Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سناتور «رند پل» در پیامی توئیتری نشست امروز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مجلس سنای این کشور را مضحک خواند.

این سناتور جمهوریخواه در ادامه نوشت: می دانید دولت پنهان چیست؟ رئیس سازمان سیا دارد به مجلس سنای آمریکا می آید و قرار است تنها برای منتخب اندکی از اعضای سنا گزارش بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا نباید هر یک از سناتورها در جریان آنچه روی داده است باشند؟ دولت پنهان در صدد است تا همه را در تاریکی نگه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این امر مضحک است.

این در حالیست که «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور در جمع اعضای کمیته‌های روابط خارجی و نیروهای مسلح حاضر شده و اطلاعات سازمان درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را در اختیار آنها قرار دهد.

انتظار می‌رود که وی درباره فایل صوتی که حاوی صدای قاتل خاشقجی است نیز به سنا اطلاعاتی ارائه کند.

گفتنی است سیا پیشتر در گزارشی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به مشارکت در قتل خاشقجی متهم کرده بود حال آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مدعی شد این گزارش در حد یک پیش داوری است و نمی‌توان به آن استناد کرد.

هفته پیش نیز مایک پمپئو و جیمز ماتیس وزرای خارجه و دفاع آمریکا با این ادعا که حفظ رابطه راهبردی با ریاض حیاتی است، قتل خاشقجی را موضوعی کوچک جلوه دادند.

در همان زمان، برخی نمایندگان خواستار حضور رئیس سیا برای شفاف سازی درباره این ماجرا شدند.

کد خبر 4476343

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جمال خاشقجی جینا هاسپل رند پل مجلس سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، قطع کرد.

براساس گزارش عربی پست، کرونین امروز پنج‌شنبه یک کلیپ ویدیویی را در حساب کاربری خود در پلتفرم X منتشر کرد که در آن بر سر اورسولا فون در لاین فریاد می‌زند و خواستار دستگیری او می‌شود. چرا که رئیس کمیسیون اروپا از نسل کشی که توسط اشغالگران اسرائیل در نوار غزه انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

این خبرنگار ایرلندی به او گفت: خانم فون در لاین، شما از آغاز این نسل‌کشی از اسرائیل حمایت می‌کنید. شما نباید در لاهه باشید.

او همچنین قبل از اینکه نیروهای امنیتی از کنفرانس دفاعی و امنیتی اروپا که در بروکسل برگزار شد بیرونش کنند، با صدای بلند اعلام کرد: فلسطین آزاد است، (فون در لاین) نباید برای انتخاب مجدد شرکت کند.

این روزنامه نگار ایرلندی توضیح داد که حمایت اورسولا فون در لاین  از نسل کشی غزه و حمایت مالی آن از برخی رژیم‌های عربی همدست در این جنایت، چیزی بود که او را به انجام این کار واداشت.

در سال ۲۰۱۱ نیز این روزنامه‌نگار ایرلندی زمانی که سعی کرد سخنرانی آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل بهم بزند، دستگیر شد.

رئیس کمیسیون اروپا چندین بار به دلیل مواضع خود در حمایت از اشغالگری اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان در غزه و کشتار مردمی علیه آن‌ها محکوم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • نماینده مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته است
  • سخنگوی هیات رئیسه مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته‌ است
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود