابع، همفکری به تعبیر خواهد رسید.
ابراهیمی گفت: فرصت به وجود آماده منوط به برگزاری جشنواره نخواهد بود و ایده پردازان و فعالان مراکز تحقیقاتی می توانند ایده های خود را در حوزه آب و خشکسالی ارائه دهند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهارکرد: حدود ١٠٧ شرکت دانش بنیان در حوزه آب وجود دارند که از این میزان 50 شرکت به منظور حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند.
دبیر ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی، از اختصاص غرفه به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: در این جشنواره به شرکت های دانش بنیان به منظور ارائه فناوری های خود به بخش علمی و فناورانه فضائی اختصاص داده شده است.
وی اظهارکرد: در ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی عمده فعالیت ها حاکمیتی است، تا بتوان با حضور دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان زیر چتر استارت آپ ها فعالیت ها حاکمیتی را گسترش داد.
بر اساس این گزارش؛ دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست در محل سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی از ١٢ تا ١٤ آذر ماه برپا خواهد بود.
علمی ** 1836 **2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴

پاویون ملی شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در رویداد بزرگ نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آسیا با حمایت سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در ویتنام برپا می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پاویون ملی شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در رویداد بزرگ نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آسیا با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اردیبهشت 1403 در کشور ویتنام برپا می‌شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام از 9 تا 12 می (مطابق با 20 تا 23 اردیبهشت ماه 1403) در محل کاخ فرهنگی ویت خو در شهر هانوی پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای برجسته این حوزه متمرکز خواهد بود، به طوری که متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره‌گیری از فرصت‌ها در سرمایه‌گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

غرفه‌داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولیدکنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/8/1 ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09355242413 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی