Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@06:07:18 GMT

واردات ماده اولیه شیرخشک آزاد شد نه شیرخشک

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۴۰۶۸

به گزارش اکوفارس، هانی تحویل‌زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به خبر آزادسازدی واردات شیرخشک اظهار داشت: پیرو این خبر افراد زیادی برای واردات شیرخشک مراجعه کرده‌اند اما باید توجه داشت که آنچه که آزاد شده است تنها واردات ماده اولیه شیر خشک کودکان است که باید بر روی آن فرآوری‌های دیگری نیز انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 5 شرکت تولیدکننده شیر خشک نوزاد در کشور تحت لیسانس کشورهای اروپایی شامل هلند، سوئیس، فرانسه و بلژیک ماده اولیه شیر خشک را برای تولید محصول نهایی شیرخشک کودکان وارد می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ادامه داد: شیرخشک (ماده اولیه تولید این محصول) با ارز 4200 تومانی به کشور وارد می‌شود و اکنون هیچ مشکلی بابت تامین این محصول  توسط تولیدکنندگان داخلی در بازار وجود ندارد.

تحویل‌زاده در واکنش به تأثیر تحریمها براین صنعت گفت: شرکتهای خارجی همکاری خود را با ایران قطع نکرده‌اند و چنین اعلام می‌کنند که تا زمانی که ارسال پول از سمت ایران وجود داشته باشد کشورمان را ترک نخواهند کرد، اما برای جلوگیری از ایجاد رانت داخلی نظارت سفت و سختی در داخل انجام می‌شود که این امر پروسه واردات را با کندی همراه کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد افزود: با توجه به اینکه 150 قلم ماده اولیه داریم تنها برای واردات برخی از آنها با مشکل مواجهیم اما بیشتر محصولاتمان از اروپا وارد می‌شود.

تحویل‌زاده همچنین در ارتباط با اخبار موجود درباره کمبود شیر خام در کشور گفت:کمبودی از بابت شیر در کشرو نداریم اما در صنعت ما برای تأمین شیرخشک مصرفی بخش باید عاری از سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها باشد به همین منظور ما از قبل شیر مورد نیاز خود را فارن‌های گاوداری سفارش می‌دهیم و قبل از مصرف آنها را در آزمایشگاه‌های خود مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی گفت: کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و عربستان از جمله بازارهای صادراتی ما هستند که اگر ممنوعیتی برای صادرات از داخل وجود نداشته باشد می‌توانیم صادرات مناسبی به این کشورها انجام دهیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد یادآور شد: هزینه تولید شیرخشک در داخل یک سوم هزینه واردات آن است بنابر این بسیار به صرفه‌تر است که با توجه به ظرفیت موجود این محصول به جای واردات در کشور تولید شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» است، از ابتدای فروردین‌ سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) فروردین ۱۴۰۲ تأسیس شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسئولان و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران و کمیته اجرایی داخلی در راستای پیگیری اهداف طرح تشکیل شد.

منصوری ادامه داد: طی هشت روز نمایشگاه مناسبتی برگزار و ۳۹ مورد مشاوره انجام شده است و با یک دستاورد بزرگ، ۳۱ مورد انصراف از سقط جنین ادامه دادند و ۱۴ نوزاد متولد شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه شد.

کد خبر 748793

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد