Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ «فدریکا موگرینی»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از تسلط قوانین جنگل بر روابط جهانی و به چالش کشیده شدن تعهدات بین المللی ابراز نگرانی کرد.

به نقل از اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تسلط قوانین جنگل  بر روابط جهانی و به چالش کشیده شدن تعهدات بین‌المللی ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگرینی در جریان سخنرانی در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد نگرانی خود را از این موضوع بیان کرد و گفت: باید اعتراف کنیم نظم جدید جهانی هرگز به وقوع نپیوسته و حتی امروز خطر این موضوع  وجود دارد که قانون جنگل جایگزین قانون بین‌الملل شود. تعهدات بین‌المللی که باعث پایان یافتن جنگ سرد شد امروز در معرض شک و تردید قرار می‌گیرد.

وی گفت: به جای تلاش برای ایجاد یک نظم جهانی جدید، بهتر است برای جلوگیری از انهدام قوانین فعلی سرمایه‌گذاری کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت همکاری نزدیک اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای ایجاد نظم جهانی عادلانه تاکید کرد و گفت: ناسازگاری‌ها و اختلاف‌هایی در روابط آمریکا و اروپا وجود داشته و بسیار آشکار است. برخی از این اختلافات آن‌قدر مشهود است که هر چیز دیگری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باعث تاسف است.

وی با اشاره به تصمیمات مقامات کاخ سفید علیه ایران، گفت: عقیده داریم که این دولت بر سر مسئله ایران و اسرائیل، تصمیماتی اتخاذ کرده است که با امنیت و منافع مشترک‌مان در تضاد است.

موگرینی هم چنین در ادامه سخنان خود به موضوع توقف کشتی‌های اوکراینی توسط روسیه پرداخت و گفت: در هفته‌های اخیر شاهد این مساله بودیم که بار دیگر اقدامات روسیه در جهت نقض حاکمیت ارضی اوکراین صورت گرفت.

وی اضافه کرد ما همه یک هدف مشترک داریم و تنها با همکاری اروپا و آمریکا می‌توان با چالش‌هایی که روسیه در خاک اروپا ایجاد می‌کند مقابله کرد.

چند روز پیش سه کشتی اوکراین به آب‌های ساحلی روسیه وارد شدند و به‌سمت تنگه کرچ پیش رفتند. در نهایت روسیه این کشتی‌ها را متوقف و خدمه آن را دستگیر کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی اوکراین فدریکا موگرینی ایران منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است