Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پادشاه بحرين با صدور فرماني، حضور اعضاي هر حزب و گروه سياسي را در پارلمان اين کشور ممنوع کرد.
به گزارش روز چهارشنبه پارس‌تودي به نقل از ايرنا؛ با اين دستور همه احزاب موافق يا معارض از داشتن نماينده در پارلمان بحرين محروم شدند.
هرچند که گروه‌ها و احزاب موافق رژيم بحرين مانند الرابطه الاسلاميه، المنبرالاسلامي (اخوان المسلمين)، جمعيه الميثاق، جمعيه الوسط العربي الاسلامي و جمعيه تجمع الوحده الوطنيه و ديگر گروه‌ها نتوانستند نتايج راضي کننده‌اي در انتخابات پارلماني کسب کنند اما اين باعث نشد که «حمد بن عيسي آل خليفه» شاه بحرين، درها را به طور کامل به روي دوستان خود ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش از اين پادشاه بحرين حضور رهبران و اعضاي گروه‌هاي سياسي منحل شده مانند الوفاق، وعد و العمل را به بهانه مخالفت با قانون اساسي اين کشور در انتخابات ممنوع اعلام کرده بود.
در انتخابات پارلماني اخير فقط هزار و 500 شهروند در جزيره ستره از شرکت در انتخابات محروم شدند و نام آن‌ها از ليست راي دهندگان حذف شد.
تصميم جديد شاه بحرين گامي براي سرکوب گروه‌ها و شخصيت‌هايي است که پس از آغاز انقلاب بحرين در سال 2011 رژيم اين کشور را در کشتار ملت و هم‌ميهنان خود ياري کردند.
رژيم بحرين درحالي شنبه سوم آذر انتخابات مجلس و شهرداري‌ها را برگزار کرد که آزاد بودن آن به دليل سرکوب مردم، ممانعت از حضور جريان‌هاي رقيب و تحريم مخالفان، زير سوال رفته بود و سازمان‌هاي حقوقي بشري از آن به عنوان انتخاباتي فرمايشي که توسط اقليت حاکم برگزار مي‌شود، نام بردند.
آغاز دور دوم انتخابات پارلماني بحرين در سايه تحريم گسترده مخالفانگزارش‌هاي منتشره نشان مي‌دهد که شعب راي گيري در تمام طول زمان برگزاري انتخابات بسيار خلوت بود و آمار مشارکت 67 درصدي شهروندان که از سوي رژيم آل خليفه اعلام شد به هيچ وجه صحت ندارد.
اين ادعا درحالي بيان شد که انتخابات پارلماني ازسوي شيعيان که 80 درصد جمعيت اين کشور را تشکيل مي‌دهند، تحريم شده بود.
جمعيت اسلامي «الوفاق» بحرين اعلام کرد که به دليل گسترده بودن تحريم انتخابات فرمايشي از سوي مردم و بر خلاف ادعاهاي رژيم آل خليفه، حداکثر مشارکت در انتخابات نمايشي پارلمان و شهرداري ها بين 28 تا 30 درصد بود.
عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر هم به عنوان دو سازمان حقوق بشري جهاني انتخابات در بحرين را به دليل دستگيري شمار زيادي از مخالفين و ممانعت از حضور جريان‌هاي معارض، انتخاباتي غير آزاد اعلام کردند.
بحرين از 14 فوريه 2011 (25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمي ضد رژيم آل خليفه است.
مردم بحرين خواهان آزادي، برقراري عدالت و رفع تبعيض و روي کارآمدن دولتي منتخب و آزادي زندانيان سياسي کشورشان هستند.
ناآرامي‌هاي بحرين تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمي برجا گذاشته و رژيم آل خليفه همچنين صدها نفر را سلب تابعيت کرده است.
گروه‌هاي مدافع حقوق بشر بارها رژيم آل خليفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کردند و خواستار اصلاحات در نظام سياسي اين کشور شده‌اند.
116/120
کليدواژه بحرين آل خليفه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند

احزاب مختلف آذربایجان‌ شرقی لیست‌های خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم _جمعه بیست‌و یکم اردیبهشت _همزمان با سراسر کشور در سه حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی شامل میانه، شبستر و تبریز (تبریز، اسکو و آذرشهر) برگزار می‌شود.

احزاب مختلف آذربایجان‌شرقی نیز در بیانیه‌های جداگانه حمایت خود را از لیست انتخابی اعلام کردند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان آذربایجان شرقی آمده است: با توجه به اینکه از ۶ نفر لیست دور اول انتخابات یک نفر موفق به اخذ اکثریت آرا و راهیابی به مجلس شورای اسلامی شد، از پنج کاندیدای دیگر لیست شورای ائتلاف شامل سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین، علیرضا منادی، علی آجودان زاده و علی جعفری آذر اعلام حمایت می‌شود.

در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ «روح اله متفکر آزاد» به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از این لیست انتخاب شد.

حزب همت

نامزدهای مورد حمایت حزب همت (همدلی مردم تحول خواه) در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

بر اساس اطلاعیه این حزب در استان آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی، رضا صدیقی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده نامزدهای مورد حمایت این حزب هستند.

حزب رفاه و سلامت

حزب رفاه و سلامت نامزدهای مورد حمایت خود را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام کرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا منادی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده در لیست این حزب قرار دارند.

جبهه مطالعه مردمی

جواد عبادی، علی جعفری آذر، علیرضا نوین و رضا صدیقی نیز در لیست حمایتی جبهه مطالعه مردمی قرار گرفتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور یازدهم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و ۵۱۲ نامزد برای تصدی ۱۹ کرسی در استان با هم رقابت کردند که ۱۳ نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۲ نفر نیز برای تعیین ۶ نماینده سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر به دور دوم راه یافتند.

کد خبر 750753

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو