Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یکی از اولین اقداماتی که در تنظیم بودجه‌ی سال ۹۸ اعلام شده است تعیین دلار ۵۷۰۰ تومانی بوده و باعث شده تا برخی از کارشناسان اقتصادی با این نرخ مخالفت کنند و معتقد به لزوم افزایش این نرخ برای بودجه سال آینده باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، یکی از مهم‌ترین محور‌های بودجه که تاکنون اعلام شده، تنظیم قیمت هر دلار ۵۷۰۰ تومان برای نرخ ارز در سال آینده است که نسبت به نرخ ارز در قانون بودجه سال ۹۷ افزایش 2000 تومانی یا ۵۰ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تورمی که در سال جاری، اقتصاد و مردم کشور متحمل آن شدند تعیین این نرخ برای سال جاری معقول نبوده و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که باید این نرخ افزایش یابد، در غیر این صورت ضریب تورم و نابسامانی در بازار‌هایی همچون ارز و مسکن بیشتر خواهد شد.
در همین راستا سید مهد صادق، یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خیرگزای میزان در این باره گفت: با توجه به بودجه سال ۹۷ دلار در ابتدای سال جاری ۳۷۰۰ تومان اعلام شده بود که با توجه به تحولات ارزی پس از گذشته ماه‌های ابتدایی سال، این نرخ به ۴۲۰۰ تومان تبدیل شد با گذشت چند ماه از سال و شروع تحولاتی در بازار ارز متوجه این شدیم که دولت در تنظیم قیمت دلار دچار اشتباه شده است.
وی با بیان اینکه با توجه به نوسانات ارزی، نرخ ۵۷۰۰ تومان برای سال آینده معقول نیست توضیح داد: با شرایطی که هم اکنون در بازار ارز و مسکن حاکم است نرخ ۵۷۰۰ تومانی در ماه‌های ابتدایی سال ۹۸ مشکلاتی را به وجود خواهد آورد و دوباره شاهد نوسانات ارزی و التهاب در بازار خواهیم بود.
صادق در خصوص نظریات دیگر کارشناسان ادامه داد: عمده‌ی کارشناسان اقتصادی کشور بر این باورند که نظارت‌ها و عملکرد‌های دولت بر مسائل بودجه‌ای و پولی کشور کارآمد نبوده و با احتساب دلار ۵۷۰۰ تومانی، این روند در سال ۹۸ نیز پابرجا خواهد بود.
این کارشناس اقتصادی با ذکر این مطلب که امیدواریم در بودجه‌ی سال آینده به حقوق بگیران و بازنشستگان کشور توجه بیش تری شود، خاطر نشان کرد: همانگونه که شاهد هستیم، قدرت خرید این قشر از جامعه به حد زیادی کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بودجه بازار ارز نوسان بازنشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، با این وجود و پس از گذشت چندین سال هنوز شرایط برای تولید و سرمایه گذاری فراهم نیست.

فرماندار شهرستان بانه با توجه به لزوم بکارگیری زمین‌های صنعتی و جلوگیری از بلا استفاده شدن آنها گفت: با توجه به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کاستی‌ها برای سرمایه گذاران و شرکت‌های صنعتی مرتفع می‌شود.

درویشی در ادامه و با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بانه می‌تواند گامی در راستای به سرانجام رساندن این مهم باشد و بدن شک هدف به سر انجام رساندن عملیات اجرایی و ایجاد واحد‌های تولیدی با تعامل با کسانیست که زمین به آنها واگذار شدا است و این مهم با تعامل طرفین قرار داد محقق خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۸۵ هکتار و در دو فاز تعریف شده است که فاز اول آن در ۳۵ هکتار از لحاظ عملیات زیرساختی کاملا تکمیل شده است و فاز دوم با مساحت ۵۰ هکتار ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟