Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی آقازاده گفت: درباره حکم‌قضایی صادره برای تعدادی از کارگران هپکو جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز در دیدار با اصحاب رسانه گفت: شرایط فعلی استان مرکزی تحت تاثیر شرایطی است که بر کشور در حال حاضر حاکم است اما علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد در استان مرکزی شاخص‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی پیامی را می‌دهند که می گویند شرایط استان به نسبت استان‌های دیگر بهتر است اما نمی‌توان گفت شرایط مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مقایسه با استان‌های دیگر، مرکزی طبق آمار در حوزه اقتصاد و صنعت وضع بهتری دارد و همچنین نسبت به سال گذشته وضعیت صنایع استان مثل آذرآب و هپکو بهبود یافته که این موضوع تنها مربوط به مرکز استان نیست بلکه در شهری مثل ساوه و دلیجان نیز بحران‌های صنعتی داشتیم که سال‌جاری اینچنین نبوده و همچنین در رتبه امنیتی 10 پله نسبت به سال قبل صعود کردیم که نشان از انسجام و هماهنگی که بین تیم فعلی و رسانه‌هاست، در حوزه سیاست نیز وضعیت استان نسبت به سال گذشته بهتر است چراکه توانستیم روزهای گذشته خانه احزاب را با حضور تمامی طیف‌ها از سلایق سیاسی مختلف افتتاح کنیم.

استاندار مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره پرونده ۱۵ نفر از کارگران هپکو که چندی پیش توسط دستگاه قضا محکوم شدند، گفت: هپکو با تلاش مسوولان استانی و کشوری از بحران خارج شد و حکم‌قضایی صادره برای تعدادی از کارگران هپکو به‌دلیل ناهنجاری موجود در اعتراضات بوده اما تأکید می‌کنم هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا این احکام تعلیقی است و در این مسئله نهایت همکاری دستگاه قضایی و کمترین حکم با توجه به شرایط کارگران صادر شده و سعی می‌کنیم بعد از مدتی با رایزنی و طرح در شورای تامین خبر خوشی در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من خصوصی‌سازی در کشور و به تبع آن در استان مرکزی موفق نبوده، البته اصل ۴۴ اگر به درستی اجرا شود می‌تواند در رونق اقتصاد موثر باشد اما متاسفانه این اصل تاکنون به درستی اجرا نشده و به اقتصاد ضربه زده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مطالبی درباره تخلف در شهرداری اراک در رسانه‌ها منتشر شد که صحیح نبود و 2 یا 3 نفر از کارکنان شهرداری تخلفاتی داشته‌اند که جمع تخلف مالی طبق مستندات به یک‌میلیارد تومان هم نمی‌رسد که این موضوع را دادستان در شورای تامین اذعان کردند.

آقازاده گفت: رسانه‌ها باید براساس مستندات و واقعیات اخبار را منتشر کنند و ذکر برخی آمارها و مطالب غیرواقع تنها مردم را ناامید و بی‌اعتماد و به ناحق دستگاه‌های خدمات‌رسان را بدنام می‌کند که این موضوع در نهایت به ضرر شهر اراک می‌شود.

آقازاده در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا درباره انتخاب معاونت سیاسی استانداری گفت: تلاش‌ها برای انتخاب نیروی بومی از مجموعه افراد توانمند استانداری مرکزی یا وزارت کشور و یا استانداری‌های کشور آغاز شده و به‌زودی گزینه مناسب اعلام می‌شود و برای این سمت شاخص‌هایی نظیر همسو و همفکر بودن با سیاست‌های دولت تدبیر امید، بومی، استخدام وزارت کشور، و آشنایی با ساختار سیاسی استان بودن را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: شورای اصلاح‌طلبان استان مرکزی در این زمینه سه گزینه و سایر گروه‌های سیاسی نیز گزینه‌هایی معرفی کرده اند که سوابق و توانمندی تمامی این افراد به دقت ارزیابی خواهد شد. 

آقازاده بیان داشت: در استان شایع شده برای کاندیداتوری مجلس آماده می‌شوم. ضمن تکذیب این شایعات اعلام می‌کنم هیچ‌گونه تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارم. تا زمانی که حکم من به‌عنوان استاندار در این استان باشد همچنان در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر امید در خدمت مردم هستم و اینکه می‌خواهم در انتخابات مجلس کاندیدا شوم، شایعه‌ای بیش نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در نشست گفت: طرح 58 متری بخشی از برنامه جامع اراک است که در سال 82 به تصویب رسید و اگر چاره فنی داشته باشد هیچ فردی اصرار به اجرای آن ندارد.

مهدی زندیه وکیلی افزود: هیچ نهاد یا مسئولی نباید به طرحی که مربوط به توسعه یک شهر تا چند سال آینده است برخورد احساسی کند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح شاید با نارضایتی یک‌هزار نفر همراه باشد اما در مقابل 600 هزار نفر دیگر ازمنافع آن بهره مند می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: اجرایی شدن این طرح و یا لغو آن نیازمند تصمیم قاطع و قانونی است و مسئولان نیز در هر شرایط تابع قانون هستند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف انتخابات مجلس دستگاه قضایی شرکت در انتخابات شهرداری قانون منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب

طی روزهای اخیر رسانه های منطقه ای گزارش های متعددی از تشدید وضعیت امنیتی-سیاسی در کشورهای عربی همچون مصر، عربستان و اردن داده اند که این امر در ارتباط با تحولات فلسطین بوده است. در همین رابطه بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی تعدادی از منتقدان جنگ علیه فلسطین را دستگیر کرده است.

این رسانه با اشاره به اینکه این موج از دستگیری ها موجب نگرانی فعالان حقوق بشر شده تاکید می نماید که یکی از مدیران اجرایی که در پروژه‌های اقتصادی موسوم به ۲۰۳۰ حضور دارد نیز در میان افراد دستگیر شده قرار دارد. بلومبرگ در این گزارش تاکید کرده که نگرانی از فعالان حمایت از فلسطین تنها در عربستان سعودی نیست.

پایگاه «میدل ایست آی» هم در این راستا گزارش داد که مقامات مصری دستکم ۱۲۰ نفر را به اتهام همدردی با فلسطین از زمان آغاز جنگ غزه دستگیر کرده اند. قاهره طی سال های گذشته به دلیل همراهی با رژیم صهیونیستی در محاصره غزه مورد انتقاد افکار عمومی بوده است و این درحالی است که اهالی غزه از نظر فرهنگی و حتی لهجه بیشترین قرابت را با مصر دارند.

علاوه بر این، روزنامه «العرب» هم در گزارشی با اشاره به نگرانی درخصوص فعالیت های اجتماعی و سیاسی در حمایت از فلسطین مدعی شد که تقویت همکاری امنیتی در زمینه مقابله با عناصر اخوانی موجود در کویت یکی از محورهای رایزنی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با شیخ مشعل امیر کویت در سفر اخیرش به قاهره بوده است. اخوانی های کویت به طور سنتی روابط نزدیکی با فلسطینی ها داشته اند و از ۷ اکتبر کویت بارها شاهد تظاهرات های حمایت از فلسطین بود که البته این روند طی دو ماه اخیر بطور قابل توجهی متوقف شد.

«القدس العربی» هم با اشاره به نگرانی از فعالیت های مردمی علیه رژیم صهیونیستی در اردن به ویژه تظاهرات های مستمر مقابل سفارت این رژیم در امان تاکید کرد که نگرانی های جدی درخصوص تکرار موج اعتراضی جدید در جهان عرب در نتیجه استمرار جنگ غزه به وجود آمده است. همین رویکرد باعث شده تا دستگاه اطلاعاتی اردن حساسیت بیشتری نسبت به اخوانی ها داشته باشد و از ائتلاف این گروه با "حراک الشعبی"(معارضان شرق عشایر اردن) نگران باشد. این نگرانی زمانی تشدید می شود که ابوعبیده در آخرین پیام اش به مناسبت دویستمین روز نبرد از تظاهرات های مردم علیه سفارت رژیم صهیونیستی در اردن تقدیر و خواستار ادامه آن شده بود.

این ارزیابی ها درحالی است که تجربه تاریخی نیز گواه حساسیت افکار عمومی عربی نسبت به تحولات فلسطین است و اغلب کشورهای عربی بعد از شکست نظامی در سال ۱۹۶۸ شاهد دگرگونی های سیاسی و بی ثباتی های عمیقی مشابه  تحولات دهه ۱۹۷۰ بودند. در آن برهه از تاریخ، شکست اعراب در جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ برابر رژیم صهیونیستی منجر به ظهور نیروهای راستگرا و ملی گرایی شد که سایه آن چند دهه بر منطقه عربی باقی ماند.

از سوی دیگر، خیزش های دانشجویی در آمریکا و سپس دیگر جوامع غربی نیز زنگ خطری برای دولت های عربی بوده و آنها را نسبت به سرایت این اعتراضات نگران کرده است. کما اینکه در دهه ۱۹۶۰ اعتراضات دانشجویی ضد جنگ ویتنام در آمریکا به مرور به آلمان غربی، فرانسه و دیگر کشورهای جهان صادر شد. طبعا وقوع چنین بحرانی در کشورهای عربی که به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی در سال های اخیر همواره آبستن تحولات بوده اند، می تواند منجر به برهم خوردن ثبات داخلی شود.

کشورهای عربی فوق الذکر به این دلیل نگران هستند که مسئله فلسطین می تواند با شکاف‌های داخلی ناشی از نوسازی اجتماعی، مشکلات اقتصادی و یا جمعیت بالا در این کشورها تقاطع پیدا کند. در مجموع به نظر می رسد که دستگیری و تشدید شرایط امنیتی در برخی کشورهای عربی خلیج فارس و شمال آفریقا از این امر نشأت گرفته، ولی در صورت استمرار قتل عام مردم غزه توسط صهیونیست ها این امر می تواند مقدمه ای بر غلیان اجتماعی مجدد در جهان عرب شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند