Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی عابدی اظهار کرد: در بخش تخصصی این نمایشگاه، آقای دردی مراد سهندی در شاخص غرفه آرایی و فروش در رشته گلیم و دست بافته های آن، رتبه برتر را کسب کرد.

وی با اشاره به ثبت بجنورد در رشته گلیم سفره کردی به عنوان شهر ملی صنایع دستی کشور عنوان کرد: در حال حاضر 5هزار نفر در خراسان شمالی در بافت سفره کردی فعالیت دارند که سالانه حدود 30هزار متر مربع در قالب 15هزار تخته سفره کردی تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدی افزود: یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی یزد، 22 تا 26 آّبان ماه با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هنرمندان خراسان شمالی با هدف معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی شاخص و بومی استان در این نمایشگاه حضور فعال داشتند، عنوان کرد: در حال حاضر خراسان شمالی 51 رشته زنده و فعال صنایع دستی دارد و 15هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید این صنایع فعالیت می کنند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خراسان شمالی صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود

بزرگمهر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در  نمایشگاه ۲۰۰ اثر از ۵۵ دانش آموز در زمینه‌های بافت گلیم و جاجیم، نقاشی و زیورآلات به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود