Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه روند باز شماری آرای انتخابات پارلمانی در افغانستان، کمیسیون انتخابات این کشور اسامی نامزدان پیشتاز ولایت‌های غور و بادغیس این کشور را نیز اعلام کرد. ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، اعلام تدریجی روند انتایج انتخابات پارلمانی در افغانستان همچنان ادامه دارد و در تازه ترین مورد نیز کمیسیون انتخابات این کشور، اسامی نامزدان پیشتاز ولایت‌های غور و بادغیس را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام نتایج انتخابات پارلمانی 3 ولایت دیگر در افغانستان + اسامی و عکس اعلام نتایج پارلمانی 5 ولایت دیگر در افغانستان اعلام نتایج انتخابات پارلمانی 5 ولایت دیگر در افغانستان اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی 5 ولایت در افغانستان

پیش از این کمیسیون انتخابات افغانستان در چندین مرحله نتایج انتخابات پارلمانی 18 ولایت این کشور را اعلام کرده بود که پس از اعلام نتایج غور و بادغیس شمار مجموعی ولایت‌های اعلام شده به 20 ولایت افزایش یافته است.

ولایت غور

سهمیه ولایت غور در پارلمان افغانستان 6 کرسی است و کمیسیون انتخابات افغانستان نیز اسامی نامزدان پیشتاز در این ولایت را مشخص کرده است.

«ابراهیم ملک‌زاده» با اخذ 18448 رای، «عطامحمد دهقان پور» با 10181 رای، «گلزمان خان نائب» با 8926 رای، «کرام‌الدین رضازاده» با 7163 رای، «فاطمه کوهستانی» با 5322 رای و «رقیه نایل» با 3969 رای از نامزدان پیشتاز انتخابات پارلمانی در ولایت غور محسوب می‌شوند.

ولایت بادغیس

سهمیه ولایت بادغیس نیز در پارلمان افغانستان چهار کرسی است که کمیسیون انتخابات افغانستان اسامی نامزدان پیشتاز این ولایت را اعلام کرده است.

اما این کمیسیون تعداد آرای کسب شده از سوی نامزدان پیشتاز ولایت بادغیس را مشخص نکرده است و تنها به اعلام اسامی آنها بسنده  کرده است.

«ضیاالدین اکازی»، «عبدالبصیر عثمانی»، «امیرشاه نایب زاده» و «استاد فریده بیگزاد» از نامزدان پیشتاز در انتخابات پارلمانی ولایت بادغیس هستند.

سوم آذر ماه : نتایج انتخابات پارلمانی بامیان، دایکندی، فراه، جوزجان و ارزگان اعلام شد.

پنجم آذرماه: نتایج انتخابات پارلمانی زابل، کاپیسا، لغمان، پنجشیر و نیمروز اعلام شد.

هفتم آذرماه نتایج انتخابات پارلمانی تخار، خوست و پروان اعلام شد.

یازدهم آذرماه: نتایج انتخابات پارلمانی میدان وردک، سرپل، نورستان، سمنگان و کنر را نیز در 11 آذرماه اعلام کرد.

روی هم رفته کمیسیون انتخابات افغانستان تا کنون نتایج انتخابات پارلمانی 20 ولایت را اعلام کرده است اما نتایج انتخابات پارلمانی 13 ولایت دیگر تا کنون مشخص نشده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت

ریاست هواشناسی در خبرنامه ای از احتمال بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۲۹ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارندگی شدید و سرازیرشدن آنی سیلاب‌ را برای روزهای جمعه و شنبه (۳۱ حمل و ۱ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، کاپیسا، کابل، پروان، سمنگان، بلخ، سرپل، فاریاب، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، دایکندی، بادغیس، غور، هلمند، ارزگان، قندهار و زابل پیش‌بینی کرده است.

به گفته ریاست هواشناسی، احتمال بارش ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر برف و ۱۵ تا ۶۰ میلی‌متر باران در بعضی از ولایات وجود دارد.

این در حالی است که در روزهای پسین اکثر ولایات کشور شاهد بارش باران شدید و سرازیرشدن سیلاب بوده‌است.

روز گذشته وزارت داخله طالبان در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که براثر این بارندگی‌ها و سیلاب در کشور دست‌کم ۷۰ نفر جان باخته‌اند و صدها خانه تخریب و هزاران مواشی تلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز