Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاپور محمدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره شرایط بازار سرمایه با توجه به نوسانات نرخ ارز و تصمیمات مرتبط با تصویب CFT و FATF  و اثر گذاری مجموعه این عوامل بر روی ارزش سهام شرکت هایی با درآمد ارزی و ریالی اظهار داشت: شرکت‌های حاضر در بورس پتانسیل‌های مستعدی دارند و کشورمان دارای مزیت‌های نسبی واقعی است و این موضوعات تاثیر گذاری کوتاه مدت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تاثیر رفتار هیجانی سهامداران حقیقی در بازار سرمایه گفت: مهم ترین موضوع مزیت نسبی شرکت‌ها و شفافیت و سودآوری آنها است و سودآوری انها به نحوی است که می‌توان جزییات آن را افشا کرد. معتقدم اثر بحث‌های مقطعی و کوتاه مدت در همان کوتاه مدت خواهد بود.     

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه باید افق بلند مدت فضای سرمایه گذاری تحلیل شود،‌ ادامه داد: فعالان بازار سرمایه جزییات شرکت‌ها و نحوه سودآوری آنها را می شناسند و ممکن است در این میان بحث های عمومی هم مطرح شود اما تمام موضوعات باید در قالب چارچوب های مالی تحلیل شود البته بعضا وزن این بحث‌های عمومی بسیار کم است.    

محمدی درباره اثرگذاری نوسانات نرخ ارز در بازار سرمایه گفت: نرخ ارز بر روی بازار سرمایه اثر گذار است و کسی نمی‌تواند تاثیر آن را در بازار انکار کند اما افق سرمایه گذاری بسیار مهم است. درخواست ما از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی این است که افق را در نظر بگیرند.

وی افزود: موضوع مهم این است که افراد با تحلیل وارد بازار شوند. نباید با وقوع یک رویداد کوچک یا بحث‌های عمومی استراتژی خود را تغییر دهند. افق بلند مدت سرمایه گذاری در بازار سرمایه جذاب است و افراد باید با استراتژی نسبت به سرمایه گذاری در این بازار اقدام کنند.    

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که آیا ادامه کاهش نرخ ارز به نفع بازار سرمایه خواهد بود،‌ گفت: تغییر قیمت ارز باید در حدی که بر روی سودآوری شرکت‌ها اثر می‌گذارد، تحلیل شود. نباید نسبت به موضوع مقطعی واکنش نشان داد چرا که موضوعات مربوط به بازار سرمایه محدود به چند روز،‌ یک هفته یا یک ماه نیست بلکه بحث بازار سرمایه مدل‌های ارزش های گذاری هستند که باید 4 الی 5 سال عایدات را در خود بگنجانند بنابراین این نوسانات نرخ ارز اثر کوتاه مدت خواهد داشت و در بلند مدت تاثیری در روند بازار سرمایه نمی‌گذارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازار سرمایه نوسان نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان

جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در آخرین روز از برگزاری رویداد ملی حمل‌و گنقل دانش‌بنیان بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از این رویداد ملی و نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد ملی و نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان که از ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز شده بود، فردا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

همزمان با آخرین روز از برگزاری این رویداد مهم مردم، مدیران و کارشناسان می‌توانند به همراه با خانواده از این رویداد ملی و نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان بازدید نمایند.

به دنبال این موضوع شهروندان، مدیران و مسئولان می‌توانند با تجهیزات حمل و نقل هوشمند، وسایل نقلیه برقی و ایستگاه‌های شارژ آشنا شوند، همچنین می‌توانند سوار شدن بر وسایل حمل و نقل پاک، اسکوتر برقی، دوچرخه برقی، موتورسیکلت برقی، تاکسی برقی و اتوبوس برقی را تجربه کنند..

ساعت بازدید از این نمایشگاه ۹ الی ۱۲ و مکان: آن دانشگاه صنعتی اصفهان، سالن شماره ۲ تربیت بدنی است.

کد خبر 750223

دیگر خبرها

  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان