Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار «غلامعلی حیدری» روز چهارشنبه در نشست قرارگاه زیستی پدافند غیر عامل استان مرکزی در اراک، افزود: تفاهمنامه طرح جامع پدافند غیر عامل با هدف افزایش هرچه بیشتر پایداری استان ها در برابر تهدیدها و آسیب ها بین وزیر کشور و رئیس پدافند غیرعامل منعقد شده است.
وی ادامه داد: 50 درصد اعتبار مورد نیاز این طرح باید توسط پدافند غیر عامل کشور و بقیه توسط استانداران تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: فقدان مطالعات پایه پدافند غیرعامل در سطح استان ها، ارایه الگویی برای دفاع در برابر تهدیدها و کمک به تهیه طرح جامع کشور از جمله ضرورت های پدافند غیر عامل در کشور است.
سردار حیدری افزود: بهبود شرایط موجود، توسعه پایداری و خوداتکایی استان ها در زمان بحران ناشی از جنگ نیز از جمله مزایا و چشم انداز تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل در سطح کشور است.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: صیانت از سرمایه انسانی به عنوان داشته مهم کشور، حراست از زیر ساخت ها در زمان خطر و حفظ زیر ساخت ها سایبری برای تداوم کارکرد در زمان بحران از دیگر اهداف تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل در کشور است.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان از مناطق موفق در زمینه اجرای طرح های پدافند غیر عامل در سطح کشور بوده و دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد آشنایی کامل با مباحث پدافندی دارند.
سید«علی آقازاده» افزود: دستگاه های اجرایی و خدماتی استان مرکزی با حضور به موقع در هنگام حوادث نشان داده اند که از آمادگی کامل در مواجه با تهدیدهای طبیعی و غیر طبیعی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: این استان با انجام وظیفه و مدیریت صحیح بحران برق در تابستان امسال مورد تقدیر رئیس جمهوری قرار گرفته است.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدام های مدیریتی این استان در زمان حوادث طبیعی و غیر طبیعی و جمع آوری این اطلاعات و ترمیم آن ها می توان طرح جامع استان را با کمترین هزینه تهیه کرد.
آقازاده افزود: 11 هزار کیلومتر شبکه برق در استان مرکزی وجود دارد که برای جلوگیری از خاموشی و آسیب به تامین انرژی استان همواره توسط بازرسان مورد بازرسی قرا می گیرد.
وی بر برگزاری عملیات تمرینی در دانشگاه ها، مدارس و دستگاه های اجرایی برای مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی تاکید کرد و افزود: برگزاری این برنامه های تمرینی نقش مهمی در افزایش آمادگی مردم و جوانان در برابر حوادث دارد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: تمامی بیمارستان های این استان در راستای تحقق برنامه های پدافند غیر عامل به برق اضطراری مجهز هستند و تا پایان سال جاری 40 درصد نانوایی ها نیز به ژنراتور مجهز شده و 2 سوخته می شوند.
«مسعود فراهانی» افزود: اغلب نهادهای دولتی این استان در راستای تحقق برنامه های پدافند غیر عامل به سپر دفاعی سایبری مجهز هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 12 استان کشور سال گذشته با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان درگیر شدند و این بیماری به 90 درصد از طیور این استان ها خسارت وارد کرد.
«مجید آنجفی» افزود: با بسیج اداره ها و اقدام های انجام شده 450 هزار قطعه از طیور استان بر اثر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شد که با تشکیل کمیته پایش تعداد این طیور در سال گذشته به 240 هزار کاهش یافت.
وی ادامه داد: 22 واحد غیر مجاز امسال در راستای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دستگاه های قضایی معرفی شده و پایش و مراقبت های انجام گرفته در سال جاری موردی از این بیماری تاکنون مشاهده نشده است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان های کشور انرژی بیمارستان دستگاه های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز در زمینی به مساحت ۶۶۰ مترمربع و ۳۰۰ مترمربع زیربنا در یک طبقه ساخته می‌شود.

 اعتبار اولیه ساخت مرکز جامع سلامت ۵۰۰ میلیون تومان است.

با راه اندازی این مرکز روستا‌های خاکشان، اسلام آباد، حاجی تپه و محمودیان زیر پوشش خدمات این مرکز قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است