Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:54:02 GMT

خلخال پایلوت جشنواره های استان اردبیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۹۶۲۶

خلخال پایلوت جشنواره های استان اردبیل می شود

اردبیل-ایرنا-رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خلخال گفت:این شهرستان به عنوان منطقه نمونه و پایلوت جشنواره های استان اردبیل معرفی می شود .

به گزارش ایرنا ،محمد رضا شایقی روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد جشنواره های خلخال افزود: برای برگزاری 24 جشنواره با موضوعات مختلف ،فرهنگی ،اجتماعی ،اقتصادی وکشاورزی در طول سال در این شهرستان برنامه ریزی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت:هدف اصلی از برگزاری جشنواره ها معرفی قابلیت های مختلف گردشگری،جاذبه های طبیعی ،صنایع دستی ،محصولات کشاورزی و باغی منطقه و ایجاد نشاط اجتماعی و فضای کسب و کار در بین مردم است .
شایقی گفت: در راستای تحقق خواسته استاندار اردبیل مبنی بر تقویت حوزه گردشگری این شهرستان با استفاده از ظرفیت برگزاری جشنواره ها امسال نخستین جشنواره شب یلدا در خلخال برگزاری می شود .
وی جشنواره های زمستانی ،عشایر،موسیقی محلی،برداشت محصولات کشاورزی ،طبخ غذا ،ماهیگیری ،سوار کاری ،تیراندازی به اهداف پروازی ،ساخت آدم برفی ،ساخت تندیس های یخی ،داروهای گیاهی ،محصول سالم،طبخ ماهی و آبزیان ،جشنواره بادبادکها ، صعود همگانی زمستانی و تابستانی به ققل مرتفع منطقه ،نوروز و چندین جشنواره دیگر به عنوان برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در مناسبت های مختلف سال این شهرستان برشمرد .
وی از اجرای طرح زمستان بیدار در این شهرستان خبرداد و گفت:اجرای برنامه هایی در طول 10 هفته برای تحقق اهداف این طرح در زمستان امسال پیش بینی شده است .
او افزود: در قالب طرح زمستان بیدار، اقتصاد گردشگری و نشاط در این منطقه استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا خواهد شد.
رضوان صادقی معاون فرماندار خلخال هم گفت: معرفی و انتخاب این شهرستان به عنوان شهرستان جشنواره ها ظرفیت بسیار مناسبی برای معرفی محصولات کشاورزی و دامی ارگانیک ،صنایع دستی با پیشینه بالا با استفاده از توان و ظرفیت سمن ها و تشکل های غیر دولتی مردم نهاد است .
وی گفت:با تشکیل ستاد جشنواره های شهرستان راه برای کمک به برگزاری جشنواره های مختلف از سوی هریک از دستگاه های اجرایی شهرستان هموار شده و ستاد برای اجرای این برنامه ها در جهت افزایش سطح شادی و نشاط در جامعه کمک خواهد کرد .
وی بیان کرد: برخی ازاین جشنواره ها بصورت ملی و استانی و تعدادی نیز منطقه ای اجرا می شود و در همه موارد پشتیبانی و همکاری دستگاه های اجرایی عضو ستاد از همه جشنواره ها ضروری خواهد بود .
7119/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري خلخال ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ربوده شده گیلانی در خلخال پیدا شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سرهنگ سیدهادی موسوی افزود: در پی اعلام خبر ربوده شدن دختر ۱۸ ماهه از استان گیلان و متواری شدن مجرم به سمت شهرستان خلخال و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری پراید، پوشش انتظامی محورهای مواصلاتی این شهرستان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان خلخال اضافه کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی و با پوشش انتظامی محورهای مواصلاتی و هنگام کنترل خودروهای عبوری ، سواری پراید مورد نظر توسط پلیس این شهرستان شناسایی و در عملیات هوشمندانه پلیسی این خودرو متوقف شد.
سرهنگ موسوی گفت: با خانواده کودک ربوده شده تماس حاصل و پس از حضور والدین کودک در خلخال کودک ۱۸ ماه ربوده شده به صورت صحیح و سالم تحویل خانواده‌اش شد.
فرمانده انتظامی خلخال تصریح کرد: پلیس در هر زمان و در هر شرایطی خود را موظف به تامین امنیت و آرامش مردم دانسته و در این عرصه مسئولانه و متعهدانه ایفای نقش می‌کند.
والدین کودک ۱۸ ماهه ربوده شده از استان گیلان از تلاش فرماندهی انتظامی شهرستان خلخال در شناسایی به موقع مجرم و همچنین پیدا کردن کودک ربوده شده‌ و تحویل صحیح و سالم آن به پدرو مادرو فراهم شدن زمینه شادمانی یک خانواده تقدیر و تشکر کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کودک ربوده شده گیلانی در خلخال پیدا شد

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • کودک ربوده شده گیلانی در خلخال پیدا شد
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است