Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@19:59:21 GMT

اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل تهرانی ها

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۱۸۶۲

 

احمد تواهن بعد از ظهر سه شنبه و در حاشیه جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا استان تهران گفت: در این جلسه اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی گزارشی بر پایداری جو استان تهران تاکید داشتند، همچنین گزارش مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران نیز در این جلسه حاکی از آلودگی هوای پایتخت تا ظهر فردا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بر این اساس زنگ ورزش مدارس تهران لغو شد و محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل اجرا می‌شود، همچنین آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت‌های بدنی از دیگر اقدامات قابل انجام برای روز چهارشنبه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران همچنین خواستار اطلاع رسانی مناسب برای کاهش فعالیت‌های بدنی در محیط‌های باز توسط وزارت ورزش و جوانان شد و از شهروندان خواست از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، مانند روشن کردن آتش درمعابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و ... خودداری کنند.

وی همچنین خواستار کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز شد و گفت: شهرداری‌های استان تهران موظف شدند، نسبت به نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، کاهش و یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر‌ها اقدام کنند.

تواهن اضافه کرد: این فعالیت‌ها موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود.

وی با بیان این که ناوگان حمل و نقل همگانی شهری می‌بایست، سلامت کامل خودرو‌ها را کنترل بیشتری داشته باشد، گفت: ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها و ترمینال‌های مسافربری از دیگر وظایف شهرداری است.

معاون استاندار تهران از شهروندان خواست از خروج غیر ضروری از منزل خودداری کنند و الگوی مصرف سوخت را رعایت کرده و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی مانند آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری داشته باشند.

تواهن اضافه کرد: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریزشدن بنزین و سایر سوخت‌ها از دیگر مصوبات کارگروه امروز بود.

وی کنترل دقیق‌تر خودرو‌های فاقد برگه معاینه فنی و تشدید اعمال قانون در مورد تردد خودرو‌ها و به ویژه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رویت دارند توسط پلیس راهور، انتقال سریع پیام‌ها و اطلاعیه‌های دبیرخانه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا، جلب همکاری و مشارکت عمومی توسط سازمان صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و نظارت ویژه و تشدید برخورد با منابع آلاینده مستقر در محدوده پیرامون شهر توسط سازمان حفاظت محیط زیست را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا استان تهران عنوان کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تهران پایتخت آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی شهروندان تهرانی از لایه روبی نشدن مسیل رودبار + فیلم

وجود زباله و لایه روبی نشدن مسیل رودبار واقع در خیابان میرداماد شهر تهران از یک سو و از سوی دیگر کوتاه بودن دیوار کنار رودخانه شهروندان تهرانی را گلایه مند کرده است. هنگام بارش باران حجم آب این رودخانه افزایش یافته و امکان خارج شدن آب از مسیر رودخانه وجود دارد.

این موضوعات خاطر شهروند خبرنگار ما را آزرده خاطر کرده است و با ارسال فیلم از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

نارضایتی کازرونی‌ها از عدم لایروبی چشمه سار امامزاده سید حسین (ع) + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • جلوگیری از فعالیت یک واحد توزیع آش و حلیم در زاهدان
  • روش بسیار آسان برای جلوگیری از خواب آلودگی در هنگام رانندگی
  • نارضایتی شهروندان تهرانی از لایه روبی نشدن مسیل رودبار + فیلم
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • هشدار به تهرانی ها؛ وزش باد شدید در پایتخت
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • کارگروه ملی احیای دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • کارگروه ملی احیاء دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود