Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به 2 رویکرد سازمان بازرسی و دیوان محاسبات درباره بازنشسته های هیات های استانی اعلام کرد: این وزارتخانه با ارسال نامه ای، منتظر اعلام نظر مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازنشسته های هیات های ورزشی استان ها است.   امیررضا خادم اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به عنوان 2 دستگاه نظارتی درباره رئیسان بازنشسته هیات های استانی نظر متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بازرسی معتقد است که این قانون شامل رئیسان بازنشسته می شود اما نظر دیوان محاسبات در این باره متفاوت است.

معاون وزیر ورزش وجوانان افزود: سازمان بازرسی کل کشور قبل از اعلام نظر دیوان محاسبات نظر خود را درباره منع بکارگیری بازنشسته های هیات های استانی بر اساس قانون اعلام و وزارت ورزش و جوانان هم به همه استان ها ابلاغ کرده است.
نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: البته رئیسان هیات های استانی توسط مجامع انتخاب می شوند و اگر تخلفی رخ دهد، خود هیات و فرد متخلف پاسخگوست و از این منظر ارتباطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد.
خادم اضافه کرد: بنابراین بر اساس تحلیل سازمان بازرسی، هیات های استانی به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی محسوب می شوند و این قانون شامل حال آنها می شود. اما با تفسیر دیوان محاسبات کشور این قانون شامل هیات ها نمی شود و رئیس هیات بازنشسته متخلف نیست.
معاون وزیر ورزش و جوانان می گوید: با این تحلیل و تفسیر برای رفع این ابهام، وزارت ورزش و جوانان نامه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است تا وضعیت هیات های استانی در این زمینه روشن شود. در هر دو صورت وزارت ورزش و جوانان جایگاه نظارتی، ارشادی و ابلاغی دارد و پاسخگویی عملکرد با خود هیات های استانی است.

تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت و لزوم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

مقام معظم رهبری روز گذشته سه‌شنبه در جلسه درس خارج فقه، با تاکید بر اهمیت و لزوم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، به طور روشن فرمودند: «این قانون بازنشستگان، یک قانون بسیار خوبی است. این از آن قوانینی است که ما به آن احتیاج داشتیم، جایش هم خالی بود. این قانون در واقع حلقه‌ی بسته‌ی مدیریتی را که گاهی اوقات در بعضی از جاها سال‌های سال طول می‌کشد، این حلقه‌ی مدیریتی بسته را باز می کند، و راه را برای جوان‌ها می‌گشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی.»
ایشان بیان کردند: «مساله این است و الّا اصل این قانون، قانون خوبی است، باید هم اجرا بشود و بهترش هم همین است که خود نمایندگان محترم مجلس قانون را جوری ترتیب بدهند و اصلاح کنند که دیگر این اشکالات پیش نیاید، مجبور نشوند که به اجازه‌ی رهبری متوسل بشوند.»
در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب، «کاظم جلالی» رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفته است: «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ملاحظات معظم له را برای اصلاح قانون به این مرکز اعلام کرد که قرار است با همکاری جمعی از نمایندگان، کارشناسان، پژوهشگران و معاون قوانین مجلس طرحی را جهت اصلاح قانون مطابق با نظر مقام معظم رهبری تدوین و آماده شود.
با ابلاغ این قانون در 26 شهریورماه امسال توسط رئیس جمهوری، مهلت ترک بازنشسته های در دستگاه های اجرایی فردا- پنجشنبه 15 آذرماه به پایان خواهد رسید.
تاکنون هفت رئیس فدراسیون ورزشی بازنشسته پیش از پایان مهلت قانونی استعفا کردند./ ایرنا

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوز‌های مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود