Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

فعاليت هاي ورزشي مثل شنا، و تنيس روي ميز انرژي درون کودکان بيش فعال را تخليه مي کند
روانشناس باليني کودکان گفت: بچه هاي بيش فعال پراسترس و بي قرار هستند و از ديوار راست بالا مي رود که در مواردي فعاليت هاي ورزشي مثل شنا، و تنيس روي ميز بدون نياز به تجويز دارو انرژي درون آنها را تخليه مي کند و تا حدي مي تواند مشکلات اين کودکان را کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روانشناس باليني افزود: بچه هاي بيش فعال سه دسته هستند کودکاني که از حرکات و انرژي بسيار بالايي برخوردارند و مدام در حال تکان خوردن هستند، دسته دوم بچه هايي که ضعف در توجه و تمرکز دارند. اين گروه بچه هايي هستند که نمي توان بر روي حرکات شان تمرکز کرد و دسته سوم کودکاني هستند که هردو نوع اول و دوم را با هم دارند، يعني اينکه هم از تحرک بالايي برخورداراند و هم اينکه نمي توان بر روي فعاليت هاي آنان تمرکز کافي کرد.
وي افزود: از طرف ديگر بچه هاي بيش فعال با توجه به اينکه مدام در حال جنب و جوش هستند از سوي والدين شان نيز مرتب در حال دعوا شدن و پرخاشگري قرار دارند. اين گونه رفتار با بچه ها، رفته رفته باعث سرخورده شدن آنان مي شود و نياز است با واسپاري کارهاي منزل و کمک گرفتن از اين دسته بچه ها در نظافت و شست و شوي وسايل خود، خريد، آشپزي و به طور مثال بازکردن پسته، کندن دم کشمش و پاک کردن حبوبات و ديگر اموري که مناسب سن آنان باشد، ت از بروز فعالت هاي غيرعادي اين دسته بچه کاست.
اين روانشناس باليني کودکان ادامه داد: بيشتر مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره افراد مبتلا به بيش فعالي هستند. بسياري از مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره، درک صحيحي از نوع اختلال رفتاري فرزند خود ندارند و متاسفانه هرگونه پر انرژي بودن بچه ها را به حساب بيش فعالي آنان نسبت مي دهند که اين موضع اصلا صحيح نيست چرا که طبق آمار مراکز مشاوره از هر 100 مراجعه کننده براي موضوع بيش فعالي کودک فقط دو نفر به اختلال بيش فعالي درگيرهستند.
وي گفت: به طور کلي والدين براي برقراري ارتباط با کودکان و پاسخگويي به نيازهاي آنان بايد به طور متوسط روزانه از 20 دقيقه تا 2 ساعت از اوقات خود را به بچه ها اختصاص دهند.
* روزي 2 ساعت با کودکان همکلام شويد
وي اضافه کرد: والدين بايد اين ارتباط را تا سن شش سالگي بچه ها استمرار دهند و با استفاده از وسايل بازي براي کاهش استرس و اضطراب با کودک خود ارتباط برقرار کنند و هم کلام شوند.
وي افزود: اين رويه براي مادران تا چهار ساعت و براي پدران نيز به دليل مشغله کاري حداقل 2 وعده نيم ساعته براي بروز احساسات و پاسخگويي به نيازهاي بچه ها، مورد تاکيد است.
اين روانشناس باليني کودکان گفت: ميزان سطح سواد و تحصيلات پدرو مادر در برقراري ارتباط رفتاري و کلامي با کودکان اصلا ملاک نيست. برخي والدين بعد از گذشت مدتي و فهميدن اختلالات رفتاري فرزند خود به ويژه مشکل بيش فعالي، از رفتار گذشته خود حتي دوران بارداري احساس گناه و پشيماني مي کنند و با حضور در کلاس هاي مشاوره و رفتار صحيح با فرزندان را آموزش مي بينند و بر اساس آن اقدام مي کنند که بايد توجه داشت موثرترين راهکار براي جلوگيري ادامه رشد اختلال رواني در فرزندان آموزش والدين است.
وي ادامه داد: والدين با حضور در کلاس هاي مشاوره راههاي مواجه با کودکان را مانند انتقال احساسات، ايجاد امنيت رواني در محيط خانه و توجه به امنيت فرزند در محيط مدرسه آموزش مي بينند و البته اين دوره ها تا کسب بهبودي و رضايت ادامه خواهد داشت.
وي گفت: ايجاد امنيت رواني اعم از رفتاري و گفتاري براي فرزندان از خطرات بعدي براي آنان، حتي در داخل خانواده ها جلوگيري خواهد کرد،.متاسفانه والديني که احساس مي کنند از سطح آگاهي بالايي برخوردار هستند با مراجعه به برخي سايت هاي ماهواره اي و اينترنتي به خيال خود مي خواهند بدين طريق از مسائل و مشکلات به وجود آمده براي فرزندشان مطلع و آن را مرتفع کنند.
وي افزود: والدين فقط بخشي از مسائل به وجود آمده براي کودک را به صورت صحيح يا ناصحيح آگاه خواهند شد و حتما لازم است با مراجعه به مشاور و تشخيص طبي از سوي روانپزشک، نسبت به رفع مشکل به وجود آمده اقدام کنند.
منبع: irna.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،طالب محمدی افزود: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه‌های دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم مشروط به رای کمیسیون (منطقه) و سایر مقررات مربوط است.
وی اظهار کرد: والدین دانش آموزان متقاضی، ابتدا باید درخواست کتبی خود را ارائه و پس از بررسی شرایط دانش آموز در شورای مدرسه درخواست متقاضی در سامانه سیدا بارگذاری می‌شود.
محمدی اضافه کرد: والدین پس از تایید، با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به نوبت گیری برای جهش تحصیلی اقدام کنند.
زمان اتمام فرآیند ثبت نام متقاضیان پایان خرداد ماه است و برابر دستورالعمل وزارتی این زمان قابل تمدید نیست.
سال گذشته ۱۸۹ دانش آموز کردستانی، در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و ۱۳۰ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است