Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:10:49 GMT

طرح جامع شهر همدان سند چشم‌انداز ۲۰ ساله خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۲۴۲۳

طرح جامع شهر همدان سند چشم‌انداز ۲۰ ساله خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاووسی امید پیش از ظهر چهارشنبه در صحن شورای شهر همدان که با محوریت بررسی مغایرت‌ها و ایرادات موجود در نقشه وضع موجود طرح جامع شهر همدان برگزار شد، به طرح جامعه شهر همدان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام اعتبار این طرح که حدود ۷۰۰ میلیون تومان است از جیب بیت‌المال هزینه می شود؛ باید مدیریت و نظارت صحیح هم به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر کاوسی‌امید افزود: اگر در مباحث جمعیتی و منابع آب برخی سازمان‌ها همکاری لازم را ندارند مدیریت متمرکز کلان در سطح استان برای این طرح وجود ندارد.

وی گفت: باید یک طرح جامع با کمترین ایرادات به نتیجه برسد و شاهد ادامه مشکلات حال حاضر آن نباشیم و با دقت نظر بهتر از بسیاری از مسائل قابل پیش‌بینی، جلوگیری کنیم تا رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

کاوسی‌امید همچنین گفت: طرح جامع شهر همدان سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر همدان خواهد بود بنابراین توجه ویژه در تدوین این طرح به شکل مناسب و منطبق بر واقعیات، اصول معماری و شهرسازی و همچنین حفظ حقوق شهروندی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی همچنین گفت: اقدامات مجموعه مدیریت شهری و راه و شهرسازی برای مردم انجام می‌شود بنابراین باید نظرات آنها هم در مباحث مختلف در اولویت قرار گیرد.

همت جمعی برای تکمیل طرح جامع شهر همدان

مشاور طرح جامع شهر همدان نیز در ادامه با تأکید بر اینکه راهبردها و سیاست‌های طرح جامع شهر همدان در راستای توسعه‌ای باید بر روی خط اصول خود قرار گیرد تا از لحاظ زمانی عقب نباشیم، گفت: اگر خطایی داشته باشیم، اصلاح می‌کنیم اما باید روند کار مشخص شود و گام بعدی این است که وارد مرحله برنامه‌ریزی شویم که همت جمعی می‌طلبد.

احمد بهاآبادی با بیان اینکه باید جمعیت شهر و سیاست‌های و الگوهای توسعه‌ای جمع‌بندی شود، افزود: شرح خدمات طرح جامع شهر همدان بسیار گسترده است که هر آنچه انتظار از توسعه شهری وجود دارد، برای برنامه ریزی و ارائه طرح در آن گنجانده شده است.

وی بابیان اینکه طبیعی است این طرح کامل، انتظارات خاص خود را می‌طلبد و محدودیت زمانی و هزینه ای دارد، گفت: درخواست داریم همراهی با مشاور را مدنظر قرار داده و انتظارات سازماندهی شود تا مشاور جا نزند و طرح ناقص ارائه نشود.

بهاآبادی در ادامه با تأکید بر اینکه به تعهدات قرارداد پایبند خواهیم بود، از چرایی انتظارات شهر از طرح جامع و اولویتهای توسعه شهر سؤال پرسید و گفت: مطالعه شناخت وضع موجود طرح جامع شهر همدان در کشور بی‌نظیر و تمام مطالعات در وضع موجود دیده شده و در قالب ۱۵۰ نقشه مطالعاتی به صورت موضوعی، تهیه شده است.

مشاور طرح جامع شهر همدان با بیان اینکه در پیشبرد خدمات طرح، تلاشمان را داشته و به تعهدمان عمل کرده و ادامه خواهیم داد؛ اظهار کرد: در جریان هر مسیری، نواقصی هم وجود خواهد داشت که اگر نظرات تکمیلی دیده شود، بررسی و اصلاح می‌کنیم.

بهاآبادی با بیان اینکه کار را همراه با شهر و مدیریت و کارشناسان شهری ادامه خواهیم داد؛ گفت: باید نظر شهر را گرفته و هم‌جهت شویم تا مسیر مناسب را طی کنیم.

کد خبر 4476894

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان طرح جامع شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کشف شواهدی از آثار تاریخی در عمق ۱.۵ متری زمین، روند اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن خیابان باباطاهر در مرکز شهر و تاریخی‌ترین بافت همدان و پیش‌بینی کشف آثار تاریخی در این مکان، کارشناسان میراث‌فرهنگی از ابتدای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی بر روند اجرای کار نظارت داشتند.

وی افزود: به دنبال اجرای این طرح، روز گذشته و هنگام خاکبرداری شواهدی از آثار تاریخی در این محدوده نمایان شد که به صورت موقت تا اعلام نظر دقیق کارشناسان ادامه اجرای کار متوقف شده است و هنوز ابعاد مختلف این اثر شناسایی نشده و در نخستین فرصت در صورت نیاز نسبت به کاوش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: تلاش داریم در کنار حفظ آثار تاریخی مانع فعالیت‌های عمرانی شهر نشویم و به همین دلیل تیم کارشناسی بررسی ابعاد مختلف این اثر تشکیل شده تا هرچه زودتر نسبت به انجام مراحل کار کارشناسی و ادامه روند اجرای طرح تصمیم‌گیری شود.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: تصمیم داریم در صورت کشف اثر تاریخی، از آن به عنوان یک ظرفیت گردشگری در کنار فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی شهرداری برای شهر همدان استفاده کنیم.

وی گفت: همانطور که در همه نقاط استان از میراث فرهنگی حفاظت می‌شود، یگان حفاظت میراث فرهنگی ناظر پروژه است تا از هرگونه آسیب و دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.

کد خبر 751136

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • فیلم| جست‌وجوها برای یافتن کودک پنج ساله چهارمحالی ادامه دارد
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • رئیس اتحادیه در گفت و گو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند