Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@21:24:27 GMT

15 معلول ضايعه نخاعي تعميرکار موبايل شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۲۰۵۰

15 معلول ضايعه نخاعي تعميرکار موبايل شدند

خبرگزاري آريا - بيرجند- ايرنا- مديرکل بهزيستي خراسان جنوبي گفت: امسال توانستيم 15 معلول ضايعه نخاعي را براي تعمير موبايل به صورت ويژه آموزش دهيم که با توجه به هوش زيادي که دارند مي توانند تعميرکاران خوبي در استان باشند.

به گزارش ايرنا علي عرب نژاد روز سه شنبه در نشستي با خبرنگاران به مناسبت هفته معلولان اظهار داشت: پيشگيري از معلوليت ها و آسيب هاي اجتماعي بزرگترين رسالت سازمان بهزيستي است که در اين زمينه اطلاع رساني و آگاه سازي را در دستور کار قرار داده ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اينکه در بحث پيشگيري از معلوليت ها و آسيب هاي اجتماعي همه زيرساخت ها فراهم شده است افزود: استقبال از اين زيرساخت ها کم است.
مديرکل بهزيستي خراسان جنوبي برنامه ريزي براي بستن مجراهاي معلوليت ساز را مورد تاکيد قرار داد و گفت: حوادث زمينه ساز بخشي از اين معلوليت ها است و برون داد آن گريبان گير بهزيستي مي شود لذا بايد به سراغ سازمان ها و متوليان معلول ساز برويم که در بحث پيشگيري همکاري کنند.
وي افزود: افرادي که بر اثر حوادث دچار ضايعه نخاعي و معلوليت شده اند مانند ساير معلولان از خدمات توانبخشي و پرستاري بهره مند مي شوند.
مديرکل بهزيستي خراسان جنوبي با اشاره به برنامه هاي ايجاد اشتغال براي مددجويان تحت حمايت اظهار داشت: راه اندازي کارگاه ها و مراکز آموزشي در اين بخش به صورت جدي همچون گذشته دنبال مي شود.
وي اشتغال و مسکن را 2 مشکل اساسي معلولان دانست گفت: کمک بهزيستي در بحث مسکن براي تک معلوليت ها تا سقف 10 ميليون تومان است.
عرب نژاد افزود: تعداد زيادي از مددجويان بهزيستي در طرح مسکن مهر صاحب خانه شدند و بقيه تا پايان سال صاحب مسکن مي شوند و اگر افراد معلول مددجوي بهزيستي اعلام مي کنند که خانه ندارند يا تسهيلات دراين زمينه نگرفته اند به اين دليل است که در گذشته از امکانات دولتي استفاده کرده اند.
وي در مورد اشتغال معلولان از برگزاري 38 ساعت آموزش رايگان فني و حرفه اي و 10 ساعت آموزش مهارت ارتباطي خبر داد و گفت: به معلولان 20 ميليون تومان وام خود اشتغالي به صورت قرض الحسنه پرداخت مي شود.
مديرکل بهزيستي خراسان جنوبي افزود: معلولان در خيلي زمينه ها بسيار توانمند تر از افراد سالم هستند و مي توان از اين افراد در کارخانه ها و کارگاه ها استفاده کرد.
وي اظهار داشت: به کارفرماياني که اين افراد را به کار گيرند نيز تسهيلاتي از جمله 20 ميليون تومان به صورت قرض الحسنه، پرداخت سهم بيمه کارفرما تا مدت 5 سال و جبران خسارت عدم کارآيي اعطا مي شود.
عرب نژاد جذب کمک هاي خيران از خارج استان را يکي ديگر از برنامه هاي عنوان کرد که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و گفت: يک ميليارد و 400 ميليون تومان سال گذشته از يک موسسه خيريه کمک جذب شد که امسال نيز در دي ماه قول کمک مجدد داده شده است.
وي کمک به ساخت مسکن، درمان معلولان در حوزه هاي چشم و سوختگي و اهداي جهيزيه را از ديگر کمک هاي خيران به حوزه بهزيستي استان برشمرد.
** وجود 22 هزار معلول در استان
معاون توانبخشي اداره کل بهزيستي خراسان جنوبي نيز از ثبت آمار 22 هزار و 295 معلول در استان خبر داد و گفت: از اين تعداد 7 هزار و 648 نفر معلول جسمي و حرکتي، 6 هزار و 102 نفر معلول ذهني، 3 هزار و 855 معلول شنوايي، دو هزار و 896 نفر معلول بينايي، هزار و 566 نفر معلول رواني مزمن و 228 نفر معلول صوت و گفتار هستند.
جميله رضا زاده با اشاره به تنوع معلوليت ها با درجات مختلف در استان اظهار داشت: به اين افراد معلول با نيازهاي متفاوت 27 خدمت گوناگون از جمله برنامه ريزي و نظارت بر کميسسون هاي تشخيص نوع معلوليت، اجراي برنامه هاي توان بخشي مبتني بر جامعه درمناطق محروم و روستايي و پرداخت کمک هزينه حق پرستاري از معلولين ضايعه نخاعي بر اساس محل ضايعه نخاعي از 180 تا 220 هزار تومان ارائه مي شود.
وي پرداخت کمک هزينه مناسب سازي مسکن و خودرو را از ديگر خدمات در اين بخش برشمرد و گفت: تاکنون 191 مورد تاکنون با هزينه کرد بالغ بر 600 ميليون تومان مناسب سازي شده است.
معاون توانبخشي اداره کل بهزيستي خراسان جنوبي افزود: پرداخت حقوق ماهيانه به مبلغ 108 هزار و 500 تومان براي هر فرد معلول، ويزيت در منزل توسط تيم توانبخشي، پرداخت کمک هزينه درمان معلولان در سه دفتر مراقبت ها، روزانه و دفتر توانمند سازي نيز در اين حوزه انجام شده است.
وي اعتبارات امسال حوزه توانبخشي را 9 ميليارد و 600 ميليون تومان اعلام کرد و گفت: از اين مبلغ يارانه سهم مراکز غيردولتي بيشترين حجم اعتبارات شامل 7 ميليارد و 300 ميليون تومان را به خود اختصاص داده است.
رضا زاده افزود: سهم بقيه شامل وسايل کمک توان بخشي و بهداشتي 650 ميليون تومان، حق پرستاري معلولان ضايعه نخاعي 400 ميليون تومان، کمک به کاشت حلزون 42 ميليون تومان، مناسب سازي منازل227 ميليون تومان است.
وي ادامه داد: همچنين سهم هنردرماني 150 ميليون تومان و کمک به اياب و ذهاب معلولين 31 ميليون و 800 هزار تومان و کمک هزينه درمان 110 ميليون تومان، خدمات توانبخشي 470 ميليون تومان، کميسون هاي پزشکي 44 ميليون تومان، کمک هزينه تحصيلي 54 ميليون تومان، بهبود تغذيه کودکان 68 ميليون تومان و خدمات توان پزشکي 100 ميليون تومان اعتبارات اين حوزه بوده است.
وي بيان کرد: به 735 نفر در 34 مرکز خدمات اياب و ذهاب، به 287 نفر در 13 مرکز خدمات بهبود تغذيه، آموزش روزانه و حرفه آموزي به 763 نفر در 34 مرکز، وسايل بهداشتي به 191 نفر ضايعه نخاعي از طريق بن کارت و به 813 نفر بستر گرا بن کارت بهداشتي خدمات ارايه شده است.
دهم تا شانزدهم آذرماه هفته معولان ناميده شده است.
9893 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان زنجان فعالیت دارد.

روح‌الله خدابنده‌لو در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان و با شش خودرو، خدمات تخصصی و سریع اورژانس اجتماعی را به عموم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری، افکار و اقدام به خودکشی و دیگر موارد با کارشناسان تماس بگیرند، گفت: سال گذشته بیش از ۴۶۰۰ تماس با ۱۲۳ درباره موارد مذکور گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به روند فعالیت اورژانس اجتماعی گفت: پس از دریافت گزارش موارد مربوطه کارشناسان اورژانس اجتماعی برای انجام مداخلات تخصصی در محل حضور پیدا کرده‌اند و در صورت نیاز با در دست داشتن دستور قضائی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدمات مددکاری، روان‌شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در صورت نداشتن امکان بازگشت به خانواده فرد نیازمند به مراکز بهزیستی ارجاع می‌شود، افزود: پذیرش در این مراکز به دو صورت سرپایی یا نگهداری موقت است که به صورت خودمعرف یا ارجاع از طریق مراجع قضائی و انتظامی صورت می‌گیرد.

کد خبر 751401

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • فقدان مرحوم ماموستا فخری یک ضایعه بود
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت