Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فعالیت‌های دانش بنیان پزشکی در اولویت آستان قدس رضوی است. ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی قلب و عروق ایران و اروپا در بیمارستان رضوی مشهد اظهار داشت: دومین کنگره قلب و عروق توسط بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است و محفل مناسبی برای شکل گیری آراء و تبادل نظر در حوزه مسائل علمی مرتبط با قلب و عروق فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه چنین تبادلات علمی محلی برای تبادل نظر است و امیدوارم موثر باشد گفت: بیماری‌های قلبی به دلیل سبک زندگی در جامعه متاخر در حال افزایش است و تنها راهکار مقابله با این مسئله نیز این است که از نظر علمی با این بیماری‌ها مقابله شود و از این روز آستان قدس رضوی تاکید ویژه‌ای روی مباحث علمی و دانش بنیان دارد.

رئیسی افزود: برگزاری کنگره‌ها و سمینارهای علمی بهترین بستر برای مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی است و امیدوارم دومین کنگره قلب و عروق بیمارستان رضوی در این حوزه مثمرثمر باشد.

مشهد| هدف بیمارستان رضوی برخلاف سایر بیمارستان‌های خصوصی خدمات‌رسانی است نه درآمدزاییکلینیک قلب و عروق بیمارستان رازی بیرجند افتتاح شدآمار بیماری‌های قلب و عروقی در قزوین به مرز هشدار رسید

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی در سال‌ها و دهه اخیر به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهاداتی که می‌توان به این کنگره داد این است که در حوزه مقابله با بیماری‌های قلب و عروق پیشنهاد و راهکار مشخصی را به عنوان خروجی خود ارائه دهد.

رئیسی ادامه داد: مشهد در سال‌های اخیر با محوریت بیمارستان رضوی پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه علم پزشکی داشته و می‌توان بیمارستان رضوی و مشهدمقدس را به عنوان یک پایلوت علمی در این حوزه در نظر گرفت و علاوه بر آن قطب سلامت را نیز در این منطقه فراهم کرد.

وی گفت: اقدامات دانش بنیان همچنان در اولویت آستان قدس رضوی است و معتقدیم تنها از طریق تبادل نظر علمی است که می‌توان مرجعیت پزشکی و علمی و قطب سلامت را برای مشهد فراهم کرد.

انتهای پیام/م

R41347/P1486/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد