Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@18:39:45 GMT

امر به معروف و نهی از منکر حافظ انسانیت است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۱۲۶۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم یعقوبی در مراسم گردهمایی شورای امر به معروف ونهی از منکر و گروه طلایه داران امر به معروف ونهی از منکر شهرستان نیشابور اظهارکرد: آن چیزی که نگهدارنده انسانیت می‌باشد امر به معروف ونهی از منکر است.
حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم یعقوبی افزود: انسانیت در معرض هلاکت است و راه نجات آن امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: عده‌ای در دنیا برای حفظ محیط زیست و به عنوان سربازان محیط زیست مشغول فعالیت هستند، اما آمران امر به معروف ونهی از منکر حافظان انسانیت هستند.
امام جمعه نیشابور یادآورشد: هرکسی می‌خواهد انسانیت حفظ شود به گروه آمران امر به معروف بپیوندد.
وی تصریح کرد: در همه دنیا عمل صالح مشتری دارد و به آن بها می‌دهند. امر به معروف یعنی سفارش به خوبی‌ها و در عالم  چه کسی از خوبی بدش می‌آید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه به نقش زن در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز جایگاه بانوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و نباید به بهانه‌های مختلف جایگاه آنها را متزلزل کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآن پیرامون حجاب گفت: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (صلی الله علیه و آله) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسئولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلا هم گفتم آیا صدا و سیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگسازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید اینها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، طرح فراجا را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم وضروری دانسته و تاکید کرد: فراجا برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت است.

آیت الله نوری همدانی افزود: اگر جایی هم یک مامور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و پلیس که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم؛ و از جلوگیری منکر بزرگ بی حجابی دست برداشت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است.

آیت الله نوری همدانی افزود: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سؤال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 848148 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟