Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:09:13 GMT

صادرات چرم خام رونق گرفت؛ نگران بازار شب عیدیم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۸۴۲۹

به گزارش اکوفارس، رسول شجری در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه رکود اقتصادی کشور شرایط اقتصادی را برای واحدهای تولیدی سخت کرده است، اظهار داشت: 30 تا 40 درصد مواد اولیه واحدهای تولیدی کفش از محل واردات تامین می‌شود که در حال حاضر واحدهای تولیدی در خرید آنها با مشکل روبه رو هستند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز با بیان اینکه کارخانجات چسب در تامین مواد اولیه تولید چسب مشکل دارند، گفت: هزینه های بالای تولید کفش باعث شده تا صادرات چرم به صورت خام رونق پیدا کند به نحوی که ترکیه از ما چرم خام خریداری و بعداً محصولات تولیدی خود را به ما می فروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه خرید های مدت دار متوقف شده و واحدهای تولیدی به دلیل عدم نقدینگی کافی به سختی مشغول کار هستند، افزود: در حال حاضر مواداولیه واحدهای تولیدی کفش بیش از 200 برابر افزایش پیدا کرده اما تولیدکنندگان به دلیل عدم توان خرید مردم فقط افزایش 50 درصدی را در قیمت محصولات خود اعمال کرده‌اند.

وی با گلایه از اینکه سیستم بانکی برای عدم پرداخت تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان، تصریح کرد: واحدهای تولیدی امروز با کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت و حتی تعدادی قادر به تولید نیستند که این موضوع برای صنعت کفش کشور بسیار نگران کننده است.

شجری اضافه کرد: اگر این شرایط ادامه پیدا کند نمی‌توانیم نیاز بازار شب عید مردم را تامین کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت

فضل خرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال گذشته با حمایت دولت به رغم تمامی تنگناها و مشکلات، قرارداد ۱۲۲ هزارتن تامین نهاده دامی در ازای تولید قراردادی گوشت قرمز را با جامعه عشایر منعقد کردیم.

به گفته او، بنابر آمار تاکنون ۹۵ هزارتن نهاده دامی در ازای تولید قراردادی گوشت در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت.

خرم ادامه داد: با توجه به انعقاد قرارداد تولید قراردادی ۵۰۰ هزار راس دام، از اواخر خرداد دام های تولیدی روانه بازار می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایر افزود: مرحله بعدی تولیدی قراردادی دام از اواخر تیرماه منعقد می شود که گوشت آن در ماه های آذر، دی و بهمن عرضه می شود.

او گفت: امسال برای ۱.۵ میلیون راس تولید قراردادی دام با عشایر قرارداد منعقد می‌کنیم که براین اساس ۳۰ هزارتن گوشت قرمز در نیمه دوم سال به بازار از این‌ محل عرضه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت