Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جزیره خارگ در 38 کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج همیشه قرار گرفته و جزیره ای مسکونی با جمعیت قابل توجهی است که گاهی در حالت نوشتاری به صورت «خارک» نوشته و تلفظ می‌شود.

جزیره خارگ در اصل متعلق به سرزمین ما ایران است و به لحاظ مختلف از جمله اهمیت اقتصادی دارای جایگاه ویژه و مهمی است و این جزیره از توابع استان بوشهر به‌شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نویسنده توانمند ایرانی یعنی «جلال آل احمد» جزیره خارگ در ۴۶ کیلومتری غرب بوشهر واقع شده‌است و وی آن را  «دُرّ یتیم خلیج فارس» نامیده‌ است.

بر اساس آخرین گزارش ها جزیره خارگ جزیره تنها و دورافتاده‌ای است که در جنگ 90 درصد صادرات نفت ایران را به دوش می‌کشید و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه ویدئویی کوتاه اما قابل تامل از وضعیت جزیره خارگ و اهمیت منطقه‌ای آن مشاهده می‌کنید که شما را با جزئیات بیشتری از این جزیره آشنا می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جزیره خارگ نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه صادراتی گاز بازرگان راه‌اندازی و تحویل شد

پروژه ارتقای تجهیزات اندازه‌گیری ایستگاه بازرگان که امکان صادرات گاز و مبادلات بین‌المللی انرژی را بر اساس تازه‌ترین استانداردهای بین‌المللی فراهم می‌کند، از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، راه‌اندازی شد و در اختیار منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به‌عنوان بهره‌بردار قرار گرفت.  

به گزارش شانا، ابراهیم اصالتی، مجری طرح‌های پالایش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به اهمیت روزآمد کردن تجهیزات این ایستگاه راهبردی، توضیح داد: دستگاه‌های موجود در ایستگاه صادراتی گاز بازرگان در سال ۲۰۰۰ میلادی نصب شده بود که این موضوع ضرورت روزآمد کردن این تجهیزات را دوچندان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از تجهیزات دقیق اندازه‌گیری و روزآمد در این ایستگاه افزود: در سامانه قدیم در هر بخشِ اندازه‌گیری تنها یک تجهیز وجود داشت که در سیستم روزآمدشده به چهار تجهیز ارتقا یافته است و همین امر سبب می‌شود دقت اندازه‌گیری و افزونگی محاسبات، چندبرابر و از بروز مناقشه میان طرفین جلوگیری شود. 

مجری طرح‌های پالایش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: گاز صادراتی به ترکیه باید از نظر حجم و ترکیبات اندازه‌گیری شود تا بر اساس آن، انرژی حرارتی گاز مورد محاسبه و مبنای مبادلات مالی با ترکیه قرار گیرد، از این رو دقت بالای تجهیزات اندازه‌گیری اهمیت ویژه‌ای دارد.

اصالتی ادامه داد: پس از این مرحله نوع ترکیبات نیز باید به‌دقت محاسبه شود که آنالایزرهای تعبیه‌شده در این قسمت، ارزش گاز صادراتی به ترکیه را مشخص و محاسبه می‌کنند.

علی فعلی، مسئول این پروژه هم درباره لزوم انجام پروژه راهبردی اجراشده بیان کرد: اگر دستگاه‌های ما دقیق نباشند، چند مشکل به‌وجود می‌آید. یک وجه این است که ما گاز را به ترکیه صادر می‌کنیم اما نمی‌توانیم اندازه‌گیری و ارزش آن را به‌دقت محاسبه کنیم. وجه دوم این است که آیتم‌های کیفی و درصد خلوص نیز در این مقوله اهمیت می‌یابد و اگر آیتم‌های کیفی در محدوده مجاز و مورد توافق طرفین نباشد، طرف مقابل می‌تواند ادعاهایی را مطرح کند. اکنون با روزآمد کردن و تجهیز ایستگاه صادراتی گاز بازرگان به سیستم‌های اندازه‌گیری روزآمد و دقیق، این مناقشات برطرف می‌شود. 

وی تلاش‌های مشاور و پیمانکار برای به ثمر رسیدن پروژه را ستودنی دانست و تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با همکاری اداره کل صادرات و مبادلات مواد نفتی، امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، شرکت انتقال گاز، دیسپچینگ ملی گاز و منطقه ۸ عملیات انتقال گاز موفق به راه‌اندازی و تحویل موقت به بهره‌بردار شد که همراهی همه‌جانبه این عزیزان سزاوار قدردانی است. 

دیگر خبرها

  • شروع سفر «سرزمین ستاره‌ها» به مناطق دورافتاده ایران
  • ایستگاه صادراتی گاز بازرگان راه‌اندازی و تحویل شد
  • جزئیات زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس
  • چاپ سه‌بعدی استنفورد میلیون‌ها شگفتی در مقیاس کوچک را به نمایش می‌گذارد
  • افتتاح بازار گل و گیاه شادمان و فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس/ ۴جایگاه سوخت کوچک مقیاس به بهره‌برداری می‌رسد
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله انتقال گاز از ایران برای پاکستان حائز اهمیت است
  • تعصب حسام نواب صفوی به خاک ایران و خلیج فارس (فیلم)
  • کودک فلسطینی در صف کیلومتری غذا (فیلم)
  • ببینید | تعصب حسام نواب صفوی به خاک ایران و خلیج فارس
  • استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین