Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:23:17 GMT

رتبه جهانی شطرنج ایران 26 پله ارتقا یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۴۶۷۹

رتبه جهانی شطرنج ایران 26 پله ارتقا یافت

یاسوج- ایرنا- رئیس فدراسیون شطرنج گفت: رتبه جهانی شطرنج ایران در سه سال اخیر با ارتقای 26 پله ای از 51 به 25 رسید.

به گزارش ایرنا، مهرداد پهلوان زاده شامگاه سه شنبه در نشست مجمع انتخابات هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: شطرنج کشور در چند سال گذشته رشد سریع و فزاینده ای داشته و تعدادی از شطرنج بازان مرد و زن ایران نیز در سطح بین المللی مطرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه افق درخشانی پیش روی شطرنج کشور است، افزود: عمده ترین دلایل پیشرفت روزافزون این رشته ورزشی در ایران شامل توجه مطلوب مسئولان و استقبال چشمگیر مردم از آن است.
رئیس فدراسیون شطرنج بیان کرد: هم اینک مشخصات و سوابق ورزشی 30 هزار شطرنج باز ایران در فدراسیون جهانی ثبت شده و دارای شناسه هستند.
پهلوان زاده عنوان کرد: حدود سه هزار داور و افزون بر سه هزار مربی شطرنج هم اینک در کشور فعالیت می کنند.
وی ابراز داشت: شطرنج کهگیلویه و بویراحمد از دیگر استان های کشور عقب است و نیاز به همدلی بیشتر و کار فشرده تر دارد.
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: لیگ شطرنج کهگیلویه و بویراحمد هر چه زودتر راه اندازی شود زیرا در ارتقای جایگاه این رشته ورزشی در استان مؤثر خواهد بود.
پهلوان زاده اظهار داشت: علاوه بر این باید رقابت های سالانه شطرنج با حضور استان های مختلف کشور و به منظور تبادل تجربیات نیز در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
وی افزود: مسئولان فدراسیون شطرنج برای تأمین امکانات و زیرساخت های مورد نیاز این رشته ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اعتلای روزافزون تمامی رشته های ورزشی از جمله شطرنج در این استان مستعد و پرظرفیت مستلزم توجه جدی تر مسئولان استانی و کشوری است.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: رئیس جدید هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد با بهره گیری از ظرفیت های متعدد استان برای رشد و تعالی روزافزون این رشته ورزشی گام بردارد.
وی افزود: روند فعالیت هیأت های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته بهبود یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان تحقق اهداف و برنامه های رئیس جدید هیأت شطرنج این استان به دقت از سوی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان رصد می شود و هیچ تعارفی نیز وجود ندارد.
علوی عنوان کرد: انتظار می رود که مسئولان کشوری حمایت ویژه ای از رشته ورزشی شطرنج استان در راستای کمک به پویایی هر چه بیشتر آن کنند.
وی ابراز داشت: راه اندازی لیگ جزو اولویت های مهم کاری رئیس جدید هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد باشد.
علوی گفت: ورزشکاران و پیشکسوتان کهگیلویه و بویراحمد نیز همکاری و تعامل لازم را با رئیس جدید هیأت شطرنج استان داشته باشند.
راه اندازی لیگ، جذب حامی مالی، تدوین تقویم سالانه، ارائه آموزش به علاقمندان رده های مختلف سنی و برگزاری دوره های مربیگری و داوری جزو مهمترین برنامه های یکی از 2 کاندیدای تصدی پست ریاست هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد بود.
مجمع انتخابات هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد 2 کاندیدا به نام های علی جعفری اصل و جعفر محرابی داشت و تعداد اعضای آن نیز 19 نفر بود که از این تعداد 2 نفر حق رأی دادن نداشتند.
از مجموع 17 رأی مأخوذه جعفر محرابی با کسب 12 رأی به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و از خدمات سید امرالله مرشدی رئیس پیشین تجلیل شد.
افزون بر 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.
7535/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش شطرنج رتبه جهاني ياسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کیارسی صبح یکشنبه در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکس پو۲۰۲۴ اظهار کرد: توسعه اقتصادی یک مؤلفه و پیش نیاز اصلی دارد و آن سطح قابل قبول از حکمرانی مطلوب است که نیازمند یک بازار حداقلی است.

وی افزود: وزارت کشور در موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال هم‌افزایی، اصلاح ساختار و تقویت روابط بین دستگاهی است.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی زنجیره ارزش اقتصاد و تولیدی رسته‌هایی وجود دارد که مدل قالب دنیا ارتقا زنجیره ارزش است.

کیارسی عنوان کرد: در سطح ملی وزارت کشور ۱۰ حوزه را در زمینه تجهیزات صنعت نفت، پوشاک و انرژی خورشیدی انتخاب کرده است که این حوزه‌ها نه به عنوان موضوع اولویت‌دار بلکه آمادگی بیشتری دارند که مداخلات توسعه‌ای با رویکرد زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجیره‌های ارزش راهبردی دستگاه‌های تخصصی سیاست‌گذار موظفند موضوعات پیشنهادی استان‌ها را بررسی کنند.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت کشور اصلاح و ارتقا ساختار حکمرانی و هدف دیگر در بعد اقتصادی زنجیره‌های ارزش اقتصادی، تولیدی و رسته‌هایی موجود است.

کد خبر 6090798

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد