Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@17:01:30 GMT

با هدف تولید سالانه ۱۸۵ هزار تن پلی پروپیلن؛

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۱۸۰۵

با هدف تولید سالانه ۱۸۵ هزار تن پلی پروپیلن؛

یک مقام مسئول با اشاره به توانایی تولید ۱۲ گرید کامپاند پلی پروپیلن در پتروشیمی خمین از آغاز بهره برداری این مجتمع جدید پلیمری ایران تا مهر ماه سال آینده خبر داد.

 «محمدرضا دلخوش» درباره آخرین وضعیت احداث پتروشیمی خمین، گفت: پتروشیمی خمین با هدف تولید سالانه ۱۸۵ هزار تن پلی پروپیلن تا مهر ماه سال آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سایت پتروشیمی خمین با اعلام اینکه پتروشیمی خمین تکنولوژی تولید ۱۲ گرید کامپاند را دارد که علاوه بر صادرات در مجموعه‌های داخلی کارخانجات، تجهیزات پزشکی و خودرویی کاملا قابل استفاده است، تصریح کرد: گرید‌های معمولی پروپیلن مصارفش در کیسه و گونی بافی، فرش، موکت و تجهیزات پزشکی است.

کاظمی کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه پتروشیمی خمین هم با بیان اینکه مخازن کروی شکل پروپلین توسط کارگران و مهندسان ماشین سازی اراک ساخته و نصب شده است، بیان کرد: خوراک این واحد سالانه ۳ هزار تن است که از پالایشگاه‌های اصفهان و شازند تامین خواهد شد.

به گفته وی این واحد صنعتی می‌تواند ۱۷ درصد از کل مصرف پلی پروپیلن کشور را تامین کند.
گفتنی است، عملیات اجرایی پتروشیمی خمین در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار و ۱۰ کیلومتری شهر خمین در سال ۹۶ آغاز شد و تاکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود نیمه اول سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، استان اصفهان را از ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی برخوردار دانست و گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.
احمدرضا رییس‌زاده، توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان را در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت برشمرد وافزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای دیگرصنایع کشاورزی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این استان فعالیت دارند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: هم اکنون مساحت مزارع مرتبط با کشت گیاهان دارویی در استان به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار رسیده است.
تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است.
مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب