Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@04:54:51 GMT

گرامیداشت روز جهانی معلولان در میبد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۷۲۴۷

گرامیداشت روز جهانی معلولان در میبد برگزار شد

به گزارش ایرنا، رئیس اداره بهزیستی میبد سه شنبه شب در این مراسم که با حضور معلولان شهرستان و خانواده های آنها و جمع کثیری از مردم برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر نام سه هزار معلول شهرستان میبد در سامانه بهزیستی کشورثبت شده افزود: از این تعداد حدود 400 نفر معلولین نابینا و نیمه بینا از بین پنج گروه نابینا ، ناشنوا ، جسمی حرکتی ، ذهنی و روانی تحت پوشش جامعه نابینایان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محسن فلاح با بیان اینکه برگزاری این برنامه را تشکل نابینایان عهده دار شده گفت : در شهرستان میبد دو تشکل مردمی معلولین و نابینایان شهرستان شکل گرفته است که به صورت انجوی معلولین با انجام برنامه های مختلفی فعالیت می کنند.
وی درادامه به مشکلات معلولین که مهمترین آنها اشتغال و مناسب سازی فضاهای عمومی و اماکن برای تردد آنها در سطح شهر است اشاره نمود.
رئیس اداره بهزیستی میبد تصریح نمود : با پیگیری های انجام شده موضوع اشتغال معلولین تا حدودی رفع شده است ، اما باید توجه داشت بهترین شغلی که به خصوص نابینان مطلق می توانند داشته باشند اپراتوری کارخانجات و ادارات می باشد و در این مسیر توجه مسئولین و مدیران در کمک به معلولین می تواند بسیار موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد : توجه به تردد معلولین و نابینایان در سطح شهر اهمیت زیادی دارد به خصوص در شهرستان میبد که به شدت در خیابان ها ، مراکز عمومی و مکان های عمومی مانند پارک ها ، مساجد و تکایا مشکل مناسب سازی به چشم دیده می شود و برای بهتر دیدن آن باید روزی بر روی ویلچر نشست یا چشم بسته در شهر راه رفت تا عدم وجود مناسب سازی را به درستی درک نمود.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اشتغال بهزیستی خانواده روز جهانی معلولان نابینایان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین، پل های عابر پیاده با هدف تسهیل عبور و مرور اقشار خاص مانند سالمندان و معلولان و ... مکانیزه (برقی) شدند. ایجاد هر نوع اختلال در فعال بودن این پل ها رفت و آمد گروه های هدف را با مشکل مواجه می‌کند. به گفته سید محمد آقامیری حدود ۵۴۰ عرشه پل مکانیزه در تهران وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد قابل استفاده هستند و مابقی (۲۰ تا ۳۰ درصد) خراب یا از رده خارج شده اند.

او در ادامه به نسل جدید پل های عابر پیاده هم اشاره و عنوان کرد: «۶۰ دستگاه پل عابرپیاده با پله های جدید به زودی در اماکن و نقاط خاص مانند مراکز درمانی، درمانگاهها ، بیمارستان ها و.. مراکز پر تردد شهر نصب می شوند.»

آقامیری با بیان این که پل‌های جدید برخی دارای پله‌ها گام (ارتفاع پله ها کمتر از ۱۰ سانتی متر است) و تعدادی هم به رمپ با شیب ۸ درصد (شیب ملایم) مجهز هستند، تاکید کرد: «با نصب و تجهیز پل‌های عابر پیاده جدید عبور و مرور شهروندان به ویژه افراد سالمند، معلولان، ویلچری ها و مادران همراه با کالسکه بهتر و راحت‌تر می شود.

کد خبر 846898 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران عابر پیاده

دیگر خبرها

  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد