Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی در گردهمایی ورزشکاران دارای معلولیت شهرستان البرز که عصر سه شنبه به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی معلولان با حضور مسئولان و ورزشکاران معلول در ورزشگاه یادگار امام شهر الوند برگزار شد، بیان کرد: تنها نهادی که چهره توانمند معلولان را به اثبات رسانده کانون معلولین تواناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیانگذار کانون معلولین توانا تصریح کرد: به درخواست کشورهای فرانسه، ترکیه و گرجستان برای ایجاد زمینه‌های مشترک همکاری برای افراد دارای معلولیت اقدام کرده ایم و توانسته ایم توانمندی معلولان خود را در جهان نشان دهیم.

وی بیان کرد: شاید بسیاری از مردم معلولان را افرادی ناتوان می دانند اما توانسته ایم چهره دیگری از توانمندی معلولان را به مردم نشان دهیم.

موسوی یادآورشد: کانون توانا سال گذشته در کنگره بین‌المللی کسب و کار در کشور ترکیه به‌عنوان مدلینگ و الگویی شاخص به دنیا معرفی شد و این دستاورد ناشی از پشتکار، جدیت و توانمندی نیروهای دارای معلولیت قزوین است.

کارآفرین برتر کشور در خصوص ایجاد اشتغال برای معلولان گفت: با عضویت در دی‌ پی ‌آی و اکوسوک سازمان ملل این مراکز در یک ارزیابی دقیق اهداف و تفکر مجموعه کانون توانا را بررسی کرده اند و در حال معرفی آن به عنوان بهترین تعریف از معلولیت به دنیا هستند.

موسوی ورزش را مهم‌ترین پیش شرط حضور اجتماعی معلولان دانست و تأکید کرد: ساختارهای جامعه باید به سمت تأمین و توسعه بسترهای ورزشی برای معلولان هدایت شود.

این فعال اجتماعی در زمینه معلولان اضافه کرد: ماهیت انسان، معنوی و ملکوتی است و خداوند روح بزرگ انسان را در قالب تن قالب‌ گیری کرده از همین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که انسان‌ها جسم و تن نیستند بلکه روح و اندیشه آنها اهمیت بیشتری دارد لذا از این نظرداشتن جسم سالم یا معلول ملاکی در اثربخشی انسان نیست.

وی از شورای اسلامی شهر الوند به خاطر واگذاری تنها ورزشگاه مناسب ‌سازی شده در شهرستان البرز به مجموعه کانون توانا در الوند قدردانی کرد و گفت: نگاه شهردار و اعضای شورای شهر الوند به مسائل معلولان این شهرستان تحسین ‌برانگیز است.

در پایان به شرکت ‌کنندگان در این مسابقات که همگی ورزشکاران و افراد دارای معلولیت بودند لوح یادبود و جوایز نقدی اهدا شد.

این گردهمایی به همت کانون توانای الوند و مشارکت هیئت جانبازان و معلولین استان قزوین، هیئت جانبازان و معلولین و ورزش‌های همگانی شهرستان البرز در ورزشگاه یادگارم امام  (ره) شهر الوند برگزار شد.

کد خبر 4476254

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علی موسوی قزوین معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پاییزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و … از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

کد خبر 6091850

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران