Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان- ايرنا- مديرکل بهزيستي استان کرمان گفت : طي سالجاري در سايه تعامل انجام گرفته با کارفرمايان کارخانه ها و کارگاه ها 37 ميليارد تومان اعتبار صرف اشتغال معلولان اين استان شده است .

عباس صادق زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بمناسبت روز جهاني معلولان افزود: هر چند که اين ميزان اعتبار در مقايسه با جمعيت بالاي 55 هزار معلول مستمري بگير اين استان کافي نيست ولي تسهيلات ياد شده در جهت تقويت اشتغال و معيشت معلولان موثر بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به وجود 55 هزار و 11 معلول مستمري بگير در اين استان اظهار داشت :در دورهاي گذشته جامعه، حاکميت و دولت شايد توجهي نسبت به اين موضوع نداشته اند اما دولت تدبير در قياس با دوره هاي گذشته اقدامات ارزشمندي را نسبت به جامعه معلولان داشته است .
صادق زاده به ضرورت امکانات رفاهي از جمله مناسب سازي معابر و اماکن براي معلولان اشاره کرد و گفت: مناسب سازي نيازمند فرهنگسازي است و تا زماني که اين فرهنگ در بين مسئولان و جامعه ايجاد نشود، مشکلي از مناسب سازي جامعه برطرف نمي شود.
وي به برگزاري مستمر شوراي مناسب سازي در استان اشاره کرد و افزود: در موضوع مناسب سازي نقش اجرايي نداريم و هنوز براي فراهم شدن حداقل هاي معلولان در جامعه فاصله زيادي وجود دارد.
صادق زاده با بيان اينکه قانون جامع حقوق معلولان در سال 96 کامل و در ماده 2 اين قانون تکليف دستگاه هاي اجرايي براي مناسب سازي مشخص شده است اظهار داشت: از سوي مديريت برنامه ريزي استان سه ميليارد تومان اعتبار براي مناسب سازي ساختمان هاي ستادي و محل هاي که معلولان تردد داشتند،نيز تخصيص يافت.
وي با تاکيد براينکه مشکل ما در حوزه مناسب سازي معابر و اماکن معلولان قانون نيست بلکه فرهنگ است ادامه داد: همانگونه که معلولان اشاره کردند در برخي از دستگاه ها رمپ غيراستاندار وجود دارد به گونه اي که خود اين رمپ مشکلاتي را حتي براي افراد سالم ايجاد مي کند.
صادق زاده نيز از تاييد بيمه تکميلي 12 هزار معلول کرماني در سالجاري خبرداد و گفت: در آينده نزديک همه افراد دچار معلوليت که کارت کميسيون هاي پزشکي را دارند ، بيمه تکميلي مي شوند.
مديرکل بهزيستي استان کرمان با اشاره به حمايت هاي پزشکي براي معلولان بيان داشت: افرادي که دچار معلوليت هاي شديد هستند،هزينه هاي درماني آن ها با معرفي نامه به بيمارستان و يا پرداخت از سوي بهزيستي انجام مي شود.
وي تصريح کرد: حمايت هاي مالي دولت بستگي به شدت معلوليت افراد دارد اما اعتباراتي که دولت در اين حوزه قرار مي دهد جوابگوي همه نيازهاي معلولان نيست.
صادق زاده با ابيان اينکه حق پرستاري در قانون براي معلولان ضايعه نخاعي تعريف شده و ساير معلوليت هايي که شدت آن ها کمتر از ضايعه نخاعي نيستد تعريف نشده، گفت: تا پايان امسال همه معلوليت هايي که در استان کرمان نياز به پرستاري دارند، مشمول دريافت حق پرستاري مي شود.
مديرکل بهزيستي استان کرمان با تاکيد بر اينکه معلولان استعدادهاي بسيار زيادي دارند و بايد به توانمندسازي آنها توجه ويژه شود عنوان کرد: بايد تلاش کرد فرهنگ توجه به معلولان در جامعه و در بين ادارات‌، نهادها و سازمان‌ ها، ايجاد شود و توسعه يابد.
وي خاطرنشان کرد: اميدواريم مسيري فراهم شود تا از همه ظرفيت هاي جامعه براي رفع مشکلات معلولان استفاده شود.
دوازدهم آذرماه (سوم دسامبر) روز جهاني معلولان نامگذاري شده است .
دولت تدبير و اميد طي سال‌هاي اخير کوشش بسياري را جهت رفع موانع حقوقي و اجتماعي فراروي معلولان و تقويت مشارکت آنان در عرصه‌هاي مختلف به عمل آورده و تصويب و ابلاغ قانون حمايت از حقوق معلولان، را مي‌توان نمود بارز اين اقدامات دانست.
دولت همچنين حمايت از حرکت‌هاي مدني و گسترش سازمان‌هاي مردم نهاد از جمله تشکل‌هاي غيردولتي فعال در امور معلولان را به طوري جدي در دستور کار خود قرار داده است.
حضور پررنگ نخبگان معلولان در محافل علمي و کانون‌هاي هم‌انديشي و رايزني مؤثر آنان با نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي و نهاد‌هاي سياست‌گذار، فضاي حاکم بر اذهان عمومي را بيش از پيش براي پذيرش توانمندي‌هاي معلولان مساعد و مسير مشارکت فعالانه آنان را در عرصه‌هاي تصميم‌گيري و اجرايي کشور، هموارتر ساخته است.
9895/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه

 معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین بزرگداشت روز روانشناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت، مشاوره و روانشناسی توسط دستگاه‌های مختلف در ستاد‌های مختلف در حال انجام است، اما موضوع این است که کفایت و جامعیت آنها به جایی نرسیده است که بتوانند به اندازه کافی در دسترس  مردم باشند و از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی  است، افزود: همانگونه که در جریان هستید علیرغم اینکه تعرفه این خدمات بالا نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران اعلام می‌شود، اما از آنجا که برای نتیجه گیری از موضوع مراجعه به روانشناس نیازمند این  هستیم که چندین جلسه  در برخی مواقع ۱۰ تا ۱۲ جلسه  مراجعه کنیم این رقمی که فرد باید بپردازد بالا است.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بیمه خدمات مشاوره و روانشناسی یکی از درخواست‌هایی است که جامعه روانشناسی دارند و تلاش شده کار‌هایی انجام شود که متاسفانه اکنون بسیار محدود و قلیل است.


توکلی عنوان کرد: حتما نیاز است که نظام بیمه دقیق کامل و جامع همانگونه که در نظام بیمه‌ای سلامت جسم است در سلامت روح نیز اتفاق بیفتد.


وی با بیان اینکه اثر بخشی خدمات همواره مورد توجه بوده است، بیان کرد:  خدماتی که قرار است به آحاد مردم ارائه شود باید اثر بخش بوده و نیاز آنها را مرتفع کند در امر مشاوره اینکه فرد  بخواهد بهره کافی ببرد نیازمند  مداومت است.

توکلی عنوان کرد: مانند بیماری جسمی که مراجعه می‌کنید و  برای درمان تا مدتی باید تحت نظر باشید در مداخله خدمات روانشناختی هم  همین گونه است، متاسفانه مردم خیال می‌کنند با یک بار مراجعه به روانشناس به صورت کامل مشکلشان برطرف می‌شود در صورتی که مسئله بهداشت روان بسیار پیچیده‌تر از مسائل جسمی است  و می‌طلبد که به این موضوع دقیق‌تر فکر کنیم.

وی گفت:  باید برای افرادی که نیاز به مداخله روانشناختی دارند  و بضاعت پرداخت این هزینه را ندارند تدابیری اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ما در سازمان بهزیستی خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲شب خدمات رایگان مشاور تلفنی به آحاد مردم ارائه می‌دهد این خدمات بدون اینکه فرد بخواهد اسمش را اعلام کند و یا اطلاعاتی از خود ارائه بدهد انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه خدمات دقیق و کامل مشاوره باید حضوری انجام شود، افزود:  بهزیستی برای مشاور حضوری نیز به اقشار نیازمند مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی اظهارکرد: سند خدمات جامع سلامت روان و  موضوعات مرتبط با آن در کشور از چندسالی که منقضی شده ابلاغ مجدد این سند که وظایف هر دستگاه در آن نوشته شده میتواند کمک  کند که‌همه دستگاه‌ها بینشان هم افزایی انجام شود و در کنار هم خدمات بهتری ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات