Web Analytics Made Easy - Statcounter

432 واحد مسکونی مسکن خیرین در حالی در اشتهارد ساخته شده است که بر اساس یک پژوهش آکادمیک در دهه 40، نباید در منطقه کنونی و مناطق پیرامونی آن "شرق جغرافیایی اشتهارد "ساخت و سازی انجام می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مشکلات مسکن مهر خیرین اشتهارد ظاهرا تمامی ندارد، بوی بد فاضلاب، وجود گاوداری های سنتی در بافت شهری در کنار ساختمان های مسکن مهر و هجوم سگ های ولگرد، قطعی گاه و بیگاه گاز در روزهای سرد، زندگی را برای ساکنان این منطقه از شهر سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه بیشتر از معضلات مذکور، 432 واحد مسکونی مسکن خیرین را می آزارد، تخلیه نامناسب فاضلاب هایی است که به واسطه عدم تدبیر مناسب پیمانکار و متولیان امر در زمان ساخت و ساز واحدها با گذشت 5 سال همچنان گریبانگیر مردم شده است.

هوشیار سلطانی فر یکی از ساکنان مسکن مهر خیرین اشتهارد به خبرنگار تیتریک، می گوید: بر اساس یک پژوهش آکادمیک در دهه 40، نباید در منطقه کنونی مسکن خیرین و مناطق پیرامونی آن "شرق جغرافیایی اشتهارد "ساخت و سازی انجام می شد.

زمین مناطق مذکور سست بوده و نمی تواند پی محکمی ایجاد کند، همچنین خاک اطراف مسکن مهر قابلیت جذب ندارد اما پیمانکار مسکن خیرین 432 واحدی که در قلب فاجعه واقع شده است به تناسب حجم منطقه یک چهارم میزان استاندارد چاه حفر کرده و از همان ابتدا پیش بینی شده است که این چاه ها سرریز کرده و فاجعه ای در راه خواهد بود.

با توجه به اینکه برای هر بلوک 27 واحدی یک چاه حفر شده است از همان سال اول یعنی 92 چاه ها پر شد و از سال سوم ظرفیت چاه ها به اتمام رسید، مسئولین شهری را در جریان گذاشتیم و استشهاد اهالی را به مسئولین شهری اشتهارد، استان و کشور ارائه دادیم.

متاسفانه بازدیدهای بی حاصل مسئولین تنها ثمره اعتراض های ساکنان مسکن مهر بود، هیات های کارشناسی صرفا آمدند و رفتند و هیچ کار مفید و مثبتی انجام نشد.

در ادامه به واسطه تصمیمی که ساکنان مسکن مهر برای تجمع گرفته بودند، مسئولین تصفیه تانکری را آغاز کردند اما در حد یک مُسکن نیز نمی تواند باشد و خود این مسئله فاجعه ای دیگر شد.

پیمانکار شبانه فاضلاب های خانگی را پمپاژ کرده و 50 متر پائین تر از واحدهای مسکونی تخلیه می کرد و امروز این معضل همچنان به قوت خود باقی بوده و سوسک، پشه، بوی نامطبوع، آلودگی و ... در منطقه تخلیه فاضلاب خانگی وجود دارد.

شهرک مذکور در پائین شیب جغرافیایی شهری قرار دارد و نمی تواند به شبکه فاضلاب شهری متصل شود، اما مسئولین می توانند یک شبکه مستقل ایجاد کرده و با هزینه دو الی 3 ماه تخلیه تانکری، این شبکه احداث شود.

متاسفانه کل این منطقه روی قنات ساخته شده و فاضلاب ها در قنات تخلیه می شود، رشته قناتی که از زیر شهرک رد شده است، به فاصله هر 50 متر یک خروجی دارد و فاضلاب را از هر جای آن که تخلیه می کنند از تمام خروجی ها بو و آلودگی و حشرات پخش می شود.

بخش هایی از مسکن مهر اشتهارد بعضا به گونه ای ریزش می کند که حتی خودرو نیز را به داخل فرو می بردو این فرونشست ها همان خروجی قنات های خشک شده هستند.

احداث یک شبکه فاضلاب برای انتقال پسماندهای مسکن مهر اشتهارد به یک کیلومتر دورتر برای دفع استاندارد شاید با 200 میلیون تومان هزینه انجام شود اما یک شرکت پیمانکاری شبانه روز با تانکر فاضلاب ها را در بیابان های اطراف شهرک تخلیه می کند.

با هزینه 3 ماه تخلیه تانکری می توانند شبکه فاضلاب را احداث کنند، 1700 واحد مسکونی در مسکن مهر اشتهارد زندگی می کنند و همچنین مجتمع های بخش خصوصی در این منطقه حضور دارند و فاضلاب بخشی از منطقه الغدیر به واسطه شیب جغرافیایی به این سمت هدایت می شود.

همزمان با بارندگی منطقه مذکور تبدیل به دریاچه می شود و تخلیه فاضلاب ها توسط تانکرها قریب به 20 متر با مسکن مهر فاصله دارد.

دستگاه های اداری اشتهارد هر کدام مسئولیت این مسئله را از سر خود باز می کنند و در واقع این منطقه همانند یک کودک سر راهی شده است.

حال باید دید گوشه چشمی توسط مسئولین به مشکلات مسکن مهر خیرین اشتهارد می شود یا همچنان پس از گذشت 5 سال ساکنان مسکن مهر با فاضلاب هایی که ناشی از بی تدبیری متولیان امر است همنشین بوده و به ناچار با فاجعه های ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند.

 

 

 

ستاره کردستانی

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: میزان بارندگی اهواز در حدود ۳۰ دقیقه و حدود ۳۰ میلی‌متر بوده که این عدد بسیار بالاست. - اخبار استانها -

صابر علیدادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره آبگرفتگی‌های سطحی و شبکه دفع فاضلاب اظهار داشت: شبکه دفع فاضلاب به صورت کامل در اختیار شهرداری قرار دارد‌. این مجموعه شامل چهارصد دستگاه پمپ، 40 دستگاه پمپ یدکی است و نیز  تمام ایستگاه‌های فاضلاب به دستگاه های دیزل ژنراتور مجهز هستند.

وی با بیان اینکه ایستگاه ها، مهم ترین رکن تخلیه فاضلاب هستند ادامه داد: افراد مربوطه در تمامی ایستگاه ها جهت کنترل و نظارت حاضر هستند اما تداوم تخلیه ایستگاه ها ملزم به برقرار بودن برق است، اگر با قطعی برق در ایستگاه ها مواجه شویم، دفع آب با اتکا به برق دیزل ژنراتور ها نصف می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ضمن استفاده از ظرفیت آبفای کشور در خصوص تامین تعدادی ماشین آلات،از چند روز گذشته نیز هر آنچه ظرفیت در شرکت آبفا و نیز بخش خصوصی وجود داشته است برای بارندگی بسیج شده است. 

علیدادی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر تخلیه آب‌های سطحی انجام شود تصریح کرد: میزان بارندگی اهواز در حدود 30 دقیقه و حدود 30 میلی‌متر بوده که این عدد بسیار بالاست. با توجه به بارش بسیار زیاد باران در مدت بسیار کوتاه، ظرفیت تخلیه آب‌های سطحی آن طور که باید، پاسخگو نیست.

وی افزود: از چند روز گذشته تا کنون چندین مانور، گشت و نظارت های  شهری متعدد انجام شده و همچنین  میزان ماشین آلات و نیروی انسانی را به دو برابر ظرفیت رسانده ایم تا بروز مشکل به حداقل میزان خود برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: اگر چه تخلیه آب های سطحی مطابق با قانون شهرداری ها جز وظایف شهرداری است اما به دلیل صاف بودن سطح شهر اهواز، سیستم تخلیه آب زیر زمینی در اختیار شهرداری ها قرار دارد تا آب از طریق مجرا و منهول ها تخلیه شود؛ همگی باید با هم افزایی کمک کنیم تا هرچه زود تر مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)
  • (ویدیو) لحظه بلعیده شدن خودرو‌ها در سیل تسوج
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز