Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:38:21 GMT

مانور امداد جاده ای لحظه صفر در تکاب اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۴۸۱۲

مانور امداد جاده ای لحظه صفر در تکاب اجرا شد

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب روز سه شنبه در جریان برگزاری این مانور گفت: مانور جاده ای لحظه صفر بر اساس یک حادثه فرضی و تصادف 2 خودروی سواری در پنج کیلومتری جاده تکاب - بیجار اجرا شد و بر اساس آن ادارات خدمات رسان و نیروهای امدادی بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.
حبیب الله شیوخی با بیان اینکه آمادگی نیروهای امدادی برای پیشگیری از افزایش تلفات انسانی در سوانح جاده ای از مهمترین اهداف این مانور است، ادامه داد: در این مانور جاده ای، وقوع حادثه رانندگی به پلیس 110 اطلاع داده شد و از طریق مرکز پلیس، ادارات و دستگاه های خدمات رسان تکاب با اطلاع از این سانحه در کمترین زمان ممکن برای امداد رسانی به مصدومان به محل سانحه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در مانور امداد جاده ای لحظه صفر تکاب عامل زمان و اعزام سریع نیروهای امدادی به محل حادثه از اهمیت بالایی برخوردار بود، اضافه کرد: در این مانور جاده ای دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری تکاب از جمله نیروهای امدادی و خدماتی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، مرکز فوریت های پزشکی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و آتش نشانی شرکت کردند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب بیان کرد: بیش از 50 نفر از نیروهای امدادی و خدماتی شرکت کننده در مانور امداد جاده ای لحظه صفر تکاب علاوه بر افزایش توان و سنجش آمادگی خود برای حضور به موقع در سوانح جاده ای، نکات آموزشی و ایمنی لازم را فرا گرفتند.
شیوخی افزود: این مانور توسط کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی و شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی در منطقه ای کوهستانی واقع شده و دارای جاده ای سخت گذر با گردنه های خطرناک است.
وضعیت نامناسب جاده ها و سخت گذربودن منطقه موجب بروز سوانح و تصادفات جاده ای فراوانی در این شهرستان می شود و در ماه های گذشته نیز بیش از 10 تن از اهالی تکاب در سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی تکاب از جمله جاده های تکاب- شاهین دژ و تکاب- بیجار جان خود را از دست دادند و شمار دیگری نیز زخمی شدند.
7514/3020/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آتش نشانی پلیس راه راهداری و حمل و نقل جاده شورای هماهنگی مدیریت بحران مرکز فوریت های پزشکی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۲۰ پایگاه امداد هلال احمر شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جست‌وجو و نجات و امداد دریایی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ خانه هلال در سطح استان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در ۵۲ خانه هلال شهری و ۸۲ خانه هلال روستایی مستقر بوده و در عرصه‌های آموزش و رسیدگی به حوادث فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند تاکید کرد: چهار خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یکی از چالش‌ها را نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه عنوان کرد و افزود: احداث آشیانه بالگرد هلال احمر با وجود داشتن مجوز و اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی طی چهار سال متوقف مانده است.

گناوه پایگاه دریایی ندارد

ایزدپناه خاطرنشان کرد: به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر پیگیری شده و استان بوشهر با داشتن امکانات مناسب زیرساختی و نیروی انسانی مجرب شرایط خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به ایجاد پنج پایگاه امدادی ساحلی بیان کرد: استان بوشهر با هشت شهرستان ساحلی و داشتن ۸۰۰ کیلومتر ساحل میزبان خیل عظیم گردشگران است و باید پایگاه‌های لازم ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: گناوه با وجود اینکه قطب گردشگری استان بوشهر است، از داشتن پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است؛ این در حالی است که این شهرستان دارای نیروی انسانی مجرب و امکانات و تجهیزات خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نجات‌گران در ۳۱ عملیات ۳۹ نفر از غرق‌شدگی نجات دادند افزود: زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه در بستر دریا است و امکان ساخت در این زمین وجود ندارد.

کد خبر 6097214

دیگر خبرها

  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • پایگاه امداد و نجات بندر کری کلنگ‌زنی شد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور