Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، عصر امروز (سه شنبه) در نشست شورای امنیت، ایران را به انجام آزمایش موشکی و نقض قطعنامه‌‌های سازمان ملل متهم کرد.

هیلی مدعی شد: آزمایش اخیر موشک بالستیک توسط ایران خطرناک و نگران کننده بود. آمریکا همواره به جهان درباره تلاش های عامدانه ایران برای بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه و نقض قواعد بین المللی هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه بین الملل نمی تواند هر زمان که ایران آشکارا قطعنامه های شورای امنیت را نادیده می گیرد، با بی تفاوتی از کنار آن بگذرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه اتهام‌زنی‌های همیشگی مقامات واشنگتن علیه کشورمان گفت: اگر شورای امنیت درباره بازخواست ایران و اجرای قطعنامه های ما جدی است، حداقل کاری که می توانیم بکنیم این است که این آزمایش تحریک آمیز موشکی ایران را متفق القول محکوم کنیم.

آمریکا مدعی است ایران چند روز پیش یک موشک بالستیک میان‌بُرد را آزمایش و قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده است. فرانسه، آلمان و انگلیس نیز از این اتهامات آمریکا علیه ایران حمایت کرده‌اند.

مایک پمپئو روز شنبه در یک پیام توئیتری مدعی شد ایران به‌تازگی یک فروند موشک بالستیک میان‌بُرد آزمایش کرده که قادر است کلاهک‌های متعددی را حمل کند. وی همچنین مدعی شد: «این آزمایش نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است».

این در حالی است که ایران انجام چنین آزمایشی را تایید نکرده است. افزون بر این، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (قطعنامه ضامن برجام) نیز انجام آزمایش موشکی را برای ایران ممنوع نکرده است؛ همچنانکه مارک فیتزپاتریک، مدیر اجرایی اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی آمریکا نیز در واکنش به اظهارات وزیر خارجه این کشور در توئیتی نوشت آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست.

فیتزپاتریک در این توئیت نوشت: «قصد توجیه آزمایش موشکی ایران را ندارم، اما این آزمایش نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست؛ چراکه این قطعنامه تنها از ایران می‌خواهد این گونه آزمایش‌ها را صورت ندهد. این قطعنامه همچنین از همه کشور‌های عضو می‌خواهد از اقداماتی که اجرای تعهدات برجام را تضعیف می‌کند، خودداری کنند؛ بنابراین اگر ایران این قطعنامه را نقض کرده آمریکا نیز چنین کرده است.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل ایران جهان خاورمیانه جامعه شورای امنیت واشنگتن آلمان انگلیس شورای امنیت سازمان ملل وزیر خارجه امنیت سازمان ملل انگلیس ایران جهان سازمان ملل شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، شورای امنیت قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای را در رابطه با کشف گورهای دسته جمعی در غزه برگزار کند.

این جلسه به درخواست الجزایر برگزار خواهد شد.

این جلسه قرار است روز سه شنبه برگزار شود و هنوز مشخص نیست چه کشورهایی طی آن به ارائه توضیحات در مورد موضوع جلسه برای اعضای شورای امنیت خواهند پرداخت.

در هفته های اخیر همزمان با عقب نشینی نظامیان صهیونیست از برخی مناطق غزه، گورهای دسته جمعی متعددی درنوار غزه کشف و صدها جسد از آنها خارج شده است.

کد خبر 6096917 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟