Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@00:13:51 GMT

پل «خچیره» طالقان فرو ریخت/سقوط کامیون به رودخانه

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۳۷۰۴

پل «خچیره» طالقان فرو ریخت/سقوط کامیون به رودخانه

حامد پلگه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) متأسفانه پل خچیره بالا طالقان براثر واژگونی یک کامیون حامل بار که قصد عبور از روی این پل را داشت فروریخت و کامیون هم به درون رودخانه سقوط کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل کم ارتفاع بودن پل حادثه‌ای برای راننده کامیون رخ نداد و حال عمومی وی مناسب گزارش‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان ادامه داد: کامیونی که قصد عبور از روی پل را داشته است مربوط به معدن گچ واقع در منطقه خچیره بخش بالا طالقان است.

پلگه با تأکید بر اینکه کامیون‌های زیادی به دلیل استقرار دو معدن گچ و سنگ در این منطقه تردد می‌کنند، گفت: قدمت این پل ۴۰ ساله است، از طرفی کامیون‌های عبوری دارای اضافه تناژ و بار سنگین هستند که همین مسئله باعث شده به‌مرور پل آسیب ببیند و امروز دچار از هم گسیختگی شده و فروبریزد.

وی بابیان اینکه راننده این کامیون متأسفانه برگه باسکول و حتی بارنامه در اختیار نداشته که نشان دهد چقدر بار توسط این کامیون حمل شده است، گفت: این عدم آگاهی و کنترل موجب بروز این حادثه شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان بیان کرد: گروه‌های راهداری بعد از وقوع حادثه سعی کردند با ایجاد کنار گذری موقت به تردد کمک کنند.

پلگه تأکید کرد: در جلسه آتی مدیریت بحران شهرستان طالقان باید تصمیماتی در خصوص تعمیر و مرمت این پل اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: بارها به‌صورت مکتوب و در قالب اخطار به گردانندگان دو معدن یادشده اعلام کرده‌ایم که کامیون‌های عبوری از روی این پل نباید اضافه تناژ و حمل بار سنگین داشته باشند زیرا موجب آسیب به جسم و ابنیه فنی پل می‌شود اما متأسفانه توجه ای به این اخطارها نداشته‌اند و در این راستا دادستانی را هم در جریان امور قرار داده‌ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان توضیح داد: پل خچیره برای تردد ماشین‌های سبک و اغلب سواری طراحی‌شده بود تا دسترسی روستائیان از طریق آن انجام شود و مناسب عبور کامیون‌های ۱۰ چرخ آن‌هم با بار اضافی نیست.

پلگه گفت: به‌یقین در بازسازی و تعمیر پل خچیره مطالعات لازم را انجام خواهیم داد تا میزان تحمل باربری پل بر اساس عبور و مرورها در آن منطقه انجام شود.

کد خبر 4476348

منبع: مهر

کلیدواژه: حوادث مهرداد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق کالا و برابر اقدامات پلیسی ۳ دستگاه کامیون حامل فرآورده‌های نفتی قاچاق در حال حرکت به سمت استان‌های مرزی توقیف شدند.

وی افزود: در بازرسی از این تانکرها بیش از ۱۳۰ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق که با مدارک و پلمب های جعلی به قصد خروج از کشور حمل می‌شدند کشف شد.

وی تصریح کرد: در این راستا شش متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6064149

دیگر خبرها

  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • تاج عمارت «امین‌لشکر» ریخت
  • آخرین وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • تردد کامیون و تریلی در جاده های اصلی استان ممنوع
  • لحظه برخورد کشتی با پل ۱۰ کیلومتری | سقوط هولناک خودروها به دریا و مرگ چندین نفر + فیلم
  • تصاویر برخورد کشتی با پل ۱۰ کیلومتری | سقوط هولناک خودروها به دریا و مرگ چندین نفر
  • فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی
  • زمانیکه رضاشاه با خرید یک لیموزین، آمریکا را برهم ریخت | تصویر
  • این جنگنده هولناک روسی کیف اوکراین را به هم ریخت
  • سقوط خودرو به رودخانه/ این حادثه تلفات جانی نداشت