Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی در بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز که به میزبانی استان سمنان در حال برگزاری است، چهره درخشان دین را نماز دانست و اظهار داشت: حیات، سکون و آرامش ما در کنار نماز به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) با آن مقام و منزلتش وقتی برایش مشکلی پیش می‌آمد بلافاصله دو رکعت نماز اقامه می‌کرد، افزود: وقتی حضرت علی (ع) با پیکر بی‌جان حضرت فاطمه زهرا (س) روبه‌رو شد دو رکعت نماز اقامه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز به نماز داریم و این افتخار ماست که خداوند از ما خواسته با او حرف بزنیم و عبادتش کنیم، تصریح کرد: حداقل در روز ۱۷ رکعت نماز به جای می‌آوریم و با خداوند سخن می‌گوییم.

روحانی با بیان اینکه نماز وسیله هدایت ماست و راه را به ما نشان می‌دهد، ادامه داد: اگر اخلاق با نماز نمی‌خواند خودمان مشکل داریم پس باید به دنبال رفع آن باشیم.

وی با بیان اینکه با اقامه نماز در برابر ابرقدرت‌ها حفظ خواهیم شد، گفت: در دوران قبل از انقلاب نماز دو معنی داشت یعنی انقلاب بودن و یکی مذهبی بودن بود.

رئیس جمهور از نماز به عنوان قدرت اسلام نام برد و اضافه کرد: اصل نماز بیشتر بر مبنای جمعی بنا شده است و باید این فرضیه را با صدای بلند تبلیغ کنیم، ساختمان نماز دسته جمعی است.

روحانی نماز را مظهر اقتدار دین دانست و گفت: نماز اهمیت فوق‌العادی برای ما دارد لذا باید اهمیت این فرضیه الهی را برای مردم تبیین کرد تا در فشار اقتصادی دشمن ه. امروز بر کشورمان تحمیل شده بتوانیم بر توکل بر خدواند این برهه را بگذارنیم.

وی با بیان اینکه بالاترین عمل مؤمن همان عطر نماز است گفت: شاید بتوان همه دین را در ۲ کلمه پرستش و نیایش خلاصه کرد، پرستش جوهر اسلام است و باطن و حقیقت دین است و نیایش نیز صورت زیبای پرستش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نماز یک عبادت صرف یا یک فرع دین مثل سایر فروع نیست بلکه نماز همه چهره و صورت اسلام است.

‌روحانی گفت: نماز جوهر دین، ایمان به خدا و اعتقاد به حق است، نماز پرچم دین است، همانطور که یک پرچم نماد یک شکور است دین نیز بدون نماز قابل شناخته شدن نیست.

وی خاطرنشان کرد: نماز همان اصل عبودیت در کنار توحید است و عبودیت بدون توحید بدون معنا بوده و توحید نیز بی عبودیت ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.

رئیس جمهور با اشاره به تعبیرات قرآن درباره نماز نیز گفت: تعبیرات قرآن نسبت به نماز تنها در اسلام نیست بلکه در همه ادیان به نماز تأکید شده است.

‌روحانی گفت:: آنجا که خداوند با موسی کلیم‌الله سخن می‌گوید، و آنزمان که کودک سخن می‌گوید و حقانیت خود و طهارت مادر را بیان می‌کند می‌گوید به نماز امر شده‌ام، پس مسئله نماز مسئله اسلام نیست بلکه مسئله دین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نماز افتخار بشریت است ادامه داد: اینکه خداوند ما را به حرف با خود دعوت می‌کند یک افتخار است.

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر نیاز به استعانت از خداوند داریم، گفت: نماز برای این نیست که ما بر سر خداوند و اسلام منت بگذاریم بلکه حیات، سکون و ارامش همه ما با نماز به دست می‌یابد.

روحانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در اقامه نماز نقش بسیار اساسی دارد، گفت: در دانشگاه کسانی که مذهبی هستند ساخته شده دوران دبستان هستند چرا دانشگاه تحول آنچنانی برای فرد ندارد.

وی با بیان اینکه نماز فخر و عظمت انسان است افزود: نباید نماز برای مسائل جزئی و پیش پا افتاده استفاده شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین نقش را در ترویج فرهنگ نماز دارد گفت: باید ترویج نماز از خانواده‌ها آغاز شود و پس از خانواده آموزش و پرورش بزرگترین وظیفه را در ترویج نماز بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی افزود: در دبستان شاکله شخصیت‌ها ساخته می‌شود و دانشگاه آن طور که باید در انسان تحولی ایجاد نمی‌کند از این رو باید در آموزش و پرورش به این مهم توجه شود.

وی با طرح این پرسش که باید چگونه مردم و به ویژه بچه‌ها را به نماز دعوت کنیم افزود: هیچ کاری با اجبار انجام نمی‌شود، اساس دین ما انتخاب است و باید با عمل مردم را به دین و نماز دعوت کرد.

رئیس جمهور نماز را معراج مؤمن دانست و گفت: باید تقوی وجود داشته باشد تا نماز قرب را ایجاد کند؛ امروز برای معنویت دنیا و آخرت، توان و ایستادگی در برابر مشکلات زندگی، هجمه‌ها و فشار‌ها باید تنها پناه ما نماز باشد.

‌روحانی با بیان اینکه باید با عمل کردن مردم را به نماز دعوت کنیم گفت: در اوایل انقلاب چطور دختران وزنان بی حجاب به حجاب تمایل پیدا کردند؟ چه جاذبه‌ای در انقلاب بود که باعث تحول شد؟ خودشان دیدند که که دین عامل استقلال و آزادی و عزت است.

وی با بیان اینکه اعتماد و حسن ظن به خدا سبب می‌شود تا از همه مشکلات عبور کنیم افزود: چه چیزی باعث شد تا انقلاب ما در برابر جهانیان به پیروزی برسد؟ امام مطمئن بود که انقلاب پیروز می‌شود و این به خاطر اعتماد ایشان به خداوند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به برخی وقایع زمان انقلاب افزود: جو دانشگاه تهران قبل از انقلاب مانند امروز نبود، یک دختر خانم با روسری داشتیم، وقت نماز که می‌شد تعداد زیادی از جوان‌ها سر ظهر برای نماز می‌آمدند، دخترخانم‌ها چادر سر می‌کردند و نماز می‌خواندند، نماز علامت ایمان و اسلام بود، البته آن‌وقت علامت ایستادگی و مذهبی بودن نیز بود.

وی گفت: آنزمان افرادی بودند که در غرب درس خوانده بودند وقتی به ایران آمدند احساس کردند که نماز باید ظهور داشته باشد؛ و احساس کردند که نماز قدرت اسلام و نمایش شعائر دین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اصل نماز بر مبنای جماعت قرار داده شده است اضافه کرد: ساختمان نماز بیشتر دسته‌جمعی ترسیم‌شده است. اگر چه می‌توان آنرا به صورت فردی نیز به جا آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی نماز را مظهر دین و قدرت عنوان کرد و افزود: حجاب و نماز ظهور و بروز دین در دنیا است؛ و علامت دین نماز است.

وی با بیان اینکه امروز فشار اقتصادی دنیا بر ما است و فشار اقتصادی آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ما است، باید با تکیه و استعانت از خدا بایستیم.

رئیس جمهور با اشاره به نقش بسیار مهم نماز در زندگی گفت: در انقلاب خیلی آدم‌ها مذهبی و غیرمذهبی بودند، اما آن‌هایی که پای انقلاب ایستادند و برنگشتند کسانی بودند که اهل نماز بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه مخلص بودن یکی از ویژگی‌های افراد اهل نماز است افزود: در زمان دفاع مقدس چه کسانی ایستادند و مبارزه کردند؟ در آن دوران چهره‌هایی داشتیم که مردان باایمان و اهل نماز بودند و من خودم اگر آن‌ها را نمی‌دیدم باور نمی‌کردم.

وی خاطرنشان کرد: مردم اهل نماز ما حتی در جنگ و در زمان دفاع مقدس نیز رحم و مروت نسبت به دشمن داشتند و بار‌ها آب را در زمان تشنگی به دشمن می‌بخشیدند.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: نماز همه‌چیز را معنا می‌کند و گویی همه اعمال ما جسم است و نماز روح آن است.

‌بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز در استان سمنان آغاز شد

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور اجلاسیه سراسری نماز سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتاء پیرامون «حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد» منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء درباره «حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد» منتشر شد.

متن پرسش و پاسخ مطرح شده به این شرح است:

پرسش: حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد، چیست؟

پاسخ: اگر یقین ندارید خانه یا غذای او از پول غیر مخمس تهیه شده، تصرف در آن مانعی ندارد و اگر یقین دارید، ما به شما اجازه می‌دهیم تصرف کنید و معادل خمس آن را که تصرف کرده‌اید به سادات نیازمندی بپردازید و اگر تمکن ندارید بر ذمه بگیرید و هر موقع که توانستید بپردازید.

 

نظر مراجع تقلید درباره خمس زمین و مبلغ رهن خانه

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روبن آموریم: در اسپورتینگ لیسبون می‌مانم؛ می‌خواهیم برای کسب سومین قهرمانی تلاش کنیم
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو