Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز گیلان معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان امروز گفت: ۲۰۸ هزار و ۱۹۵ هکتار از مراتع گیلان در قالب ۲۲۲ طرح، تحت پوشش طرح حفاظت مشارکتی قرار دارد.
آقای رفعتی با اشاره به اینکه در طرح حفاظت مشارکتی با مرتعداران تفاهم نامه منعقد می‌شود افزود: نگهداری ۱۶۸ هزار و ۴۰۹ هکتار مرتع در قالب ۱۷۰ به ۵ هزار و ۵۵ دامدار واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی و معافیت از مالیات به متقاضیان مرتعداری گفت: ۳۹ هزار و ۷۸۶ هکتار مرتع در قالب ۵۲ طرح آماده واگذاری به متقاضیان است.
معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود: مشارکت مردم در حفظ و احیاء مراتع، جلوگیری از تصرفات و تخلفات زمین‌های ملی، جلوگیری از آتش سوزی، صرفه جویی در هزینه و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی از اهداف اجرای طرح حفاظت مشارکت مراتع گیلان است.
گیلان ۲۴۴ هزار و ۹۸۶ هکتارمرتع دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حفاظت مشارکتی زمین های ملی مرتعداری منابع طبیعی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وتعامل دستگاه‌ها برای حفاظت انفال و حقوق عامه

حسین رحیم پور در دیدار با ضیا الدینی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان گفت: استان کرمان با ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارای ۱۳ میلیون و ۳۶۰ هزار هکتار اراضی ملی می‌باشد و این سطح وسیع توسط ۸۶ نفر از نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی، حفاظت می‌شود. 
 
ضیا الدینی معاون دادستان با تاکید بر اهمیت حفاظت از انفال گفت: عرصه‌های جنگلی و مرتعی جز ثروت‌های خدادادی و متعلق به همه مردم می‌باشد و حفاظت از این عرصه‌ها نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

وی در ادامه از مامورین حفاظتی منابع طبیعی خواست با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروز با جدیت بیشتر نسبت به گشت و سرکشی در اراضی ملی به ویژه مناطق بحرانی اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آماده باش جنگلبانان، تعطیلات نوروزی در مازندران
  • همکاری وتعامل دستگاه‌ها برای حفاظت انفال و حقوق عامه
  • کاشت حدود ۷۵۰ هزار اصله نهال در استان اصفهان
  • اجرای ۳۲ مورد قلع و قمع در قالب تبصره دو ماده ۱۰ در شهرستان ارومیه 
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • فعالیت ۳۱ گروه گشت حفاظتی در جنگل‌های غرب مازندران
  • امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • تشکیل کارگروه ویژه مقابله با زمین‌خواری
  • ۱۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری مصوب شد
  • انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ