Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «جیمز متیس»، وزیر امور خارجه آمریکا دون اشاره به کارشکنی این کشور در برقراری ثبات در افغانستان روز دوشنبه از جامعه بین الملل برای پایان دادن به جنگ این کشور درخواست کمک کرد و گفت این جنگ هم اکنون 40 سال است که ادامه دارد.

وی پیش از ملاقات با «نیرمالا سیتهارامان»، همتای هندی خود در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در افغانستان این جنگ به 40 سالگی اش نزدیک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

40 سال دیگر بس است. هم اکنون زمان آن رسیده است که همه از سازمان ملل حمایت کنند، همه از نارندرا مودی، نخست وزیر هند، از اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور و همه آنهایی که سعی دارند صلح را ایجاد کنند و جهان بهتری تشکیل دهند، حمایت کنند.

متیس در ادامه افزود: آمریکا هم اکنون نگران گروه های مسلح مستقر در پاکستان است که با سربازان آمریکایی در افغانستان درگیر می شوند. حضور سربازان آمریکایی در افغانستان همچنین بر حساسیت درگیری های میان گروه های مسلح هندی و پاکستانی افزوده است. واشنگتن و دهلی نو نگران گروه های شبه نظامی مخالف هند و مخالف غرب در پاکستان هستند.

آمریکا از سال 2001 تاکنون به مدت 17 سال است که در افغانستان حضور نظامی دارد. اما افغانستان از دهه 1970 یعنی زمانی که نیروهای افغانستانی در یک جنگ 9 ساله شوروی سابق را از کشور خارج کردند، با درگیری های داخلی مواجه است. از زمان حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، حضور گروه های تروریستی طالبان و دیگر گروه های مسلح هم در این کشور افزایش یافته است و این گروه ها تاکنون حملات تروریستی زیادی در افغانستان انجام داده اند.

تعدادی از مشاوران «دونالد ترامپ» پیشتر اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا قرار است برای نخستین بار در دوره ریاست جمهوری اش از سربازان آمریکایی در کشورهای جنگ زده افغانستان یا عراق بازدید کند.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه العالم؛ هدف از سفر چند روزه نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلنکین وزیر امور خارجه این کشور تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است.
«نوید بهروز» خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره گفت در این سفر قرار است «محمد شیاع السودانی» با «لوید آستن» وزیر دفاع آمریکا و شماری از مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور دیدار و گفت و گو کند.
وی تصریح کرد در زمان و موقعیت حساسی که عراق و منطقه در حال گذران آن هستند نخست وزیر عراق راهی واشنگتن شد تا پرونده‌های داغ از جمله آینده روابط بین بغداد و واشنگتن و حضور آمریکا در عراق و جنگ غزه را بررسی کند.
نخست وزیر عراق در این باره گفت قطعاً دیدار من با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بحث و بررسی شرایط و اوضاع منطقه و بروز تنش‌هایی است که اکنون در منطقه شاهد آن هستیم و همچنین برقراری آتش بس، متوقف کردن جنگ در غزه، عدم گسترش درگیری‌ها در منطقه و مذاکرات مهم با هدف جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به ائتلاف بین المللی است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب افزود ترور‌های برخی از فرماندهان نیرو‌های حشد الشعبی در مرکز بغداد، نقض‌های پیاپی حاکمیت عراق و پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در این کشور یکی از مهمترین خواسته‌های مردم عراق است که در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و این موضوع باعث تیره شدن روابط بین دو کشور در ماه‌های اخیر شده است، اما این در حالی است که واشنگتن تلاش می‌کند این مسئله را دور بزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
«حسین العامری» یکی از نمایندگان مجلس عراق در این باره گفت تمام نمایندگان مجلس عراق خواهان تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های بیگانه و اشغالگر از خاک این کشور است بنابراین ما دولت را ملزم می‌کنیم که هرچه سریعتر با طرف آمریکایی مذاکره و نیرو‌های رزمی و جنگی خود را از عراق خارج کند.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش تصریح کرد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خطرات گسترش جنگ و پیامد‌های آن بر عراق و منطقه با قدرت خودش را بر جدول سفر کاری چند روز نخست وزیر عراق به واشنگتن تحمیل کرده است به این عنوان که آمریکا شریک جنگ در غزه محسوب می‌شود و مردم و مقاومت عراق یک محور تاثیرگذار و حامی مقاومت هستند.
«کاظم الرکابی» نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق در این باره گفت: این سفر حامل پرونده‌های زیادی است نخست بررسی پیمانی است که در سال ۲۰۰۸ بین دولت عراق و آمریکا امضا شد و دوم بررسی جوانب سیاسی است که در این برهه از زمان بسیار مهم است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد علاوه بر جوانب امنیتی، عراق به تغییر شیوه و رفتار واشنگتن به رفتاری برابر و مشترک بین دو کشور براساس توافق چارچوب مشترک و رهایی از محدویت‌های اقتصادی و مالی چشم دوخته است که واشنگتن این شیوه رفتار را همچنان از سال ۲۰۰۳ به بغداد تحمیل کرده است.
نوید بهروز در پایان این گزارش افزود مسئله اصلی سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن تعیین جدول زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است. خواسته‌ای که واشنگتن در باره آن سهل انگاری می‌کند و تلاش می‌کند خواسته‌های خود را به دولت عراق تحمیل کند.

دیگر خبرها

  • آرسنال، اتریشی ها را راهی جام باشگاه های جهان کرد
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی