Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي گفت: در صورتي که فردي خودرو خريده باشد، اما کارت سوخت به نام مالک قبلي است، نيازي به ثبت نام مجدد ندارد و همچنان مي تواند از آن استفاده کند؛ زيرا کارت سوخت بر اساس شماره VIN (کد شناسايي 17 رقمي) خودرو صادر مي شود.

به گزارش ايرنا، سرنوشت کارت هاي سوختي که پس از تغيير مالکيت خودرو، همچنان به نام مالک قبلي هستند، از مهمترين پرسش هايي است که در روزهاي اخير شهروندان در تماس با ايرنا مطرح مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرسش اين دسته از مالکان اين است که پس از خريد خودرو و تغيير مالکيت، آيا نيازي به تغيير کارت سوخت به نام مالک جديد وجود دارد يا خير؟ با توجه به اينکه تاکنوني اقدامي براي تغيير نام مالک کارت سوخت انجام نداده و کارت سوخت آنها، همچنان به نام مالک قبلي خودرو است، آيا لازم است که براي ثبت نام مجدد کارت سوخت اقدام کنند؟
«زيبا اسماعيلي» سخنگوي شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا توضيح داد: با توجه به اينکه کارت سوخت بر اساس شماره وي.آي.ان (VIN - کد شناسايي 17 رقمي) خودرو و نه اطلاعات شناسنامه اي مالک و يا شماره پلاک صادر مي شود، بنابراين نيازي به ثبت نام مجدد کارت سوخت نيست.
وي ادامه داد: اگر مالکان جديد خودرو اصرار به دريافت کارت سوخت به نام خود دارند، بايد از طريق شيوه هاي اعلام شده (مراجعه به دفاتر پليس +10، کد دستوري# 4* موبايل و سامانه اينترنتي و نرم افزار خدمات دولت همراه) نسبت به ثبت نام اقدام کنند که بدين شکل کارت سوخت کنوني آنها سوخته و کارت جديد در آينده از طريق شبکه بانکي صادر خواهد شد.
سخنگوي شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي درباره تعداد متقاضيان کارت سوخت المثني نيز گفت: تاکنون 6 ميليون نفر مراجعه کرده اند که ثبت نام 700 هزار نفر قطعي شده است.
به گزارش ايرنا، استفاده از کارت سوخت قرار است بزودي اجباري شود؛ بر اين اساس مالکان خودروهاي فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندي تا 24 آذر مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
اکنون هر ليتر بنزين معمولي به صورت تک نرخي يک هزار تومان به فروش مي رسد.
در ماه هاي اخير به علت افزايش نرخ دلار، اختلاف قيمت انواع سوخت در ايران و کشورهاي همسايه به شدت افزايش يافته که اين موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است و همين امر دولت را بر آن داشته استفاده از کارت هاي سوخت را بار ديگر احيا کند.
مالکان خودروهاي فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندي تا 24 آذرماه مهلت دارند از طريق دفترهاي پليس+10، سامانه اينترنتي، نرم افزار خدمات دولت همراه و وارد کردن کد دستوري #4* در گوشي تلفن همراه، به طور رايگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
اقتصام**2022** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث‌های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال‌های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال‌های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت‌های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

آقای استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن‌ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

دیگر خبرها

  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: نام استقلال عوض شد!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین