Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@07:51:28 GMT

وزیر نیرو: علاج کم‌آبی تأمین آب جدید نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۲۷۸۹

وزیر نیرو: علاج کم‌آبی تأمین آب جدید نیست

خبرگزاری فارس: رضا اردکانیان در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان با تشکر از همه شرکت‌کنندگان در این مراسم اظهار کرد: توفیقی است که طی مدت اخیر برای دومین بار سفری به این منطقه دارم و این بار به همراه رئیس‌جمهور در خدمت شما هستم.

وی افزود: امروز در دنیا یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور‌ها در مناطق خشک و نیمه‌خشک نوع حکمرانی در زمینه آب است و نگاه می‌کنند که کشور‌ها چه مدلی را برای مدیریت منابع آب خود انتخاب کرده‌اند و بر این اساس از حیث توسعه‌یافتگی به آن نمره می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو ادامه داد: به لحاظ طولانی‌مدت بودن پروژه‌ها و تأثیری که بر بخش‌های مختلف می‌گذارد، آینده‌نگری دولت‌ها شاخص قرار می‌گیرد و اینکه طوری سرمایه‌گذاری شود که در سالیان دورتر ثمره آن را نسل‌های بعد ببینند، موضوع مهمی است.

اردکانیان با بیان اینکه مدیریت نباید در یک دستگاه خلاصه شود، تصریح کرد: کشور‌هایی که پیشرفت داشتند، چندوجهی انضباط مدیریت را مورد توجه قرار دادند.

وی با بیان اینکه مدیریت آب به همه عرصه‌ها وابسته است و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ذی‌نفع هستند، گفت: نسل بعد خیلی بهتر از ما عمل خواهد کرد؛ زیرا آن‌ها به دانش و فناوری بیشتر دسترسی دارند و روش‌های مدیریتی آن‌ها کارآمدتر خواهد بود.

وزیر نیرو اظهار کرد: در آینده درک و فهم عامه نسبت به موضوع آب و مدیریت مصرف آن بهتر از امروز خواهد بود؛ اما از یک امتیاز محروم هستند که نحوه برخورد ما با این امتیاز در زندگی خودمان و آیندگان تأثیر به‌سزایی دارد.

اردکانیان زمان و فرصت را امتیازی دانست که در اختیار قرار دارد و در اختیار آیندگان نیست، گفت: این سرمایه تجدیدناپذیر از دست رفتنی است و فارغ از سطح عام و سواد این فرصت فقط در اختیار ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: علاج مشکل کم‌آبی تأمین آب جدید نیست؛ بلکه چگونگی مصرف آب‌های موجود هم اهمیت دارد و باید روش صحیحی انتخاب کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: استفاده از آب‌های جدید بر فرض تأمین و با صرف منابع مالی بسیار وسیع در مقام مثال مانند آب در مشک سوراخ ریختن است و اگر روش مصرف بهینه نباشد، فرصت را از دست داده‌ایم.

اردکانیان افزود: در استان سمنان تلاش ما بر این است تا یک نهضت و حرکت ملی برای حفظ حیات و پایداری ارزش‌ها و تمدن‌ها راه بیندازیم تا هم برای نجات منطقه الگوی مناسبی باشد و هم منابع زیست‌محیطی را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: فرودگاه شاهرود بین‌المللی خواند شده و پس از این امکان سفر‌های بدون مرزی فراهم می‌شود و این شهرستان می‌تواند پذیرای گردشگران و سرمایه‌گذاران باشد.

وزیر نیرو گفت: در شرایطی که با کم‌آبی مواجه هستیم، صادرات محصولات کشاورزی فراخوانی است که آب را صادر نکنیم و اگر هم صادر می‌کنیم، به چند برابر قیمت تمام‌شده خودمان انجام شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: منابع حیاتی کشور را باید حساب‌شده مصرف کنیم و این مهم باید وارد فرهنگ ما شود و حیات پایدار از این منابع صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در موضوع آب همه ادارات ذی‌نفع هستند و شکل و شیوه‌ای که مسؤولان ادارات به آن عمل می‌کنند، در این موضوع تأثیرگذار است که استان سمنان به کدام سمت حرکت کند.

وزیر نیرو اضافه کرد: دو پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی شاهرود و سمنان با اعتبار دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

اردکانیان گفت: امیدواریم نتایج سفر موجب رشد و توسعه استان سمنان و منجر به باز شدن دریچه‌های نو به روی اشتغال و استفاده از منابع سرشار معدنی و انسانی استان شود.

وی با اشاره به موضوع فاضلاب شهری شاهرود ادامه داد: ۴۰ درصد بخشی از شبکه و تصفیه‌خانه هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی فاضلاب در مدار بهره‌برداری رسیده است و در اجرای فاز دوم سرمایه‌گذاری باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود؛ اما هنوز علاقه‌مندی نیست و سعی خواهیم کرد از سرجمع اعتبارات ملی به این پروژه کمک کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به وضع آب اشامیدنی شاهرود گفت: آب موردنیاز شاهرود ۷۸۰ لیتر در ثانیه است که در پیک تابستان حدود ۱۷۰ لیتر کمبود تولید آب اشامیدنی داشتیم؛ اما برنامه تأمین بلندمدت آب در دستور کار وزارت نیرو است و منابع مالی لازم هم فراهم شده که از منبع آب سطحی اجرا می‌شود.

اردکانیان اظهار کرد: در بخش آب روستایی هم مجتمع آبرسانی روستایی ابر در شاهرود و داودالموسوی در دامغان افتتاح می‌شود.

وی افزود: وضع برق در شهرستان شاهرود مناسب است و نیروگاه سیکل ترکیبی شاهرود نیز به توسعه صنعتی شهرستان و استان سمنان کمک خواهد کرد و حتی محدودیتی برای تأمین برق برای متقاضیان جدید وجود ندارد و کلیه روستا‌های این شهرستان برق‌دار شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر نیرو رضا اردکانیان تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود

عسل عظیمیان، رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی بین این واحد دانشگاهی و دادگستری شهرستان شاهرود خبر داد‌، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری این مرکز و دادگستری شاهرود در زمینه به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های طرفین و استفاده از توانمندی‌های تخصصی و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی با استفاده از همه امکانات طرفین است.

وی افزود: همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تحقیقاتی قوه قضائیه، تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات پژوهشی طرفین، برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با توجه به نیاز طرفین از دیگر مفاد همکاری‌های طرفین است.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را پیش‌بینی مرکز تحقیقات حقوقی به مصابه دفتر ارتباطی دادگستری شهرستان شاهرود در دانشگاه به‌منظور تسهیل ارتباط با استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با همکاری و مساعدت کارکنان واحد پژوهش و فناوری دانشگاه و یا کارکنان باشگاه پژوهشگران جوان مستقر در دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها و همکاری‌های پژوهشی عنوان کرد.

عظیمیان بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی مشترک برای انتقال تجربیات و نیاز‌های دادگستری شهرستان به دانشگاه و برعکس و نیز ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری شهرستان شاهرود حسب مورد ازجمله مفادی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به رسالت و جایگاه دانشگاه و فراهم بودن امکان دسترسی به به‌روزترین فناوری و دانش‌های فنی، دانشگاه تلاش می‌کند فناوری‌های مورد نیاز دادگستری را از طریق هماهنگی و همکاری‌های دوجانبه در اختیار آن دستگاه قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یکی از اهداف مهم را معرفی و ارائه طرح‌ها و اختراعات مرتبط با دانشجویان در مقاطع مختلف به‌منظور استفاده و برخورداری از حمایت‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی دادگستری شهرستان شاهرود دانست و مطرح کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مشترک به‌منظور افزایش بهره‌وری، کارایی و اثربخشی کارکنان حوزه قضایی شهرستان شاهرود در مقاطع مختلف یکی از اقسام مهم تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان