Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:58:36 GMT

نَم، تکیه معاون را به زانو درآورد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۷۸۸۹

نَم، تکیه معاون را به زانو درآورد

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای تکیه مینیاتوری «معاون‌الملک» به تخریب دارد ختم می‌شود؛ تکیه‌ای که سال‌ها با نم و رطوبت دست و پنجه نرم می‌کند حالا آرام آرام دیواره‌های زیرزمین آن در حال ریزش است.

تکیه معاون‌الملک یکی از ارزشمندترین تکیه‌های مذهبی کشور در استان کرمانشاه مدتی است که بر اثر نفوذ آب در معرض تخریب قرار گرفته و بسیاری از کاشی‌های آن فروریخته است، حالا دیگر کار از کاشیکاری گذشته و به فروریختن بنا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار مهر در بررسی میدانی از وضعیت تکیه متوجه فرورختن دیوار یکی از حمام‌های این بنای باشکوه 100 ساله قجری شد؛ کم‌کاری میراث فرهنگی در این سالها در قبال این تکیه حالا باعث شده تا آرام آرام شاهد تخریب این بنایی که بخشی از هویت ما و نماد فرهنگ غنی این دیار است باشیم.

تاریخ مصور ایران با اندرونی و بیرونی‌های زیبا و مسحورکننده‌اش عنقریب با این وضعیت فرو خواهد ریخت؛ از قضا قرار است برای سرپوش گذاشتن روی این موضوع این حمام را پُر کنند که اگر این طور باشد در تخریب حتمی و زودهنگام این بنا دیگر شکی نیست.

سیستم غیرصحیح دفع آبهای سطحی سال‌هاست این بنا را آزار می‌دهد و هنوز متولیان فرهنگی نتوانسته‌اند این سیستم را اصلاح کنند تا بالاخره نَم این عمارت قجری را به زانو درآورد.

کد خبر 4476455

منبع: مهر

کلیدواژه: تخریب آثار تاریخی میراث فرهنگی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رویای ملی‌پوش ایرانی در تکیه بر باد رفت

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات جام حذفی والیبال ترکیه، تیم فنرباغچه در حضور دو ستی مهدی جلوه قاضیانی سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک مقابل هالک بانک شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

در این مسابقه هالک بانک ست های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 12، 25 بر 16 و 26 بر 24 از آن خود کرد و فنرباغچه نیز گیم سوم را 25 بر 20 برد.

نیمر عبدالعزیز قطر پاسور هلندی تیم هالک بانک بیست امتیاز برای تیمش کسب کرد و مهدی جلوه نیز دو امتیاز برای فنرباغچه به دست آورد.

به این ترتیب فینال جام حذفی والیبال ترکیه بین تیم های آرکاس اسپور ازمیر و هالک بانک برگزار خواهد شد. آرکاس اسپور نیز در یک بازی جذاب و با درخشش گئورگی گروزر و ماندیراچی سه بردو از سد زراعت بانک گذشت.

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در روستای میلاجرد/ فامنین بالگرد اورژانس هوایی را به پرواز درآورد
  • تاق بستان یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی شهر کرمانشاه
  • از شهر باستانی کرمانشاه دیدن کنید
  • بازگشایی ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان
  • درب ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان بازگشایی شد
  • اولین رویای ملی‌پوش ایرانی در تکیه بر باد رفت
  • در اولین شب آزادی: دنی آلوز دلی از عزا درآورد
  • ◄ کیفیت جاده های شمال داد رانندگان را درآورد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ فروردین ۱۴۰۲ / امشب این ۱۱ استان به زیر صفر می‌روند
  • عادت‌ها و سنت‌های مفید مردم ژاپن