Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@07:04:45 GMT

ثبت ۸۷ وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۰۱۳۹

ثبت ۸۷ وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 87 وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه همانند گذشته، شهرستان زابل بیشترین سهم موقوفات را به خود اختصاص داده است، افزود: از این تعداد، 34 وقف در شهرستان زابل صورت گرفته که عمدتاً شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و یک مورد نیز موقوفه عام‌المنفعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: شهرستان زاهدان با 26 مورد وقف جدید، ایرانشهر با 17 مورد و زهک نیز با 10 وقف جدید در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه غیر از ایرانشهر، در سایر شهرستان‌ها نیت موقوفات عمدتاً ساخت مسجد، خانه عالم و حسینیه بوده است، اظهار کرد: متأسفانه تنوع نیات در استان کم است، در حالی که وقفیات باید متناسب با نیاز روز جامعه صورت گیرد.
مؤمنی‌مقدم افزود: وقف همواره در طول تاریخ به‌دنبال برطرف کردن نیازهای روز جامعه اعم از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است، از این رو واقفان باید نیاز را در نظر گرفته و یا از کارشناسان ما در این حوزه مشورت بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان