Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@00:37:22 GMT

بهزیستی قزوین برای 480 معلول اشتغال زایی کرده است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۵۴۷۶

بهزیستی قزوین برای 480 معلول اشتغال زایی کرده است

به گزارش ایرنا،علیرضا وارثی سه شنبه شب به مناسبت روز جهانی حمایت از معلولان در نشست پارلمان محلی قزوین افزود: حمایت فرد معلول قبل از تولد تا بعد از فوت از سیاست های سازمان بهزیستی است.
وی اظهار داشت: بهزیستی با اجرای برنامه های پیشگیرانه ای چون مشاوره ژنتیک، طرح های غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد، غربالگری شنوایی و بینایی در سنین سه تا 6 سال، غربالگری ژنتیک برای والدین معلول یا دارای فرزند معلول به دنبال کاهش و کنترل تعداد معلولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وارثی اضافه کرد: بخش دیگر این حمایت ها در کنار پیشگیری، حمایت های مادی از معلولان است و در این راستا وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی را به معلولان ارایه می دهد.
وی اظهار داشت: در حوزه تجهیزات کمک توانبخشی از جمله ویلچر و سمعک، سازمان بهزیستی خصوصا در شرایط فعلی اقتصادی کشور با وضعیت ضعیفی از نظر تامین بودجه مواجه هستیم.
وارثی در ادامه از کانون معلولان توانا نیز به عنوان نمونه ای موفق از فعالیت تشکل های مردم نهاد یاد کرد و گفت: این نهاد مردمی در طول سال های فعالیت خود بار بزرگی از دوش سازمان بهزیستی در جهت حمایت، توانمندسازی و ایجاد اشتغال معلولان برداشته است.
مدیرکل بهزیستی قزوین به طرح ساخت مسکن برای معلولان اشاره کرد و افزود: این اداره کل ساخت سه هزار و 700واحد مسکونی ویژه معلولان را در دست اقدام دارد که 50 درصد آن تحقق یافته و تحویل شده است.
وی با تاکید بر رعایت حقوق معلولان، اظهار داشت: حقوق شهروندی معلولان مغفول مانده و افراد دارای نیازهای ویژه مانند سالمندان امکان رفت و آمد در شهر را ندارند.
وارثی افزود: وقتی معلولی برای تامین معاش خود به خاطر آن که در شهر امکان تردد وجود ندارد و یا وقتی معلولی به خاطر نبودن کلاس درس در طبقه پایین مدرسه از تحصیل انصراف بدهد چنین فردی حتما به انزوا کشیده می شود و حقوق وی پایمال خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای داشتن شهری پایدار باید معلول در کنار آن دیده شود،افزود: با تقدیر از شورای شهر و شهرداری قزوین در جهت حمایت از معلولان، از جمله توزیع بیش از سه هزار شهروند کارت و یا خرید50 دستگاه اتوبوس مجهز درخواست می شود این حمایت ها همچنان تا رسیدن قزوین به شهری زیست پذیر برای تمام معلولان ادامه یابد.
وارثی در ادامه خواستار تهیه و اختصاص فضاهایی از پارک های سطح شهر به منظور ایجاد مهدهای سالمندان و همچنین ایجاد فضاهایی برای پارکینگ معلولان شد.
حکمت الله داودی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این نشست گفت: شورای پنجم تمام توان خود را در جهت حمایت از معلولان به کار می بندد و درخواست های مدیرکل بهزیستی در کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی و ورزش و سلامت پیگیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین برای حل مساله نصب نرده در مقابل کانون معلولان توانا که این افراد را در تردد و عبور از خیابان دچار مشکل کرده است با برگزاری نشست مشترک با دستگاههایی چون راهور اقدام لازم طی روزهای آینده انجام خواهد شد.
7388*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اشتغال سالمندان شورای اسلامی شهر فرهنگی و اجتماعی مسکن منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان از کارگران و جامعه کار و تولید اظهار کرد: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده که با شاخص‌های کار و تولید بر اساس میزان جمعیت هماهنگ است.

وی افزود: کارگران در حوزه کار و تولید رکن اصلی هستند و رسالت داریم با همه توان از این فعالان عرصه اقتصاد و تولید تجلیل کنیم، در ضمن باید فضای مناسب‌تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کنیم تا فعالان این عرصه با آرامش و فراغ خاطر بیشتری چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در استان قزوین احداث مسکن کارگری را از اولویت‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: درصددیم با اجرای مسکن کارگری در مسیر حل این مشکل گام برداریم که خوشبختانه قزوین رتبه خوبی در این عرصه کسب کرده است.

کشاورز ترک از کسب رتبه برتر اشتغال و امنیت اشتغال در فضای کسب‌وکار توسط استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین استان قزوین در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بسترهای مبتنی برای فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: کارگران رکن اصلی تولید و اشتغال به شمار می‌آیند و باید به فرهنگ و ارزش کار در حوزه‌های رسانه‌ای و دانشگاهی پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از میان ۵۰۰ طرح ارائه شده تعداد ۵ نفر از کارگران نمونه در سطح ملی، تعداد ۸ نفر کارگر نمونه استانی، ۵۹ نفر کارگر ورزشکار مدال‌آور طلا، نقره و برنز کشوری، ۵ نفر بانوی کارگر سرپرست خانوار و دارای بیش از ۳ فرزند، ۵ فعال قرآنی و فرهنگی دارای رتبه‌های اول کشوری، ۵ خانواده شهید جامعه کارگری، یک نفر نخبه هنرآموز در سطح استان قزوین راه یافته به المپیاد جهانی تجلیل شد. همچنین به ۵۰. نفر از کارگران خط تولید با هماهنگی آستان قدس رضوی درطرح «خداقوت کارگر» هدیه متبرک آستان قدس تقدیم شد.

کد خبر 748896

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه