Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - سفیر کشور اتریش در تهران گفت: ایجاد کانال نقل و انقال مطمئن مالی با جمهوری اسلامی ایران از برنامه های اولویت دار اتحادیه اروپا است

به گزارش ایرنا، «استفان شولتس» عصر روز سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی، افزود: نقل و انتقالات مالی با جمهوری اسلامی ایران اکنون بزرگترین معضل پیش روی اتحادیه اروپایی است و این اتحادیه به صورت فشرده به دنبال رفع مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هفته گذشته با بانک های ایرانی برای ایجاد روند نقل و انتقالات مالی مذاکراتی انجام شده تا زمینه رفع مشکل انتقال مالی بین 2 طرف حل شود.
سفیر کشور اتریش در تهران گفت: استثنای بشر دوستانه برای نقل و انتقال مالی در زمینه دارو و غذایی وجود دارد ولی در زمینه نقل و انتقال مالی حوزه فرآورده های نفتی و پتروشیمی و سایر کالاها که خلاف تحریم ها و قانون بوده مشکلاتی را به وجود آورده است.
شولتس یادآور شد: گسترش روابط گردشگری، صنعت و فرهنگ سه حوزه عمده مورد علاقه 2 کشور برای افزایش روابط است.
وی ادامه داد: در 2 سال اخیر تبادل هیات های تجاری و مسئولان اقتصادی ایران و اتریش انجام شده که این رفت و آمدها بستر مناسبی را برای افزایش روابط تجاری استان مرکزی و اتریش سفلی فراهم کرده است.
سفیر کشور اتریش در تهران موقعیت ویژه استان مرکزی در مرکز ایران را از جمله عوامل سفر به این استان عنوان کرد و گفت: این استان شرایط مطلوبی در ایجاد کریدور ریلی به سمت استانبول و اتریش و افزایش روابط تجاری با اروپا دارد.
شولتس، نزدیکی هرچه بیشتر روابط تجاری اتریش سفلی با استان مرکزی و حق مردم ایران برای برخورداری از مزایای برجام را از دیگر اهداف سفر به این استان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر تلاش شد اراده اروپا مبنی بر حق ملت ایران برای استفاده از برجام نشان داده شود.
سفیر کشور اتریش در تهران یاد آور شد: وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته تاکید داشتند برجام دستاوردهایی را برای 2 طرف به همراه داشته است.
شولتس گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای تاکید کرد برجام عامل کلیدی برای جلوگیری از اشاعه سلاح هسته ای، امنیت منطقه و جهان بوده است و اتحادیه اروپا برای حفظ آن تلاش می کند.
وی افزود: لزوم اجرای همه بندهای برجام و برخورداری مردم ایران از مزایای این قرارداد از دیگر تاکیدات اتحادیه اروپا است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در پسا برجام امیدوار هستند روابط اقتصادی با کشورهای اروپایی به ظرفیت ها و شایستگی های کشور افزایش یافته و آنان بتوانند سهم خود را از بازارهای جهانی به دست آورند و بر این اساس هیات های تجاری به سایر کشورهای فرستاده و پذیرای هیات های تجاری باشند.
«منوچهر توسطی» افزود: یک میلیارد دلار کالا از کشور اتریش به ایران وارد و 10 درصد این مبلغ به این کشور صادر می شد که در مدت 10 سال گذشته حجم مبادلات 2 کشور به شدت کاهش یافته بود و با در پسا برجام تلاش شد این روابط به سطح گذشته بازگردد.
وی ادامه داد: اگرچه آمریکا از برجام خارج شده و به این معاهده بین المللی پایبند نیست اما، اروپا می تواند با حفظ روابط و عمل به تعهداتش به تقویت روابط با ایران بکوشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان در زمینه آموزش و فناوری در حوزه استارت آپ ها علاقه مند به گسترش روابط با کشور اتریش است.
توسطی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سه هزار واحد صنعتی و ظرفیت های کشاورزی، این استان می تواند نیازهای مختلف اتریش را در حوزه های مختلف تامین کند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیت های گردشگری استان مرکزی علاقه مند به تبادل تجاری و همکاری دوجانبه با اتریش در این زمینه است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: انتظار می رود اتریش به عنوان نماینده اتحادیه اروپا زمینه تسهیل روابط تجاری بازرگانان ایرانی را با کشورهای اروپایی در پسابرجام بیش از پیش فراهم کند.
توسطی افزود: جمهوری اسلامی ایران به بند های آن پایبند بود و خروج یک طرفه آمریکا از این قرارداد نباید دلیلی بر فشار به ایران باشد.
سفیر اتریش در تهران در سفر یک روزه به استان مرکزی با استاندار این استان دیدار کرد و با مسئولان شهرداری و فعالان اقتصادی و تجاری این استان نشست کاری داشت .
بازدید از شرکت پتروشیمی شازند و شرکت در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، ماشین آلات، ابزار صنعتی و صنایع معدنی از دیگر برنامه های سفیر اتریش در سفر یک روزه به استان مرکزی است.
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.
سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روابط خارجي سفير اتريش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است

رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار در سال، گفت: زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران - اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فی‌مابین را متحول کرد، ازاین‌رو در گام نخست، برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان ازجمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر، به‌ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال‌شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات مؤثر باشد و درمقابل، حضور بیگانگان در منطقه نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود سبب ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فی‌مابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف کرد و افزود: پیشرفت هرکدام از دو کشور ایران و پاکستان سبب پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف ازجمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بینجامد.

در این دیدار، همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید، و بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدهای خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است