Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، اولین نشست هم‌اندیشی استان‌های مرزی درگیر جنگ روز گذشته، 13 آذرماه به میزبانی حوزه هنری خوزستان در اهواز برگزار شد.

محمد قاسمی‌پور، مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره‌کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در این نشست با بیان اینکه هم‌اندیشی و هم‌زیستی استان‌های درگیر جنگ در دوران دفاع مقدس اهمیت تعیین‌کننده‌ای دارد، هدف از برگزاری این نشست را مرور برنامه‌‎ها، سیاست‌گذاری‌ها و آسیب‌شناسی حوزه ادبیات پایداری دانست و گفت: خوشبختانه کار در حوزه ادبیات پایداری در استان‌‎ها آغاز شده و اهمیت و ظرفیت‌های آن شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست در راستای هم‌افزایی و ایجاد زمینه مشارکت بیشتر شکل گرفت تا بتوانیم در یک جبهه باورمند و متحد حرکت کنیم و زمینه‌ای برای حضور نویسندگان، محققان و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: باید از جبهه مردمی گسترده‌ای که یک روز دفاع مقدس را رقم زدند بخواهیم امروز در عرصه فرهنگی، مطالعات و پژوهش‌های ادبیات پایداری کمک کنند و می‌توان تهمیداتی جهت فعالیت در این زمینه فراهم کرد.

قاسمی‌پور با بیان اینکه استان‌های حاضر در این نشست اقدامات خوبی در زمینه دفاع مقدس و ادبیات پایداری آغاز کرده‌اند، افزود: اطلاع از این فعالیت‌ها انگیزه بیشتری به سایر استان‌ها می‌بخشد تا با درک بیشتر جزئیات و با آسیب‌شناسی فعالیت‌ها در این مسیر گام بردارند.

تعریف مأموریت‌های ویژه برای استان‌های درگیر جنگ تحمیلی

همچنین داود ضامنی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری‌ با اشاره به حضور استان‌های درگیر در جنگ و طرح‌ریزی عملیات‌های دوران دفاع مقدس در این استان‌ها اظهار کرد: جریان ادبیات پایداری پس از پایان جنگ تحمیلی به شناسایی همه سوژه‌ها و موضوعات موجود در این زمینه نپرداخت. ما در حوزه هنری احساس کردیم که برای رونق ادبیات پایداری لازم است نگاه متفاوتی را به استان‌های درگیر جنگ داشته باشیم و مأموریت‌های ویژه‌ای برای آنها تعریف کنیم.

وی ادامه داد: ذهن و زندگی مردم ما در این استان‌ها جای هزاران حرف نگفته و روایت شنیده نشده است که در کنار روایت فرماندهان، رزمندگان و آزادگان می‌تواند به غنای ادبیات پایداری کمک کند و این نشست با هدف به بحث گذاشتن خط‌مشی‌های حوزه هنری در زمینه شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه ادبیات پایداری تشکیل شده است.

ضامنی در پایان گفت: این نشست‌ها ادامه خواهد داشت و می‌توان برای هر کدام از استان‌های درگیر جنگ یک میز تخصصی با موضوع ادبیات پایداری در حوزه هنری نظر گرفت.

حجت‌الاسلام سید‌شهاب‌الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اهمیت حوزه ادبیات پایداری در نگاه مقام معظم رهبری گفت: در دوران دفاع مقدس همه کشور تلاش کرد هجوم ناجوانمردانه دشمن را به عقب براند و در این میان خوزستان بیشترین سهم این دفاع و پایداری را در حوزه عملیاتی و اجرایی در کنار استان‌های مرزی درگیر جنگ بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه جمله مقام معظم رهبری که فرمودند «دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است»، یک واقعیت است، گفت: مردم با داستان‌ها، رمان‌ها، اشعار، نمایشنامه‌ها و فیلم‌های دفاع مقدس، آمیختگی فکری بسیار زیادی دارند و همه این‌ها حاصل تلاش مجموعه هنرمندی است که دل به احیای فرهنگ دفاع مقدس داده است.

به گفته رئیس حوزه هنری خوزستان، هر چه بیشتر در این حوزه تلاش کنیم، کارهای ناب‌تر و فاخری را تقدیم جامعه هنردوست و هنرپرورمان می‌کنیم. نسل بعد از جنگ علاقه زیادی به دفاع مقدس دارد و می‌خواهد با فراز و نشیب جنگ آشنا شود.

تأمین خوراک فکری و فرهنگی

طباطبایی با اشاره به حضور بانوان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: باید در حوزه ادبیات پایداری سهم بیشتری را به حضور بانوان در این دوران اختصاص دهیم و این موضوع برای مردم هم بسیار جذاب است. از سوی دیگر مقام معظم رهبری به فعالیت در حوزه کودک نیز تأکید دارند. ما امروز آن چنان که نیاز است خوراک فکری و فرهنگی برای کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس تولید نکردیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کتاب‌هایی را در این حوزه به مهدکودک‌ها و مدارس معرفی کنیم، کتاب‌های قالب توجه، جذاب و دارای شخصیت‌پردازی خوب نداریم.

رئیس حوزه هنری خوزستان در ادامه تأکید کرد: باید به همه قومیت‌ها و سلیقه‌های درگیر در جنگ توجه کرده و اتفاقاتی که با حضور قومیت‌های مختلف رخ داد را در قالب کتاب و به زبان قلم بیان کنیم که خوزستان و برخی از استان‌ها این ظرفیت را دارند.

یادآور می‌شود، این نشست با حضور استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و بوشهر در گیت بوستان اهواز از روز گذشته، 13 آذرماه آغاز شده و تا امروز  ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فرهنگی حوزه هنری خوزستان دفاع مقدس قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هیمنه و قدرت ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا این جنگ به رغم تمام عداوت‌ها به نفع ایران تمام شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070474 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی
  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • آخرین دستاوردهای حوزه پایداری انرژی بررسی شد
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران