Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: قطعاً برنامه‌های دفاعی خود را براساس ابراز نگرانی‌های بی‌اساس و مبتنی بر القائات بی‌بنیان و هدفمند برخی کشورها تنظیم نمی‌کنیم.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مقامات برخی از کشورهای غربی و همچنین اقدام انگلیس و فرانسه برای تشکیل جلسه شورای امنیت در خصوص برنامه موشکی کشورمان بیان کرد: نیازی به تکرار مجدد نیست که ماهیت برنامه موشکی ایران کاملاً بازدارنده و بخشی از برنامه های غیرقابل توقف دفاعی کشور است و ما قطعاً برنامه های دفاعی خود را براساس ابراز نگرانی های بی اساس و مبتنی بر القائات بی بنیان و هدفمند برخی کشورهای دور ازمنطقه تنظیم نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمیقاً معتقدیم ابراز نگرانی ها پایه، اساس و مبنای منطقی و درستی ندارد و بیش از هر چیز آفریده سیاست ها و رویکردهای ایران هراسانه ای است که در دستور کار کشورها و رژیم های خاصی در جهان قرار دارد.
قاسمی افزود: ما در برنامه دفاعی موشکی خود هیچگونه مغایرتی با هیچ قطعنامه شورای امنیت نمی بینیم و اگر کسانی چنین ادعایی دارند یا با قطعنامه 2231 آشنایی ندارند و یا اینکه بدون توجه به مفاد این قطعنامه، صرفاً قصد فضاسازی و ایجاد حساسیت و تنش علیه ایران را دارند که در هر دو حالت، جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را محکوم کرده و آن را غیرسازنده و نا کارامد می داند و به تمامی کشورهایی که با این نوع فرضیات خام و بهانه جویی های ناقص و بی اساس چشمان خود را بر واقعیات و سیاست های شفاف و ثبات ساز ایران می بندند توصیه می کند که صلح ، ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی را قربانی اهداف دیگرانی که مناسبات سازنده ایران با کشور های منطقه و جهان را مخل سیاست های یک جانبه گرایانه و زیاده خواهانه خود می دانند نکنند؛ کشورهای اروپایی باید بیش از پیش هوشمندانه رفتارنمایند.
قاسمی تاکید کرد در سیاست های مدون و شفاف موشکی و دفاعی ایران هیچگونه طراحی و برنامه ریزی برای داشتن موشک هایی که بتوانند از کلاهک هسته ای استفاده کنند وجود نداشته و نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از رویکردها و استانداردهای دوگانه غرب افزود: جای تعجب و تاسف است در حالیکه این کشورها در مقابل برخی از متحدان خود که با صرف دهها میلیارد دلار خرید نظامی، چندین سال است کشوری را مورد تجاوز نظامی شبانه روزی قرار می دهند، زنان وکودکان و میلیون ها انسان بی گناه را درمحاصره، قحطی و بیماری نگه می دارند، زیرساخت های آنها را به طور کامل ویران می کنند تنها سکوت می کنند اما چنین غوغاسالارانه با برنامه دفاعی صلح آمیز ایران برخورد می کنند.
منبع: مهر  برچسب ها: بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت امور خارجه ، وزارت امور خارجه

منبع: خرداد

کلیدواژه: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر آقای رئیسی به آفریقای جنوبی در برنامه‌های سیاسی سال ۲۰۲۴ قرار دارد

در تماس تلفنی خانم نالدی پاندرو وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان (در نیویورک)، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه غرب آسیا بویژه پس از پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
 
در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد متعاقب این که شورای امنیت سازمان ملل متحد پاسخ مناسبی مبنی بر محکومیت حمله رژیم اسراییل به سفارت کشورمان نداد و برخی کشور‌های عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، انگلستان و فرانسه) باعث عدم محکومیت این جنایت اسراییل در شورای امنیت سازمان ملل شدند، ایران درصدد بر آمد بر اساس قاعده دفاع مشروع و حق ذاتی دفاع از خود، دو پایگاه نظامی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل را که در این حمله نقش داشتند، هدف قرار دهد. 

 امیرعبداللهیان افزود: پس از این عملیات نیز به جامعه بین‌المللی و از جمله آمریکا اعلام نمود که ایران در پی گسترش جنگ نیست، اما اگر رژیم اسراییل مجددا اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، شدیدا و قویا پاسخ خواهد داد.

در این مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از ابتکار تاریخی دولت آفریقای جنوبی در اقامه دعوی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کُشی در دیوان بین‌المللی دادگستری تمجید نمود. 

متقابلا خانم پاندرو ضمن تشکر از اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان، بر ضرورت آتش بس فوری در غزه تاکید نمود. 

وی افزود سفر جناب آقای رئیسی به آفریقای جنوبی در برنامه‌های سیاسی سال ۲۰۲۴ آفریقای جنوبی قرار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد
  • سفر رئیسی به آفریقای جنوبی در برنامه‌های این کشور قرار دارد
  • سفر آقای رئیسی به آفریقای جنوبی در برنامه‌های سیاسی سال ۲۰۲۴ قرار دارد