Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@16:39:22 GMT

میرزا کوچک جنگلی؛ نماد روحیه استکبارستیزی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۵۲۵۶

میرزا کوچک جنگلی؛ نماد روحیه استکبارستیزی

فتح‌اللهی گفت: میرزا کوچک جنگلی نماد روحیه استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «علی فتح‌اللهی» امروز(سه شنبه، 13آذر) در همایش روز دانشجو و بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی که در دانشکده فنی تربیت دبیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: 16 آذر به عنوان روز دانشجو در تاریخ کشورمان به ثبت رسیده تا آن طور که شایسته است جایگاه آنان را در سطح جامعه ارج نهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی در دین مبین اسلام، افزود: معجزه حضرت محمد(ص) کتاب قرآن است و اولین آیه‌ نازل شده بر او با «اقرا» شروع شد که این نشان از جایگاه کتاب و علم در اسلام است.

 

وی با بیان اینکه رسیدن به کمال و تعالی در گرو تحصیل همراه با تهذیب است، گفت: دانشجویان باید مسیر درست را انتخاب و در طی کردن آن سعی و تلاش کنند.

 

فتح اللهی با بیان اینکه دانشجویان امروز کشور ، زمامداران فردای کشور هستند، تصریح کرد: هرتلاشی در راستای علم آموزی آنان ثمره‌اش اول به خود آنها و بعد به جامعه باز خواهد گشت.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک جنگلی نماد روحیه استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم بود.

 

فرماندار صومعه‌سرا، این شهرستان را خواستگاه اصلی مبارزاتی نهضت جنگل دانست و اظهار کرد: باید در راستای تبیین افکار میرزاکوچک جنگلی، روشنگری و شناساندن هرچه بهتر ابعاد شخصیتی و مبارزاتی میرزا گام‌های مثبت برداریم.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شیراز بیرجند حوزه هنری روز جهانی معلولان سبک زندگی اسلامی مسجد روزنامه خراسان جنوبي مجلس شورای اسلامی بزرگداشت روز دانشجو روز دانشجو میرزا کوچک خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آزادسازی حدود ۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی جنگلی در دهنه توسکستان گرگان خبر داد و گفت: سه بنا و اعیانی غیر مجاز در این منطقه قلع و قمع شدند.

حمید سلامتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: در منطقه جنگلی توسکستان و حومه آن شاهد قطعه بندی اراضی کشاورزی ، تصرف منابع ملی و ساخت و ساز های غیر قانونی ‌در آن بودیم که با دستور دادستان مرکز استان گلستان کلیه ساخت و سازها غیرقانونی تخریب و اراضی مورد نظر به چرخه کشاورزی و طبیعت بازگشتند.

وی افزود: با توجه به قطعیت دادنامه صادره از شعبه دوم حقوقی گرگان نسبت به یک قطعه زمین واقع در اراضی ملی توسکستان به مساحت حدود ۱۴ هزار متر مربع، عملیات خلع ید و قلع و قمع کامل اعیانی با وسیله لودر و بیل میکانیکی اجرایی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان همچنین گفت: در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت ۲ قطعه زمین از عرصه های منابع ملی واقع در توسکستان معروف به باغ سرهنگ به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ متر مربع که در ان اعیانی (خانه بنا شده ) بنا شده بود؛ توسط بیل مکانيکي تخریب گردید.

سلامتی ادامه داد: سال های گذشته برخی آرای قلع و قمع صادر شده بود اما به علت برخی نگرانی ها امکان اجرای آن را وجود نداشت که در چند ماه اخیر با حمایت قاطع دادگستری اداره‌کل منابع طبیعی استان جسارت بیشتری برای اجرای این آرا و برخورد با متخلفان پیدا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تعرض به منابع ملی و طبیعی مراتب را با شماره تماس‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

دیگر خبرها

  • کاپیتان سابق، بمب روحیه استقلالی‌ها(عکس)
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک