Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «دوستی» با تم های مختلف دوستی در قالب های مختلف مانند «دوستی با همسایه، جغرافیا و تاریخ» برای نخستین بار با حضور گسترده فیلمسازانی از سراسر جهان به ویژه ایران در استانبول جمعه 14 دسامبر در استانبول آغاز خواهد شد.

 

این جشنواره در سه بخش اصلی، «حرمت 40 ساله» و «پانوراما» به داوری کمال تبریزی کارگردان ایرانی، نجوی نجار کارگردان و نویسنده فلسطینی، توفیق باشر کارگردان، سزین آکباش اوغلو بازیگر از ترکیه و به ریاست یوکسل آکسو نویسنده و کارگردان ترک برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از مجموع 48 فیلم کوتاهی که قرار است از کشورهای مختلف در این جشنوراه اکران شوند، 14 فیلم به کارگردانان ایرانی تعلق دارند.

 

در بخش اصلی این جشنواره از 17 فیلم کوتاه، شش فیلم متعلق به کارگردانان ایرانی است. همچنین، 5 فیلم از ترکیه و فیلم هایی از قرقیزستان، فرانسه، بلژیک، فلسطین، اسپانیا، قزاقستان حضور دارند.

 

در بخش «حرمت 40 ساله» این جشنواره که اغلب فیلم هایی با موضوعاتی همسو با تم آن قرار می گیرند، 17 فیلم حضور دارد که 6 فیلم ساخت ایران است.

 

بخش «پانوراما» این جشنواره نیز مربوط به فیلم های کوتاهی که در جشنواره های دیگر جوایزه متعددی را کسب کرده اند، است. در این بخش 2 فیلم از ایران در کنار فیلم هایی از ترکیه، آمریکا، نپال، کرواسی، انگلستان، سودان، سوئیس، روسیه و فرانسه اکران خواهند شد.

 

قرار است در طول این جشنواره سه فیلم بلند «مارمولک» اثر کمال تبریزی، «خانه دوست کجاست» اثر عباس کیارستمی و «چشمان دزد» اثر نجوی نجار نیز اکران شود.

 

گفتنی است در طول این جشنواره سه روزه، کنفرانس ها و کارگاه های متعددی با حضور بازیگران و کارگردانان برگزار خواهد شد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازیگر فیلم ترکیه فرانسه ایران فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون
  • (ویدئو) تنها فیلم با صدای رضا شاه پهلوی بعد از ۹۰ سال؛ صدای واقعی رضاخان را بشنوید!
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی