Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:53:56 GMT

بیمارستان های کردستان به پد بالگرد تجهیز می شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۶۸۸۹

بیمارستان های کردستان به پد بالگرد تجهیز می شوند

سنندج - ایرنا - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیمارستان های تابعه این دانشگاه در پنج شهرستان استان به زودی به پد بالگرد مجهز می شوند.

مصطفی فرامرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: احداث این پدها با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق جغرافیایی استان و ضرورت ارائه سریع خدمات سلامت و فوریت های پزشکی در این بیمارستان ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای احداث این پدها سه میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، افزود: پدهای بالگرد در بیمارستان های بعثت سنندج، بوعلی مریوان، امام حسین(ع) بیجار، شهید بهشتی قروه و رازی بانه احداث شده و آماده بهره برداری است.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم کردستان گفت: با توجه به میزان بالای مخاطرات در نقاط صعب العبور استان، استفاده از بالگرد امری اجتناب ناپذیر است و این پد‌ها در راستای تسهیل انتقال مصدومان احداث شده است.
وی با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی از مرداد سال گذشته در استان افزود: از زمان راه اندازی تاکنون بیش از 112 ماموریت امداد هوایی در استان انجام شده است.
فرامرزی اظهار داشت: 49 مورد از این تعداد ماموریت انجام شده در نیمه نخست امسال بود که تکنسین ها با استفاده از بالگرد در سریعترین زمان ممکن بر بالین بیماران حضور یافتند.
اورژانس هوایی فوریت های پزشکی کردستان به عنوان سی و سومین اورژانس هوایی کشور از مرداد سال گذشته راه اندازی شده و بالگرد این مرکز که از نوع «LOT» تک موتوره بوده که به مجهزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا تجهیز شده است.
7348/6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمارستان بالگرد علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس بیمارستان امام حسن عسکری در زرقان گفت: با راه اندازی میکروسکوپ چشم پزشکی، همه عمل‌های جراحی مرتبط با چشم، مانند آب مرواردید برای نخستین بار در شهرستان زرقان قابل انجام است.
سید اسداله خرم روز افزود: خرید و راه اندازی این دستگاه حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که از منابع مالی دانشگاه و خیران سلامت تامین شده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر دو متخصص چشم پزشک در اتاق عمل بیمارستان زرقان ارائه خدمت می‌کنند.
رئیس بیمارستان امام حسن عسکری در زرقان گفت: شهروندان می‌توانند برای  معاینه و درمان بر اساس برنامه متخصصان که هر هفته منتشر می‌شود نسبت به دریافت نوبت به صورت اینترنتی از سایت nobat.sums.ac.ir و یا مراجعه حضوری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم