Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، حسین نصیرزاده، مدیرکل شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور روز گذشته، 13 آذرماه در نشست با مدیران ستاد شاهد و ایثارگر واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب در عرصه های علمی به رشد و بالندگی چشمگیری رسیده است، اظهار کرد: قریب به 70 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار آن را دارد که 2 هزار و 540 کارمند ایثارگر در این دانشگاه مشغول به کار هستند و بیش از 900 استاد ایثارگر که یا فرزند شهید هستند و یا خود جانباز، ایثارگر و آزاده می باشند، داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی قریب به 317 ستاد شاهد در کل کشور داریم، تصریح کرد: دانشگاه آزاد حدود 262 شهید دارد که از این تعداد 62 نفر مدافع حرم هستند. همچنین سه جانباز مدافع حرم داریم که 2 نفر دانشجو و یک نفر کارمند دانشگاه هستند و این ها همه از توفیقات جامعه ایثارگری دانشگاه آزاد اسلامی است.

نصیرزاده از تحصیل 2 هزار و 917 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد و گفت: نگاه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی منطبق بر فرمایشات مقام معظم رهبری است و لذا دانشگاهی ارزشی، انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی در حال شکل گیری بوده و انجام ماموریت های انقلاب اسلامی مد نظر قرار دارد.

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد با بیان اینکه وظیفه داریم مدیران آینده را در تراز انقلاب اسلامی پرورش و به جامعه تحویل دهیم، متذکر شد: تا سال 1400 باید همه دانشجویانی که انتظار ورود به دانشگاه را دارند، دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک برند دانشگاه انقلابی، آموزشی و توانمند در عرصه آموزش عالی انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: ساختار دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تحول ویژه ای رفته و یکی از تحولات اساسی آن در توجه به نیروهای ارزشی و انقلابی و اثرگذار در حوزه های مختلف است و بی تردید یکی از این حوزه ها، مجموعه ایثارگران می باشد و در ساختار جدید تبدیل به مرکز امور شاهد و ایثارگر شده که این ارتقا در سطح سازمانی از سازمان مرکزی تا همه واحدهای دانشگاهی استان ها به صورت اداره کل فعالیت خواهد کرد.

نصیرزاده افزود: بنیاد شهید ماموریت دارد فرزندان شهدا و ایثارگران را از دبستان تا دانشگاه مدیریت کنند لذا جامعه ما برای برخورداری از مدیران در تراز انقلاب نیازمند خروجی مدیریت پرور و ارزشی پرور از این 70 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف کاردانی تا دکتری است که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به رشد تفکر بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی‌ یادآور شد: در تحول جدید دانشگاه آزاد اسلامی تفکر بسیجی به سمت تحول، در حال حرکت است، زیرا برای اینکه پرچم شهدا همیشه سرافراز در نظام جمهوری اسلامی باشد نیازمند تلاش انقلابی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن مدیرکل شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی مدیران در تراز انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(1401/08/11)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • تجمع بانوان شاهد و ایثارگر در حمایت از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا