Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@15:05:17 GMT

نماز جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۰۰۸۰

نماز جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند

رهبر انقلاب فرمودند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، اجلاس سالانه نماز را نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه نماز دانستند و درباره اهمیت نماز افزودند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین   اجلاس سالانه‌ی نماز از سوئی نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه‌ئی است که می‌تواند بر همه‌ی اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ی الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری می‌کنند.   نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلاء می‌بخشد.   بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌های ما براثر نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌ شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس بویژه عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید.   آموزش و پرورش می‌تواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد.   مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است.   والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته   سیدعلی خامنه‌ای  ۱۳ آذر ۱۳۹۷   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان

ایسنا/خراسان شمالی مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی با صدور پیام‌هایی درگذشت عیسی قلی‌پور، هنرمند موسیقی مقامی شمال شرق کشور را تسلیت گفتند و یاد و خاطر این هنرمند را گرامی داشتند.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی، نام و یاد استاد عیسی قلی‌پور را مانا خواند و درگذشت این هنرمند ارزشمند را به جامعه هنرمندان و مردم استان تسلیت گفت.
تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با صدور پیامی اظهار کرد: استاد عیسی قلی‌پور خواننده ، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی رخت سفر بربست. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید و به خلق آثار ارزشی و انقلابی و روایت اسطوره‌ها و سنت‌های تاریخی این مرز و بوم می‌پرداخت.
اینجانب فقدان این هنرمند شریف را به جامعه موسیقی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی استان نیز با صدور پیام‌هایی یاد و خاطر این هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی استان را گرامی داشتند.
استاد عیسی قلی‌پور معروف به《عیسی بخشی》 خواننده، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی بود. وی دارای نشان درجه یک هنری و دارنده افتخارات هنری بود.
پیکر این هنرمند روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه ، از مقابل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد تشییع می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • رسالت معلمی دفاع از حق است