Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن ظرف 60 روز تعهدات خود در پیمان منع موشک های هسته ای میان‌ برد (INF) را تعلیق می کند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، پمپئو که برای دیدار با اعضای ناتو به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کرده است، روسیه را به «فریبکاری در اجرای تعهدات مربوط به کنترل تسلیحات» متهم کرده و افزود، واشنگتن پس از 6 ماه هشدار، ظرف 60 روز خروج از این پیمان را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که واشنگتن از تغییر موضع روسیه استقبال خواهد کرد اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد روسیه به این پیمان پایبند است.
او گفت که روسیه موشک های کروز میان برد SSC-8 مستقر کرده است که «تهدیدی مستقیم علیه اروپاست.»
همچنین وزرای خارجه ناتو در بیانیه اعلام کرد، از ادعای آمریکا مبنی بر اینکه روسیه تعهدات خود در پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را نقض کرده است، «قویا حمایت می کند.»
پیمان سال 1987 بین واشنگتن و مسکو (INF) همه موشک های دارای بُرد 500 تا پنج هزار و 500 کیلومتر را منع می کند که به عنوان موشک های کوتاه و میان بُرد شناخته می شوند و شامل موشک هایی زمین پایه ای است که قادر به حمل کلاهک هسته ای و متعارف هستند.
شبک**9423**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پمپئو روسيه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است