Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتا ناجا در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس فتا و در جمع خبرنگاران گفت: رشد جرایم بسیار نگران کننده است و امسال شاهد افزایش 71 درصدی رشد جرایم نسبت به سال گذشته هستیم.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه ۴۱ هزار جرم به پلیس فتا گزارش شده است،گفت: بیشترین جرایم در برداشت های غیر مجاز اتفاق رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جلساتی را با حضور دادستانی و بانک مرکزی برای راه اندازی سامانه‌های رمز دهنده یکبار مصرف برگزار کردیم، اظهار کرد: بالغ بر ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در کشور در حال فعالیت است و هر ایرانی از  ۴ تا ۶ کارت بانکی استفاده می‌کند.

سردار هادیان‌فر گفت: اگر بانکی رمز یکبار مصرف را در اختیار مردم قرار ندهد و سرقتی یا حادثه ای برای هموطنان در این زمینه رخ بدهد این بانک است که باید جوابگوی آن‌ها باشد.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه بانک‌ها باید رمزهای یکبار مصرف را در اختیار شهروندان قرار دهند، اظهار کرد: این موضوع دستور صریح شخص رئیس‌جمهور است و به درخواست سردار اشتری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار دستگاه خود پرداز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ما درمرحله اول بحث فیشینگ رو منتفی کردیم و در مرحله بعدی موضوع اسکیمر را برطرف خواهیم کرد.

سردار هادیان فر در خصوص فعالیت استارت آپ ها گفت: در این حوزه رشد ۳۲۰۰ درصدی در کشور مشاهده می‌شود؛ بنابراین اطلاعات و داده های مردم باید در داخل کشور ثبت شود.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه ۵۱ هزار نفر خواهان دریافت فروشگاه اینترنتی در کشور هستند، گفت: ۳۲ هزار فروشگاه معتبر در کشور وجود دارند؛ مردم در زمان خرید اینترنتی به ای نماد شرکت‌ها توجه کنند و از تلگرام برای خرید اینترنتی استفاده نشود.

رئیس پلیس فتا ناجا در خصوص میزان جرایم اتفاق افتاده در فضای مجازی گفت: ۴۱ درصد از جرایم در تلگرام اتفاق می‌افتد. با وجود آنکه تلگرام فیلتر شده است اما مردم با استفاده از فیلتر شکن ها و طلاگرام و هاتگرام گرفتار جرایم در این زمینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون نفر در هاتگرام و طلاگرام مشغول هستند و برخی ها هم عضو پیام‌رسان‌های داخلی شدند، افزود: ۲۴ درصد جرایم‌ هم در اینستاگرام و بقیه جرایم در دیگر پیامرسان ها رخ داده است.

سردار هادیان فر بیان کرد: اگر فردی شکایتی دارد باید به مراجع قضایی مراجعه کند و شکایت کتبی خود را ارائه دهد تا تمبری باطل شود و سپس به پلیس فتا مراجعه کند و بعد اقدامات از طریق پلیس فتا رسیدگی شود.

وی گفت: یکی از اقدامات ما در بحث پیشگیری اجتماعی طرح همیار پلیس فتا است که ۲۱۰ هزار دانش آموز در کشور را آموزش دادیم.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه بحث همیاران در قالب های مختلف مانند مشاوران فنی، بحث پیشگیری و... در دستور کار پلیس فتا است، گفت: بیش از ۴۲ هزار همیار فتا در کشور داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی جرایم سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی