Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان خبر داد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با ابسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه موادی از طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در این جلسه ماده ۶ طرح تصویب شد که به موجب آن برای نظارت بر حسن اجرای قرار تامین کیفری منتهی به بازداشت متهم، هیاتی به ریاست یکی از معاونان رئیس کل دادگستری استان، معاون دادستان مرکز استان و مدیرکل زندان‌های استان‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: طبق این مصوبه این هیات مکلف است هر دو هفته یک بار از زندان‌های استان‌ها بازدید به عمل آورد که اگر هنگام بازدید از زندان‌ها و یا در بررسی گزارشات بازداشت متهم را خلاف مقررات تشخیص دهند موضوع را به همراه نظر ارشادی خود به مرجع رسیدگی‌کننده اعلام می‌کنند، قاضی رسیدگی‌کننده مکلف است حداکثر ظرف ۲۴ ساعت نظر خود را مبنی بر فک، تخفیف و یا پذیرش قرار تامین به هیات مذکور اعلام کند.

نوروزی اضافه کرد: طبق این مصوبه اگر قاضی رسیدگی کننده نظر هیات را نپذیرد و اقدام وی خلاف قانون باشد هیات مراتب تخلف وی را به مراجع انتظامی اعلام می کند؛ همچنین این هیات مکلف است نتیجه عملکرد خود را هر سه ماه یک بار به دادستان کل کشور اعلام نماید.

نوروزی یادآور شد: در این طرح ماده ۲۹ قانون مجازات اسلامی اصلاح شد که به موجب آن مدت بازداشت بدل از جزای نقدی تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال یکسال، از ۵۰۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد ریال دو سال و بیش از آن سه سال تعیین می‌شود.

وی گفت: طبق اصلاح انجام شده در ماده ۸ بند الف ماده ۳۷ قانون مجازات اسلامی تقلیل حبس درجه ۱ تا ۴ به میزان یک تا دو درجه و نیز تقلیل حبس درجه ۵ و ۶ به میزان دو درجه و یا تبدیل ۵ و ۶ به مجازات از همان درجه به مجازات دیگر از همان درجه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سید محسن حمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی ادامه داد: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

حمزه لو با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، افزود: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیاز‌های مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

وی تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز