Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری گفت: در جلسه فروردین‌ماه دولت، تصمیمی را به اتفاق آراء اتخاذ کردیم که بر مبنای آن همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی معتقد بودند ارز باید در کشور تک‌نرخی شود و اعلام کردند که باید قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم. آفتاب‌‌نیوز :  حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان با بیان اینکه تعهد اخلاقی، ضرورت فعالیت سالم اقتصادی است، گفت: اقتصاد بدون فعالیت سالم بانک‌ها نمی چرخد و تمام بانکها باید برای حل مشکلات اقتصادی دولت را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب نیوز، رئیس جمهور افزود: خوشحالیم امروز استان سمنان به عنوان استانی فرهنگ‌دوست و پرتلاش در مسیری قرار گرفته که می‌تواند برای سال‌های آینده ادعا کند بیکاری را به مرزهای استانداردهای جهانی رسانده و این بسیار حائز اهمیت است.
روحانی با انتقاد از اینکه برخی تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند ، گفت: درست است که مشکلات داریم و کشور در شرایط تحریم قرار دارد و ابرقدرتی مانند آمریکا و رژیم منحوسی مانند رژیم صهیونیستی در حال توطئه و مبارزه با ملت ایران هستند و برخی از کشورهایی که دولت‌های آنها نام اسلامی داشته و مردم آنها مردمی خوب و مسلمان هستند، علیه کشور ما توطئه می‌کنند؛ بنابراین شرایط ما عادی نیست، اما در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر توسعه کشور تلاش کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از سخنرانان جلسه درباره اینکه چرا دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها مدام دچار تغییر می‌شود و به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک‌های لازم ارایه نشده و دولت آنها را به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد در شرایط تحریم نمی‌بیند، اظهار داشت: واقعیت امر این است که آنچه واقع می‌شود به آنچه بیان می‌گردد کمی متفاوت است و در اینجا فرصت را مغتنم می‌شمارم و موضوعی که شاید بسیاری از مردم ما جزئیات آن را ندارند، توضیح می دهم.
روحانی ادامه داد: ما در شرایطی که در آغاز سال با توطئه آمریکا مواجه بودیم در فروردین‌ماه در جلسه‌ مهم اقتصادی که تمامی اقتصاددانان دولت و بسیاری از مشاوران و معاونان وزرای اقتصادی حضور داشتند، تصمیمی را به اتفاق آراء اتخاذ کردیم که بر مبنای آن همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی معتقد بودند که ارز باید در کشور تک نرخی شده و اعلام کردند که باید قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم.
رئیس جمهور افزود: در آن جلسه همه به اتفاق گفتند که اگر قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم، تمام نیازمندی کشور از لحاظ واردات و سرمایه‌گذاری به طور کامل تأمین خواهیم کرد به شرط آنکه کسانی که این ارز را دریافت می‌کنند، براساس اعلام خود دقیق و درست عمل کنند.
روحانی اظهار کرد: نسبت به این تصمیم تردید داشتم بخاطر این بود که آیا در عمل این طرح موفق می‌شود یا برخی از آن سوء استفاده خواهند کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه پس از اخذ این تصمیم به همه مسئولان و اقتصاددانان گفتم «تصمیم امشب ما «اکل میته» است چرا که شرایط این الزام را به وجود آورده که تصمیم به تک نرخی کردن ارز بگیریم، ادامه داد: اگر همه مردم همراهی می‌کردند، حتماً می‌توانستیم آن تصمیم را به خوبی به اجرا برسانیم و الان هم اگر همه مردم همراهی کنند و ما نرخی واحد برای ارز تعیین کنیم، می‌توانیم نیازمندی کشور را تأمین کنیم، اما متأسفانه در حین اجرا متوجه شدیم برخی از کسانی که به عنوان واردکننده و سرمایه‌گذار از بانک مرکزی ارز دریافت کردند، نصف آن و گاهی بیشتر از آن پول را در بازار فروختند و شروع به ایجاد فساد کردند.
روحانی با بیان اینکه بعضی از دوستان همواره به ما می‌گویند که چرا همه مسایلی که برای دولت اتفاق می‌افتد را برای مردم بازگو نمی‌کنید، گفت:‌ معتقدم که اگر گفتن مسایل مفید به حال مردم، آینده و وحدت کشور نباشد سودی ندارد و کار ما سخت‌تر خواهد شد و این در حالی است که همه ما آمده‌ایم تا دست به دست هم  داده و کشور را اداره کنیم.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این بسیار حائز اهمیت است که در این شرایط همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.
روحانی با اشاره به اینکه بیان می‌شود چرا از کسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته ما به التفاوت دریافت می‌شود، گفت: این افراد ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده و جنسی را وارد نموده و در بازار آن را بر مبنای ارز ۸ هزار تومان و یا بیشتر به مردم می‌فروشد و اگر دولت ما به التفاوت دریافت نکند به معنای آن است که آن واردکننده از یک رانت بزرگ در یک مقطع تاریخی استفاده کرده است.
رئیس جمهور اظهار داشت: مردم ما مردمی شریف و متدین هستند، اما متأسفانه افرادی هستند که همه اصول اخلاقی و دینی را مراعات نمی‌کنند.
روحانی با اشاره به اینکه دولت مطمئناً بی‌عیب و نقص نیست، اما کمک آنهایی که باید به دولت کمک کنند هم به اندازه کافی نیست، گفت: این موضوعی که عنوان می‌شود، چرا بخشنامه‌ها و مقررات تغییر داده می‌شود، برای این است که ما با یک فضایی مواجه می‌شویم که کمتر قابل پیش‌بینی بوده است.
رئیس جمهور اظهار داشت: ما ملتی انقلابی و اخلاقی هستیم و زیر پرچم امام هشتم(ع) زندگی کرده و به خاندان رسالت عشق می‌ورزیم و باید مقداری همدیگر را بیشتر یاری و کمک نماییم.
روحانی با اشاره به سخنان یکی دیگر از سخنرانان جلسه مبنی بر اینکه سرمایه در گردش برای تولید به اندازه کافی نیست، گفت: این حرف کاملاً‌ منطقی و درست است؛ یعنی کسی که با هزار تومان می‌توانسته است جنس وارد کند امروز باید مبلغی بسیار بیشتر بدهد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی قادر نیست مسایل و مشکلات مالی را برطرف کند و همه بانک‌ها اعم از دولتی، خصوصی و خصولتی و نهادی، باید دولت را یاری و همراهی کرده و اموال و بنگاه‌ها و شرکت‌های خود را بفروشد.
روحانی با تأکید بر اینکه امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش بانک‌های کشور قرار دارد، گفت: اقتصاد کشور بدون فعالیت بانک‌ها نمی‌چرخد و اینها باید بیشتر دولت را یاری و کمک کنند تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در یک شرایط عادی تعامل سازنده‌ای را با دنیا برقرار کرد که به واسطه آن سرمایه‌گذاران بسیاری وارد کشور شدند، اظهار داشت: البته آن زمانی که سرمایه‌گذاران به کشور می‌آمدند کسی آنها را نمی‌دید، اما امروز که دارند می‌روند تک تک آنها را می‌بینند و ریز آمار و ارقام آنها را در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خود منتشر می‌کنند.
روحانی با اشاره به اینکه دولت شرایطی را در کشور ایجاد کرد که به واسطه آن سرمایه‌گذاری، کشتیرانی، نقل و انتقال و ارتباطات تجاری تسهیل شد، گفت: با تلاش دولت ایران رو به عظمت بود و دشمنان ملت ایران بسیار ناراحت و عصبانی بودند.
رئیس جمهور ادامه داد: دولت، تعامل و برجام را به اجرا رسانده بود، اما عده‌ای در داخل همواره به ما می‌گفتند که چرا این کار را انجام داده‌اید و ما همواره سکوت می‌کردیم و این در حالی بود که دشمنان ملت ایران در خارج از کشور نمی‌توانستند عظمت ملت و قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه را ن تحمل کنند.
روحانی با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران، توطئه کرده و در آمریکا آن کسانی که با ملت ایران دشمنی بیشتری داشتند روی کار آمدند و ملت ایران را تحریم کردند، گفت: تحریم سختی و مشکلات دارد و همه باید آن را تحمل کنیم و می‌توانیم با گذشت زمان دشمن را وادار کنیم تا از مسیر خود برگردد.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز علامت‌هایی از عقب‌نشینی دشمنان ملت ایران در دنیا نمایان است، افزود: در ملاقات با مسئولان همه کشورهایی که با آمریکایی‌ها نزدیک بودند، آنها به ما می‌گفتند که کاخ سفید،‌ گفته است که با چند ماه فشار اقتصادی علیه ایران کار آنها تمام است و این کشور بهم خواهد ریخت و من به همه آنها گفتم که کاخ سفید صد در صد در اشتباه است و اگر شما هم در این فکر هستید باید بدانید که این ملت و مردم ممکن است که دچار سختی و مشکل باشند، اما به جز استقلال و عزت خود را نخواهند فروخت.
روحانی با اشاره به اینکه امروز شاهد یک آرامش نسبی هستیم، که البته به معنای حل همه مشکلات نیست، گفت: امروز شرایط ما از ۱۳ آبانی که دشمنان فکر می‌کردند با تحریم خود کشور بر هم می‌خورد، بهتر است و این به دلیل آن است که مردم با هوشمندی، درایت و فداکاری خود در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کردند و آثار این مقاومت بعد از ۱۳ آبان بیشتر نمایان است.
رئیس جمهور اظهار داشت: دولت مسئول است و باید نسبت به مشکلات مطلع باشد. اما باید در جامعه هم خدمات دولت به عنوان بخش پر لیوان دیده شود.
روحانی خاطر نشان کرد: در ۵ سال گذشته زنجیره فولاد کشور رشد بسیار خوبی داشته است به گونه‌ای که از ۱۲۰ میلیون تن به ۲۰۵ میلیون تن رسیده است و این کار بزرگ و عظیمی است که صورت گرفته است؛ چگونه است که این خدمات دیده نمی‌شود.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: براساس گفته وزیر نیرو در دولت دوازدهم ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد و این کار بزرگی است که در حال انجام است و این در حالی است که تمام این سرمایه‌گذاری در برق، تنها برای چند ماه می باشد که مصرف برق در کشور بالا می‌رود و اگر همه مردم همکاری و رعایت کنند، می‌توانیم کشور را بدون این سرمایه‌گذاری کلان اداره کرده و این میزان برق اضافه را به فروش برسانیم.
روحانی افزود: متوقع بودن نسبت به دولت حق مردم است، چرا که دولت خادم است و وظیفه دارد به مردم خدمت کند، اما باید همدیگر را یاری و کمک کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان سمنان استعدادهای فراوانی دارد، گفت: حدود ۵۰۰ کیلومتر از مسیر حرم تا حرم در این استان است که با تأمین زیرساخت‌های مناسب می‌توانیم، گردشگر خوبی برای استان جذب نماییم.
روحانی افزود: حتی لهجه‌ها و گویش‌های مختلف این استان هم می‌تواند جاذبه گردشگری داشته باشد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: استان سمنان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی نیز دارد که باید از آنها استفاده شود؛ گردشگر می‌تواند این استان را آبادتر و سرافرازتر از پیش کرده و فرهنگ این استان را به جهان منتقل کند.
روحانی با تأکید بر اینکه اساس امر، امید به آینده است، گفت: ملت باید بداند، اگر دست به دست هم داده و برادری را بیشتر کنیم و از خود و منافع شخصی بگذریم و به فکر منافع فرزندان خود و تاریخ و آینده کشور باشیم، مطمئناً از مشکلات عبور خواهیم کرد.
رئیس جمهور تأکید کرد: اگر دشمنان ملت ایران ببینند که ایستاده‌ایم ، قطعاً از مسیری که علیه ملت ایران در پیش گرفته اند، عقب‌نشینی کرده و ما پیروز نهایی خواهیم بود.
پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از منتخبین و فرهیختگان استان سمنان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را پیرامون مسایل گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان بیان کردند.

ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روحانی سفر استانی سمنان ارز 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش

به گزارش «تابناک» به نقل از سایت حسن روحانی، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق از پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، راه‌حل مشکلات کشور را مشارکت مردم در همه زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟

رئیس جمهوری سابق کشورمان، با اشاره به روزهای سخت کشور در ۴۵ سال گذشته، از جنگ تحمیلی هشت ساله تا تحریم‌های هسته‌ای، اظهار داشت: در روزهای سخت، عمده توان ما برای عبور از مشکلات متکی به حضور مردم بود. مردم با حاکمیت همفکری و همکاری و کمک می‌کردند یا خواست حاکمیت را قبول می‌کردند. در جنگ ۸ ساله اگر مردم نمی‌آمدند و اگر بسیج نبود، ما توان آن را نداشتیم در برابر عراق بجنگیم. اگر صنایع وارد نمی‌شدند ما گلوله توپ و خمپاره نداشتیم. فقط با نیروی مسلح، ارتش و سپاه و ژاندارمری مشکلات حل نمی‌شد.

رئیس دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشورهای همسایه را بخوریم.

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم. در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.

روحانی دلیل بهبود شرایط اقتصادی در دولت یازدهم را امیدواری مردم و حمایت آن‌ها از حاکمیت و دولت دانست و افزود: در آن دوره انقلاب دیجیتال تحقق پیدا کرد. استارت‌آپ‌ها در آن ایام شتاب گرفتند. توسعه پهنای باند در فضای مجازی باعث شد مردم راحت شوند و بسیاری از مشاغل در آن بستر شکل بگیرد. امروز فضای مجازی چگونه است؟ در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، برخی سکوهای اقتصاد دیجیتال را می‌خواهند حاکمیتی کنند. بخش خصوصی را قبلاً خصولتی می‌کردند، الان خصومتی می‌کنند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی در توزیع قدرت مردم را مشارکت نمی‌دهیم، آن‌ها در اقتصاد هم مشارکت نخواهند کرد. وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟ توان هسته‌ای و موشکی جای خود، اتفاقاً رشد اصلی توان هسته‌ای و موشکی در دولت تدبیر و امید رخ داد. مشکل ما ایران‌هراسی و کاهش قدرت بازدارندگی با قطعنامه‌های فصل هفتمی شورای امنیت بود که با حمایت جهانی از پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از سوی ایران و برجام این فضا تغییر کرد. وقتی برجام امضا شد، اولین افرادی که به من تبریک گفتند دوستان منطقه‌ای ما؛ عراق و سوریه و جهاد اسلامی بودند. برجام بازدارندگی ایران را افزایش داد. در آن شرایط که مردم با ما بودند توانستیم مشکلات را حل کنیم و به سمت توسعه و پیشرفت برویم.
هفتمین رئیس‌جمهور ایران، غفلت از امر توسعه کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: کشورهای اطراف ما در منطقه به فکر توسعه همه‌جانبه هستند اما متأسفانه عده‌ای در داخل فقط به فکر حفظ قدرت یک جناح اقلیت هستند و حتی به فکر حفظ نظام و کشور هم نیستند. کشور بدون توسعه حفظ نمی‌شود. توسعه هم بدون مشارکت مردم، ورود سرمایه خارجی به داخل و رابطه درست با دنیا امکان‌پذیر نیست. الان طرح‌های عمرانی مهمی که در دوره ما ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته را هم دنبال نمی‌کنند؛ فقط برخی مواردی که ما بیش از ۹۰ درصد پیش برده بودیم را به صورت محدود تکمیل می‌کنند.

روحانی خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟ باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

او در پایان از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست. اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است